Waves

Waves

Κυριακή, 28 Νοεμβρίου 2010

το βλέμμα (παστέλ ξηρά & λαδιού)

Καρούζο
Εδώ που η θάλασσα γυαλίζει
και δυνατά φυσάει ο άνεμος
Πάνω σε μιά παλιά βεράντα
Μπροστά στο κόλπο του Σορρέντο
Ένας άντρας αγκαλιάζει ένα κορίτσι
Αφού πριν είχε κλάψει
Μα καθαρίζει τη φωνή του
Και ξαναπιάνει το τραγούδι:

Σ’ αγαπώ τόσο πολύ
Μα πολύ, πάρα πολύ - το ξέρεις;
Είναι πια μια αλυσίδα
Που λιώνει το αίμα μες τις φλέβες
ξέρεις...


Τα φώτα κοίταξε στη θάλασσα
Σκέφτηκε της Αμερικής τις νύχτες
Μα ήταν μοναχά τα πυροφάνια
Και τ’ άσπρα απόνερα μιάς έλικας
Αισθάνθηκε της μουσικής τον πόνο
Από το πιάνο του σηκώθηκε
Μα όταν είδε το φεγγάρι
Να ξεπροβάλει από’ να σύννεφο
Του φάνηκ’ ως κι’ ο θάνατος γλυκύτερος
Κοίταξε μες τα μάτια το κορίτσι
Κείνα τα μάτια πράσινα σαν θάλασσα
Μα ξάφνου κύλησ' ένα δάκρυ
Κι’ εκείνος ένοιωσε να πνίγεται.

Σ’ αγαπώ τόσο πολύ
Μα πολύ, πάρα πολύ - το ξέρεις;
Είναι πια μια αλυσίδα
Που το αίμα λιώνει μες τις φλέβες...ξέρεις...

Ω δύναμη της όπερας
Όπου το κάθε δράμα είναι ψέμα
Όπου το λίγο μακιγιάζ κι’ η ηθοποιία
Μπορούν να σε μεταμορφώνουν σ’ άλλον
Μα όταν σε κοιτάζουν δύο μάτια
Τόσο κοντά σου τόσο αληθινά
Σε κάνουν να ξεχνάς τα λόγια σου
Κάνουν να σου μπερδεύονται οι σκέψεις

Έτσι τα πάντα γίναν μία στάλα
Ως και οι νύχτες τότε στην Αμέρικα
Γυρνάς μεμιάς και βλέπεις τη ζωή σου
Όπως τ’ απόνερα π’ αφήνει μία έλικα
Μα ναι, είν η ζωή που τελειώνει
Μα εκείνος δεν σκεφτόνταν άλλο τώρα
Αντίθετα αισθανόταν ευτυχία
Κι’ άρχισε το τραγούδι του ξανά:

Σ’ αγαπώ τόσο πολύ
Μα πολύ, πάρα πολύ - το ξέρεις;
Είναι πιά μια αλυσίδα
Που το αίμα λιώνει μες τις φλέβες
ξέρεις...

στίχοι μουσική, Lucio Dalla
τραγούδι, Lucio Dalla - Luciano Pavarotti
video TheTelevideo
απόδοση στα Ελληνικά, nameliart

22 σχόλια:

  1. Μελίνα, τούτο το θλιμμένο βλέμμα του πίνακά σου με παρασέρνει σε βυθό ανεξερεύνητο, μου ξυπνάει φωνές που δεν ακούστηκαν, κινήσεις που δεν έγιναν, φωτιές που άρχισε η βροχή πριν να προλάβουν ν' ανάψουν! μου ξυπνάει εμένα και τη μουσική (την μεγάλη μου αγάπη!), στο χαρίζω εξαιρετικά!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Πολύ όμορφη η ανάρτησή σου και πολύ όμορφος ο πίνακάς σου. Αλήθεια, δεν είχα ποτέ σκεφτεί να συνδυάσω τα ξηρά με τα λαδοπαστέλ. Είναι εύκολο; To φιξάρεις μετά;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Αχ αυτά τα μελαγχολικά καλοδουλεμένα μάτια!!!
    Ας ελπίσω κάποτε να γίνουν πιο χαρούμενα:):)
    φιλί και καλό απόγευμα

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Silena,
    η μουσική σου αφιέρωση μου δείχνει ότι το βλέμμα τού κοριτσιού πράγματι σε διαπέρασε... Με βρήκες σε μία απ’ τις «κρυψώνες» μου: στη μουσική του Mertens νοιώθω πάντα να βυθίζομαι - και το συγκεκριμένο είναι από τα soundtracks που έχω αποθηκεύσει μέσα μου για χρόνια!
    Ψάχνω πώς να σ’ ευχαριστήσω... Κάτι θα βρώ...
    Πολλά φιλιά και ευχές για ένα όμορφο κυριακάτικο βράδυ!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. ΙΖΑ,
    ...άστα... μεγάλος παιδεμός! Δεν συνδυάζονται καθόλου εύκολα... Ήταν ένα πείραμα μήπως αποφύγω το σκόρπισμα του ξηρού παστέλ. Δεν θα έλεγα ότι πέτυχε. Χρειάστηκε και ψεκασμό στο τέλος. Μάλλον δεν θα το επαναλάβω...
    Πολλλλά ευχαριστώ για τα καλά σου λόγια!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. Βασιλική,
    και θα ξαναχαρούν τα μάτια του κοριτσιού και θα ξαναλυπηθούν – και πάλι απ’ την αρχή... Έτσι δεν γίνεται πάντα; Θα μείνει και μιά αναπόληση, όταν αυτή η πρώτη νιότη θα’ χει φύγει...
    Σ’ ευχαριστώ πολύ πολύ και σε φιλώ!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. Με διαπέρασε η μελαγχολία και η αινιγματικότητα του βλέμματος, τα υπόλοιπα χαρακτηριστικά είναι αδρά τονισμένα αλλά το βλέμμα τα μάτια έχουν μια
    ευδιάκριτη κίνηση είναι σαν να σου μιλούν μέσα σε μια αέναη συνομιλία με το φως της θλίψης
    Μπράβο κορίτσι μου μας εμπνέεις
    Και το ποίημα που συνοδεύει τον πίνακα καταπληκτικό με μια σπουδαία απόδοση δένει τέλεια
    Μια θερμή καλημέρα

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  8. Ελένη,
    μου δίνεις την ικανοποίηση να θεωρώ ότι μάλλον το πέτυχα αυτό που επεδίωκα στην έκφραση της κοπέλας και, ακόμη περισσότερο, ότι κάτι μπόρεσα να διατηρήσω από τον λυρισμό αυτών των στίχων μεταφράζοντάς τους. Και μακάρι –πράγματι – να καταφέρνω να σας εμπνέω με τη ζωγραφική μου!
    Χιλιάδες ευχαριστώ για όλα Ελένη μου!!!
    Μια γλυκειά καληνύχτα!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  9. Kαλησπέρα Μελίνα και καλή εβδομάδα , πάντα υπέροχες οι μουσικές επιλογές σου , μας ταξιδεύουν σε κόσμους μαγικούς !!!
    Πολύ εκφραστικό και το μελαγχολικό σου κορίτσι , μπράβο και καλή σου συνέχεια !!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  10. Που γέρνει το βλέμμα σου, κορίτσι, θλιμμένο-;-
    Ποιούς γρίφους γυρεύει να λύσει και πως-;-..
    "Σ' αγαπώ τόσο πολύ", που με πείσμα το δάκρυ παλεύεις να πιείς... "Κι αν τ' αρνηθείς...θα είναι ψέμα.."

    Σε φιλώ, υπέροχη φίλη!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  11. Στέλιο
    καλησπέρα! Χαρά μου να σας ταξιδεύω, αν και σ' αυτό μάλλον εσύ έχεις το copy right... Χαίρομαι και που άρεσε το πορτραίτο. Είμαι ακόμη στη φάση που "μου βγαίνει" το μελαγχολικό των καιρών... Όπου να' ναι όμως θ' αρχίσει να μου βγαίνει το θυμωμένο (...πιό υγιές...)
    Σ' ευχαριστώ πολύ και καλή εβδομάδα και σ' εσένα!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  12. Πυρφόρα μου,
    υπέροχη είσαι πάντα εσύ και τα λόγια σου! Η ποίηση είναι η αύρα σου, σε περιβάλλει όπου και να βρίσκεσαι! Και σ’ ευχαριστώ πολύ – πολύ που βρίσκεσαι κι’ εδώ!!
    Καλή σου μέρα – πολλά φιλιά!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  13. Το βλεμμα μελαγχολικο
    Και το τραγουδι αποκαλυπτικο
    Καλημερα Ναμελι
    ...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  14. Καλησπέρα Velvet!
    Αν μπορέσω κάποτε να πετύχω το βλέμμα που να είναι πιο αποκαλυπτικό από τα λόγια, τότε μπορεί και να δηλώσω ζωγράφος… Προς το παρόν, μόνο προσπάθειες κάνω, που μου δίνουν την ευκαιρία να υποδέχομαι καλούς φίλους! Και χαίρομαι πολύ Velvet να είσαι ένας απ’ αυτούς!
    Πολλά και θερμά ευχαριστώ!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  15. Μαγική ανάρτηση όπως και η ποίηση του Καρούζο...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  16. Δήμο,΄
    καλώς ήλθες και σ' ευχαριστώ πολύ και για την επίσκεψη και για τα καλά σου λόγια! Απ' ό,τι είδα, έχεις μιά πλούσια και ενδιαφέρουσα παρουσία στο διαδίκτυο! Θα βρω χρόνο να περιηγηθώ καλύτερα στα μέρη σου.
    Σου εύχομαι καλό ξημέρωμα!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  17. Όμορφο και αυτό Μελίνα.
    Περνώ βιαστικά γιατί τρέχω, προετοιμάζοντας μια μικρή αναδρομική έκθεση που θα λειτουργήσει από τις επτά του μήνα στα Εκπαιδευτήρια Βασιλειάδη, το σχολείο του εγγονού μου. Κάποια στιγμή θα αναρτήσω σχετικά στο ιστολόγιό μου. Καλό μήνα.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  18. Ντίνο μου σ’ ευχαριστώ πολύ! Δώσε προτεραιότητα στη προετοιμασία της έκθεσης – εμείς εδώ είμαστε, δεν χανόμαστε. Εύχομαι ολόψυχα καλή επιτυχία, που είμαι σίγουρη άλλωστε ότι θα την έχεις!
    Καλό μήνα και καλή δύναμη!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  19. δεν έχω συναντήσει αλλού αναρτήσεις όπως οι δικές σου... τι τις κάνει σπουδαίες; η έκπληξη που κάθε φορά δοκιμάζω... η απόλαυση η οπτική, η πνευματική, η εσωτερική... τούτο το 'βλέμμα', είχες βουτήξει στα τρίσβαθα του είναι για να το αποδώσεις... τι υπέροχο να μπορείς να το κάνεις με τόση αρτιότητα... θαυμαστής σου!!! [για το τραγούδι του Λούτσιο Ντάλλα δεν έχω να πω... είμαι ακόμα στο Βλέμμα...]

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  20. Νημερτή,
    είμαι ευτυχής να έχω ένα θαυμαστή σαν εσένα! Με το δικό σου, ξεχωριστό αισθητήριο, αλλά και το αισθητικό σου κριτήριο! Σ' ευχαριστώ πάρα πολύ, ειλικρινά!! Νοιώθω ιδιαιτέρως κολακευμένη με τα λόγια σου!
    Σου εύχομαι ένα καλό μήνα και καλό ξημέρωμα!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  21. Τι τραγούδι από τα πολύ αγαπημένα μου, πρώτη φορά διάβασα τους στίχους.. ευχαριστώ πολύ Μελίνα μου.
    Το πορτραίτο του κοριτσιού, το συναίσθημα που βγάζει το βλέμμα.. πολύ εκφραστικό!

    Καλό μήνα δημιουργικό και αισιόδοξο!
    Σε φιλώ!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  22. Margo,
    είναι μεγάλη χαρά μου να περνάνε καλά οι φίλοι όταν με επισκέπτονται! Κι’ εγώ το αγαπώ αυτό το τραγούδι...
    Σ’ ευχαριστώ πολύ Μargo και εύχομαι καλές εμπνεύσεις και όμορφες δημιουργίες για τον τελευταίο μήνα του χρόνου. Πολλά φιλιά!

    ΑπάντησηΔιαγραφή