Waves

Waves

Σάββατο, 4 Δεκεμβρίου 2010

η προπαγάνδα (παστέλ λαδιού)


Από τη συλλογή του Κώστα Βάρναλη
"λεύθερος Κόσμος "

Πρόλογος
Γράφε, στορία, τά ψέματά σου ράδα
καί βλόγα τό Φονιά, βρίζε τό Θύμα!
Κι ρετή, τν δρομάκων σουσουράδα,
τόν κάθε σωματέμπορά σου τίμα.

Καί σύ, Νόμε, τν νομων σπίδα,
σάν τή μαϊμού πό κλνο σ’ λλον πήδα
κι π’ τήν κορφή μέ τήν ορά κρεμάσου,
νά μή γλέπει Λαός τά πισινά σου.

Λεφτεριά τς χανάκας καί το ξύλου,
σφιχτόδενε τ’ ξύπνητο χαϊβάνι.
Καί σύ, ρηγάτο το Κενο, τ’ ψήλου
κάμνε τό σκλάβο ρήγα, μα πεθάνει!

Καί σύ, τσούλα τν δήμιων, πιστήμη,
τς λήθειας σχάτη τεφροδόχα,
καί σύ, πρόστυχη Πένα καί ψοφίμι,
το βούρκου λιβανίζετε τήν μπόχα!

Καί σύ, Πατριώτη γνέ, τη μάσκα φόρα
Κι π’ τ’ δέρφια σου, ραδαριά μπροστά σου,
διάλεγε, Γιούδα πάντοτες καί τώρα,
γιά τόν ξένο Μολώχ τά θύματά σου.

θάνατη καί θεία καί πεμπτουσία
το βούρκου, χαρε ! χαρε Προδοσία!...
Φς τό χέρι, τό πόδι, προχωρε
στόν κάμπο κι ,τι θέλει τό μπορε!...

Κατάγυμνη χορέβει (λα της φόρα!)
στόν τάφο σου, Πατρίδα! Φαλλοφόρα
τουρλώνεται κι ορλιάζ’: «Εναι δικός μου
φτός βορκος το λευθέρου Κόσμου».

25 σχόλια:

  1. ΤΕΛΕΙΟ!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

    Έτσι!!!!!! Ν' Αναστήσουμε τον κόσμο!!!!

    ΑΓΚΑΛΙΑ!!!!!!!!!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. συγκλονιστικό Μελίνα, οι συνδυασμοί σου δονούν την ψυχή μου, ο πίνακάς σου ανατριχιαστικά γλαφυρός, για δικαίωση ουρλιάζει γιατί...«Εἶναι δικός μου
    ἀφτός ὁ βοῦρκος τοῦ Ἐλευθέρου Κόσμου»!
    αυτό για σένα με όλη μου την αγάπη

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Πυρφόρα,
    Σ’ ευχαριστώ πολύ! Και Μακάρι!! Σ’ αυτή την ανάσταση ελπίζουμε!!!
    Μια μεγάλη αγκαλιά κι’ από μένα φίλη μου! Καλό Κυριακάτικο ξύπνημα!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Silena,
    δεν σου κρύβω ότι κι’ εγώ η ίδια σοκαρίστικα όταν αντίκρισα τελειωμένο «το έργο των χειρών μου»... Ζωγραφίζω από παιδί και πρώτη φορά έβγαλα μια τόσο φρικιαστική εικόνα! Τελικά...μάλλον έχω πολύ θυμό μέσα μου... Ωστόσο η πραγματικότητα παραμένει μακράν φρικτότερη!
    Σ’ ευχαριστώ πολύ για όλα φίλη μου – για τα λόγια σου και για την πραγματικά όμορφη αφιέρωσή σου! Ξέρεις να ηρεμείς τη ψυχή! Φιλιά και ευχές για μια ωραία Κυριακή

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Τέλειο!!!!!!
    Φοβερά χρώματα, επιτέλους ζωντανά και οχι μουντά:)
    Δύσκολο θέμα, αλλά η απόδοση πολύ καλή!!!
    Τα δόντια όψογα, καλοδουλεμένα!! Μπράβο !!!
    Ας θυμίσουμε οτι θυμώνουμε κιόλας και δεν είμαστε χαιβάνια.Ολοι μαζί να το διατυμπανίσουμε.
    Ο Βάρναλης αγαπημένος πολύ.
    Καλό ξημέρωμα -φιλί

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. Βασιλική,
    τι γυρεύεις νυχτοπούλι μου τέτοιες ώρες στους διαδικτυακούς δρόμους; ... «Ό,τι κι’ εσύ θα μου πεις...»...
    Σ’ ευχαριστώ πολύ Βασούλα για τη νυχτερινή παρέα και για τα πολλά θαυμαστικά σου!
    Συμμερίζομαι πέρα για πέρα την επισήμανσή σου και την ανάγκη διατυμπανισμού της!!!
    Φιλιά για καληνύχτα και καλό ξημέρωμα!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. Αγαπητοί μου φίλοι,
    Η οικοδέσποινα, φεύγει ταξίδι για δουλειές...
    Από εκεί, θα μπορεί να απολαμβάνει τις νεότερες αναρτήσεις σας - και βέβαια να σας υποδέχεται στο nameliarte!
    Αλλά, όλα αυτά χωρίς να συμμετέχει στους σχολιασμούς... Aλλόγλωσσα πληκτρολόγια γαρ...
    Σας χαιρετώ λοιπόν και...στο επανακουβεντιάζειν...
    Καλή νέα εβδομάδα!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  8. Τέλειος πίνακας!!!!!!!!!!!!
    με μια καταπληκτική ζωντάνια
    φωνή και δύναμη απελευθέρωσης οργής και απεξάρτησης από όλα τα δεινά
    Σε θαυμάζω!!!!
    Ο Βάρναλης δένει τέλεια, επίκαιρος όσο ποτέ άλλοτε
    Καλό ταξίδι να έχεις και εις τω επανειδείν

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  9. Μας δημοσιεύεις την κραυγή σου και φεύγεις;)
    Είναι τέλειο όχι μόνο τεχνικά αλλά κυρίως για τα συναισθήματα που δημιουργεί.. ξεσηκώνει η κραυγή σου Μελίνα μου και όντως τα χρώματά του είναι πιο λαμπερά πιο δυναμικό σαν έργο.. Μου άρεσε πάρα πολύ και δεν θα το χαρακτήριζα σοκαριστικό.
    Καλά να περάσεις όπου βρεθείς και εύχομαι να σε έχουμε κοντά μας γρήγορα:)
    Φιλιά πολλά!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  10. Μόνο συγκλονισμό μου προκαλεί αυτή η φοβερή κραυγή , ένα δυναμικό ξέσπασμα για τα όσα άδικα συμβαίνουν γύρω μας . Μπράβο Μελίνα που μέσα από τους υπέροχους πίνακες σου μπορείς να προκαλείς τόσo έντονα συναισθήματα , καλή συνέχεια !!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  11. Σκληρό αλλά ωραίο Μελίνα.
    Καλή εβδομάδα.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  12. Κολύ καλό και τα έντονα χρώματα ταιριάζουν με το θέμα. Καλή συνέχεια.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  13. Τέλειο! Βγάζει τόσο δυναμισμό! Μπράβο και για την εκτέλεση και τη σύλληψη του θέματος

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  14. Μου φερνει στο μυαλο την "κραυγη" του Munch
    Φοβαμαι την ανθρωπινη οργη
    Με τρομαζει..
    ...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  15. Η οργή και ο θυμός υπέροχα εκφρασμένες σε ένα έργο ζωγραφικής, τέλεια συνδυασμένες με τη γραφίδα του Βάρναλη. Στο μυαλό μου έρχονται οι στίχοι του τραγουδιού της Σωτηρίας Μπέλλου:
    "Δεν μπορώ το αίμα μου να δίνω,
    για μιαν άρρωστη συνέχεια Πατρίδα"

    Να είσαι καλά εκεί που είσαι, ανάμεσα σε ξένα πληκτρολόγια...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  16. Ελένη μου,
    μια μεγάλη αγκαλιά από ζωηρόχρωμα, δυνατά ΕΥΧΑΡΙΣΤΩ! Για σένα!!!
    Χαίρομαι πολύ που ξαναείμαι εδώ!! Φιλιά!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  17. Καλή μου Margo
    τις κραυγές μου τις κουβαλάω πάντα μαζί μου – δυστυχώς ή ευτυχώς... Πίσω αφήνω μόνο ένα μικρό απόηχο...
    Πόσο χαίρομαι όμως που σου άρεσε τόσο πολύ το έργο! Κάτι τέτοια συναισθήματα είναι που ξεγελάνε τις κραυγές και τις κάνουν να σωπαίνουν για λίγο...
    Φιλιά πολλά κι’ άλλα τόσα ευχαριστώ!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  18. Στέλιο,
    πραγματικά νοιώθω μεγάλη ικανοποίηση όταν τα έργα μου βοηθάνε να μοιράζομαι συναισθήματα με φίλους. Θεωρώ σπουδαίο να μπορούμε να επικοινωνούμε με τη γλώσσα της ζωγραφικής!
    Πολλά-πολλά ευχαριστώ για τα λόγια σου!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  19. Ντίνο,
    Όντως σκληρό! Όμως χαίρομαι που το βρήκες ωραίο!!
    Σ’ ευχαριστώ πάρα πολύ!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  20. Red Paradise,
    είναι χαρά μου να σε βρίσκω εδώ και σ’ ευχαριστώ πολύ και γι’ αυτό και τα κολακευτικά σου λόγια!
    Καλές δημιουργίες!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  21. ΙΖΑ,
    είναι σημαντικό να ακούω κάτι τέτοιο από μία πραγματικά πολύ ευρυματική και ταλαντούχα δημιουργό!
    Σ’ ευχαριστώ ιδιαιτέρως!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  22. Velvet,
    κι’ εγώ έφερνα στο μυαλό μου τη κραυγή του Munch όσο το προχωρούσα! Αν και εδώ –εκτός άλλων βέβαια – λείπει το γύρω σκηνικό...
    Κι’ εγώ φοβάμαι την ανθρώπινη οργή... Αν και περισσότερο απ’ όλους μας, πρέπει να τη φοβούνται αυτοί που την προκαλούν! ...Και κατά τη γνώμη μου καλά θα κάνουν...
    Σ’ ευχαριστώ πολύ Velvet! Να είσαι καλά!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  23. habilis,
    τη χρειαζόμαστε όλοι τη δύναμη!!
    Σε υπερευχαριστώ για την επίσκεψη και το σχόλιο!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  24. Scorpios,
    σε θυμήθηκα όταν έκανα αυτή την ανάρτηση – μου είχε αρέσει πολύ το youtube που είχες αναρτήσει με τον Βάρναλη να απαγγέλλει την «μπαλάντα του κυρ Μέντιου»!
    Χάρηκα με την επίσκεψη και τον σχολιασμό σου!
    Χίλια ευχαριστώ για όλα!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή