Waves

Waves

Τρίτη, 19 Οκτωβρίου 2010

ο φεγγίτης (ελαιογραφία 32x23)

Από τις «Μικρές Ιστορίες» του Τάσου Λειβαδίτη
Ο αθώος
Το σπίτι ήταν έρημο, το έβαφαν και μόλις είχαν φύγει οι ελαιοχρωματιστές, κάποιος καθόταν στο πάτωμα και μοίραζε αδιάκοπα τα χαρτιά, «με κλέβει» μου λέει, και μούδειξε αντίκρυ μες στη σκιά, πιο εκεί έστεκε η Μαρία φοβισμένη, «κι αυτό το σπλαχνικό φως που πέφτει απ’ το παράθυρο, δεν είναι απόδειξη της μοιχείας;» φώναξε ο Ιωσήφ, καθώς αργότερα μπήκαμε στο μπαρ, άναβαν τα φώτα, πίσω απ’ το τζάμι καθόταν ο θλιμμένος μουσικός, «δεν ξέρω να παίζω, μου λέει, αλλά το κάνω γι’ αυτόν» και μούδειξε τον ετοιμοθάνατο, ο διάδρομος ήταν σκοτεινός, ακουμπισμένοι στον τοίχο περιμέναμε τη σειρά μας κι όταν ύστερα μ’ άρπαξαν απ’ το γιακά και με πέταξαν στην πάροδο, «εγώ, τους λέω, δεν είμαι ικανός για έγκλημα, ορίστε η απόδειξη», τράβηξα το σεντόνι και τους έδειξα το σκοτεινό κυπαρίσσι,
«μ’ αυτό, τους λέω, έζησα-τι να τους κάνω τους άλλους».

18 σχόλια:

  1. Μου άρεσε Μελίνα η ζωγραφιά, έχει χρώμα και ύφος που δένει με το πεζό. Καλό βράδυ.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Τάσος Λειβαδίτης
    Ο πιο ερωτικός λόγος στην ελληνική ποίηση
    Μερικές φορές…
    Τα χειμωνιάτικα βράδια
    Όταν περπατώ στους κρύους δρόμους
    Σταματώ και κοιτάζω πίσω από τα κίτρινα θαμπωμένα τζάμια
    Φαντάζομαι την θαλπωρή από την αγκαλιασμένη οικογένεια
    Να καθεται εκεί ολόγυρα από το μεγάλο τραπέζι
    Που ίσως να είναι άδειο…
    Αλλά εγώ ζεσταίνομαι..
    ....

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Ο φεγγίτης σου μαζί με τον αθώο του Λειβαδίτη φτιάχνουν μια απίθανη ατμόσφαιρα. Πόσο όμορφα δένουν!
    Πρώτη φορά βλέπω ελαιογραφία σου και μου άρεσε πάρα πολύ είναι και το χειμωνιάτικο θέμα που είναι από τα αγαπημένα μου.
    Καλό σου ξημέρωμα Μελίνα;)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Άψογος πίνακας
    Στερεώνει την εικόνα
    που κάνει να φύγει
    γιατί βαρέθηκε
    την αναμονή
    της αλλαγής -
    Η ώρα, βλέπεις,
    μπορεί ν΄αλλάζει..
    αλλά εκείνος ο γιακάς
    στο λαιμό
    με σφίγγει πολύ !
    Έτσι ανακατεύω τα χρώματα -
    Να φτιάξω καφέ, λέω..
    αφού
    από μακριά τα χιόνια ουρλιάζουν..
    και τότε
    θυμήθηκα τη δίψα μου
    Σκαρφάλωσα στην πλάτη μου -
    αντέχει ακόμη -
    και άρμεξα ουρανό
    να πιω βροχή..
    Και το σχέδιό μου πέτυχε -!-
    Απ' το Φεγγίτη
    ο αθώος δραπέτευσε
    γιατί
    για αθώος δεν πέρναγε
    τις χειμωνιάτικες μέρες μας
    Τα κυπαρίσσια κράτησαν το μυστικό -
    κλειδιά για παράδεισο Αμαρουσίου
    γιατί ο άλλος
    ξεθύμανε
    και τα χρώματα
    τυλίχτηκαν σε βροντή-!-..

    Φίλη μου Υπέροχη,
    για σένα!!!

    με παράκληση να το κάνω ανάρτηση
    μαζί με τον πίνακά σου
    στο θαμώνα μου...αλλού
    και λινκ στο μπλογκ σου...

    Εξαιρετικός πίνακας!!!

    την αγάπη μου!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. σκοτεινές διαδρομές
    φωτεινές εκλάμψεις ανεπαίσθητου χαμόγελου
    κι ένα κυπαρίσσι για συντροφιά
    στωική!

    μ' αυτή τη μουσική ταιριαστό

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. Ντίνο,
    καλή σου μέρα με πολλά ευχαριστώ για τα λόγια σου. Πάντα σημαντικά για τις προσπάθειές μου!
    Να είσαι καλά!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. Velevet,
    μοιράζομαι μαζί σου αυτή την αγάπη για τον Λειβαδίτη…
    Μου άρεσαν πολύ τα λόγια σου!
    Καλή σου μέρα, με ένα μεγάλο ευχαριστώ!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  8. Πυρφόρε μου Προμηθέα,
    είναι θαυμάσιο αυτό που μου χάρισες φίλη μου!
    Θα μου δώσει μεγάλη χαρά να το δω αναρτημένο μαζί με τον πίνακα στον θαμώνα σου!
    Πολλά-πολλά ευχαριστώ!!! …Για όλα!!!
    Την καλημέρα μου και την αγάπη μου!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  9. Margo,
    σ’ ευχαριστώ πολύ που ξεκλέβεις χρόνο για να με συναντάς κι’ εδώ!
    Και σ’ ευχαριστώ κι’ άλλο τόσο για το θερμό σχόλιό σου! Κι’ εμένα με εμπνέει το χειμωνιάτικο τοπίο για ζωγραφική. Γι’ αυτό θα μοιραστούμε εδώ κι’ άλλες τέτοιες εικόνες...
    Να έχεις μια όμορφη μέρα!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  10. Θαυμάσιος!!!!
    απο όλο τον πίνακα κρατάω το χιόνι γιατί είναι αισιόδοξο:):)
    Πολύ καλά δουλεμένος. Μπράβο μελίνα
    σχετικά με το θέμα των υλικών ετσι ρώτησα . νόμιζα πως δούλευες μόνο παστέλ. Ευχαριστώ πάντως :):)
    φιλιά

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  11. Μαρέσει πολύ η ζωγραφιά σου ταιριασμένη απόλυτα μέσα στον πεζό λόγο του υπέροχου Τάσου Λειβαδίτη !!!
    Καλή συνέχεια ...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  12. Silena,
    ποιητικά όμορφο το σχόλιό σου και υπέροχη η συνοδεία εικόνων και μουσικής που προτείνεις για το έργο! Χιλιάδες Ευχαριστώ!!! Από τις αγαπημένες μου φωνές η Ella Fitzgerald!
    Πολλές - πολλές ευχές για μια όμορφη μέρα, γεμάτη εμπνεύσεις!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  13. Βασιλική,
    χαίρομαι πολύ που σου άρεσε! Άλλωστε, αυτή η ανάρτηση ήταν κατά κάποιον τρόπο αφιερωμένη σ’ εσένα! Θ’ ακολουθήσουν κι’ άλλα λάδια…τώρα που πήρα φόρα.
    Σ’ ευχαριστώ πολύ και να κρατάς πάντα ό,τι σου φέρνει αισιόδοξα μηνύματα!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  14. Art Traveller,
    εμένα πάλι, μ’ αρέσουν πάντα πολύ τα σχόλια που μου αφήνεις! Αλλά, ακόμη πιο πολύ μ’ αρέσει η ζωγραφική σου!
    Σε ευχαριστώ πολύ Ταξιδιώτη της Τέχνης!!!
    Καλή σου μέρα!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  15. Εικαστικό στιγμιότυπο που έχει ένα παράξενο δικό του φως: ο τρόπος σου ίσως.
    Τον αναγνωρίζω σε όλα τα έργα σου- αλλά εγώ θα σου έλεγα να δοκιμάσεις και άλλα πράγματα.. και είμαι σίγουρος ότι κι εκεί πολλά θα δώσεις.
    Καλό βράδυ κυρία μου!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  16. Στρατή Παρέλη,
    Καλή σας ημέρα αγαπητέ μου!
    Μου άρεσε πολύ αυτό το σχόλιο γιατί –εκτός των άλλων- μου θύμισε αυτό που μου είχε πει ο ζωγράφος δάσκαλος που είχα πριν κάποια χρόνια: «και σ’ αυτό το έργο υπάρχει το παράξενο φως που σε προδίδει…»
    Ευχαριστώ πολύ, ειλικρινά, γι΄ αυτή την ιδιαίτερη ματιά στη ζωγραφική μου, όπως και για τη πολύ ενθαρρυντική προτροπή να δοκιμάσω τις δυνατότητές μου και παρά πέρα… Πολύ ωραίο μου «ακούγεται» όλο αυτό στις κατσούφικες ημέρες που διανύω…
    Θερμοί χαιρετισμοί!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  17. Μου άρεσε ο πίνακας σου Μελίνα
    αποπνέει μια ατμόσφαιρα σιωπηλής
    λιτότητας, παρότι τοπιογραφία
    που δεν με παραενθουσιάζει
    ο συγκεκριμένος μου "μίλησε"
    έχει ένα πολύ προσωπικό ύφος
    και χρώμα και μαζί με το ποίημα
    του αγαπημένου Λειβαδίτη
    επιτυγχάνει ένα μαγικό δέσιμο
    μια οντότητα αδιαίρετη
    σαν μια νέα ζωή...
    Μπράβο σου μάτια μου!

    καλό βράδυ να έχεις

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  18. Ελένη μου,
    τα σχόλιά σου μου μεταφέρουν πάντα ζεστασιά ψυχής! Και είναι τόσο σημαντικό αυτό στη παγωνιά των καιρών μας!!!
    Να σου δώσω κι’ εγώ ένα ζεστό και πολύ βαθύ ευχαριστώ, μαζί με την αγάπη μου!
    Να έχεις ένα όμορφο Σαββατοκύριακο!

    ΑπάντησηΔιαγραφή