Waves

Waves

Δευτέρα, 20 Δεκεμβρίου 2010

στο μάτι του κυκλώνα (παστέλ λαδιού 45x35)


Παραμονές Χριστουγέννων...
Και τώρα...
Θα πρέπει ν’ ανταλλάξουμε ευχές...
Λοιπόν...
Σε ένα σκηνικό επιθετικού ρεαλισμού
Ζητούνται ευχές ρομαντικές...
Σε ένα σύμπαν χυδαίου κυνισμού
Ζητούνται ευχές αβρές και μειλίχιες...
Σε ένα πολιτισμό ανθρωποθυσιών
Ζητούνται ευχές πανανθρώπινες....
Σε ένα κατακλυσμό δυσοίωνων προσμονών
Ζητούνται ευχές στεγανές κι’ ελπιδοφόρες...
Σε ένα τσουνάμι βαρβαρότητας
Ζητούνται ευχές ανθεκτικές...
Ευχές Ανθεκτικές..
Ανθεκτικές.

[[ Τα λαμπιόνια θα ανάψουν. Οι βιτρίνες θα στολιστούν. Αλλά τούτη τη φορά το έξω φως δεν υπάρχει χαραμάδα να μπει για να ξεγελάσει το μέσα μας. Όχι, φέτος δεν μπορούν να μας ξεγελάσουν. Γιατί φέτος τα Χριστούγεννα είναι τα «πιο αληθινά» της ζωής μας!
Κουβαλάνε το μήνυμα της «ανα-γέννησης» που μας στερούν,
που μας αξίζει,
που δε θα τους τη χαρίσουμε.
Θα τα γιορτάσουμε τα φετινά Χριστούγεννα.
Με την κατάνυξη και την ελπίδα που κυοφορεί ο στίχος του ποιητή:
«Αγιο μίσος / δόσμου το χέρι σου»! ]]

Το απόσπασμα στις αγκύλες είναι από κείμενο του Νίκου Μπογιόπουλου, δημοσιευμένο στη στήλη Ημεροδρόμος της εφημερίδας Ριζοσπάστης, 9/12/2010. Ο ποιητής στον οποίο αναφέρεται, είναι ο Τάσος Λειβαδίτης και ο στίχος είναι από το ποίημα «Μάχη στην άκρη της νύχτας».

Υ.Γ.
Οφείλω στον Νίκο Καββαδία μία – τουλάχιστον – αναφορά, γιατί δικούς του στίχους είχα στο νου μου όταν ζωγράφιζα αυτόν τον πίνακα:

μουσική & ερμηνεία Θάνος Μικρούτσικος
video από apalf451


Οφείλω σε όλους εσάς ένα εγκάρδιο «Καλά Χριστούγεννα»

Οφείλω στο Τάσο Λειβαδίτη ένα κλείσιμο με μερικούς ακόμα στίχους (αποσπασματικά) από τη «Μάχη στην άκρη της νύχτας»:

O κόσμος είναι για την ευτυχία.
........................................................
Τα πόδια τους σπασμένα
στριμένα τα χέρια τους
μα θέλουνε να φτάσουν
σέρνονται
το κορμί διπλώνεται
και ξεδιπλώνει 
σαν μια παλάμη που πότε ζητιανεύει
και πότε σφίγγει σε γροθιά.

26 σχόλια:

  1. Ζητούνται ευχές ανθεκτικές
    και πραγματοποιήσιμες..
    Καλό βράδυ ζωγράφε!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. κι εγώ οφείλω σ' εσένα μια υπόσχεση...
    να μη τους ζητιανέψω το ψωμί που μου ανήκει..
    οι βιτρίνες τους θρασύδειλες και πόρνες
    άσπλαχνα φορτωμένες τους κόπους των ανθρώπων..
    δε με ξεγελούν, ψυχή μου..
    ποτέ δε με ξεγέλασαν...
    και τώρα τ' αποφάσισα: Εγώ θα τις ξεγελάσω..

    Είσαι υπέροχη nameliart!!!
    Αγκαλιά!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Για να γιορτάσουμε δεν χρειαζόμαστε ούτε φώτα, ούτε δώρα ,ούτε μεγαλεία.
    Καρδιά γεμάτη αγάπη και ανθρώπους αληθινούς χρειαζόμαστε.Οσοι απο εμάς εχουν μεγαλώσει με τα λίγα γιατί να φοβηθούμε αυτά τα Χριστούγεννα;;
    Το πολύ -πολύ να θυμηθούμε τα παλιά και να καθήσουμε να αναλογιστούμε τι κερδίσαμε μέσα απο την καταιγίδα του καταναλωτισμού.Χάσαμε τις αξίες και το ρίξαμε στον ωχαδερφισμό.
    'Το πάθημα μάθημα' αυτή πρέπει να είναι η ευχή για φέτος για να μπορέσουμε να βγούμε απο την μιζέρια που θέλουν σώνει και καλά να μας ρίξουν.
    Μπόρα είναι θα περάσει και δεν θα τους περάσει.:):)
    Το έργο σου κρύβει απαισιοδοξία αλλά και αισιοδοξία!!
    Καλά Χριστούγεννα με πολλή υγεία και πολλά χαμόγελα
    φιλί

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Καταπληκτικό!! Σε τι διαστάσεις να το φανταστούμε;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Αισιοδοξία και μόνο, τίποτε άλλο.
    Ναι, είμαστε μέσα στη δίνη που τόσο παραστατικά έδωσες με τη ζωγραφιά σου.
    Νίκος Καββαδίας ο αγαπημένος μου, μελοποιημένος ή μη. Καλό βράδυ Μελίνα.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. Υπέροχη ανάρτηση γεμάτη προβληματισμό αλλά και ελπίδα !!! Και εγώ πιστεύω πως οι δύσκολες συνθήκες που επικρατούν μας φέρνουν πιο κοντά στο πραγματικό νόημα των Χριστουγέννων μακριά από τον καταστροφικό καταναλωτισμό , φέτος ο Χριστός είναι πιο εύκολο να γεννηθεί απλά και ταπεινά μέσα στις καρδιές μας και να φέρει την πολυπόθητη ελπίδα , την αγάπη και την ειρήνη !!!
    Μελίνα μου σου εύχομαι και εγώ Καλά Χριστούγεννα και Καλή Χρονιά !!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. Ο συνδυασμός κειμένου και ζωγραφικής άψογος. Η δίνη που μας έχει παρασύρει και μας χτυπά αλύπητα τον τελευταίο καιρό δοσμένη με χρώματα που μας αφήνουν μια γεύση αισιοδοξία κι ελπίδας τουλάχιστον γι' αυτές τις ημέρες τις γιορτινές. Πολλά φιλιά κι ευχές.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  8. Μελίνα ο πίνακάς σου μ' ενθουσίασε πραγματικά κι εγώ, με μια μουσική σου στέλνω, τις ΑΛΗΘΙΝΕς μου ΕΥΧΕΣ! και την ΑΛΗΘΙΝΗ μου ΑΓΑΠΗ..

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  9. Στις μέρες της δίνης
    δεν εγκαταλείπουμε
    το χαμόγελο και την ελπίδα
    Δεν παραχωρούμε σε κανένα
    επιτήδειο της ψυχής μας
    τον κυκλώνα
    Θαυμάσιο το έργο σου nameliart
    σε συνδυασμό με τα λόγια σου
    Τις ευχές μου για ό,τι καλύτερο
    επιθυμείς
    Καλά Χριστούγεννα με υγεία και χαρά
    Είμαστε όρθιοι και ζωντανοί
    Φιλιά πολλά καλή μου

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  10. Στρατή,
    και πραγματοποιήσιμες, σαφώς!
    Χαίρομαι που σε ξαναβρίσκω εδώ ποιητή μου!!
    Ευχαριστώ πολύ και καλό απόγευμα!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  11. Προμηθέα μου,
    δεν θα μπορούσαν ποτέ να σε ξεγελάσουν, το ξέρω! Σ’ ευχαριστώ πολύ για την υπόσχεση και στην ανταποδίδω!! Για την ευτυχία που μας ανήκει, ας είμαστε «σαν μια παλάμη που σφίγγει σε γροθιά»!!!
    Μια μεγάλη αγκαλιά κι’ από μένα!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  12. Βασιλική,
    ποιός νοιάζεται για τα φώτα, τις βιτρίνες και τα μεγαλεία… Το θέμα είναι το μυαλό μας, η ψυχή μας, η αξιοπρέπειά μας… Αυτά πρέπει να μείνουν αλώβητα! Και πίστεψέ με, δεν είναι καθόλου απλό… Γιατί αυτά είναι που βάλλονται κυρίως…και υπούλως.!.
    Ευχαριστώ για όλα Βασούλα! Καλά Χριστούγεννα, με αγάπη!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  13. Vage>>lis,
    είναι περίπου αυτές που πρόσθεσα στον τίτλο το έργου.
    Ευχαριστώ πολύ για την επίσκεψη και για το επαινετικό σχόλιο!
    Καλά Χριστούγεννα!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  14. Ντίνο μου,
    αν δεν το «το παλεύαμε» και με κάποια μορφή αισιοδοξίας, θα συνωστιζόμασταν στις πόρτες των ψυχιάτρων…και δεν θα είχαμε και χρήματα να τους πληρώσουμε…
    Σ’ ευχαριστώ πολύ Ντίνο και με την ευκαιρία, να πω ότι ο εγγονός σου, όπως απεικονίζεται στον υπέροχο πίνακά σου, είναι γλυκύτατος!! Φύλαξέ του ένα γιορτινό φιλί κι’ από μένα!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  15. Στέλιο,
    σ' ευχαριστώ πάρα πολύ για τα λόγια σου και ανταποδίδω όλες τις ευχές!
    Ας συντηρήσουμε την ελπίδα μας, με ενεργητική αισιοδοξία!!!
    Κοιτάζοντας μπροστά, αλλά σίγουρα όχι προς τα κει που δείχνουν οι άθλιοι καπεταναίοι αυτού του ταλαίπωρου σκάφους…
    Να είσαι πάντα καλά φίλε μου!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  16. ΙΖΑ,
    είμαστε πράγματι σε δίνη και πριν προφτάσουμε να ξεζαλιστούμε από το ένα χτύπημα ακολουθεί το άλλο…έτσι που οι ίλιγγοι και οι σκοτοδίνες να μην μας αφήνουν να ξεθολώσουμε… Οι όποιες στιγμές διαύγειας είναι πολύτιμες όταν προκύπτουν! Σ’ αυτές ελπίζουμε!! Ας βοηθήσει το πνεύμα των Χριστουγέννων…
    Πολλά φιλιά κι’ από μένα και θερμότατες ευχές!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  17. Silena,
    χίλια ευχαριστώ! Οι μουσικές σου είναι από τα πιο όμορφα δώρα!! Αληθινές και ζεστές ευχές, με αγάπη, κι’ από μένα!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  18. Ελένη μου,
    τι όμορφα τα λόγια σου! Ναι, «της ψυχής μας ο κυκλώνας» πρέπει να κάνει τους κύκλους του μακριά και έξω από κάθε «επιτήδειο»! Για να μη μας ξεχάσει το χαμόγελο, για να μη μας αφήσει η ελπίδα!! Είμαστε όρθιοι - και όρθιοι θα μείνουμε!!
    Πολλά φιλιά κι’ από μένα και μια αγκαλιά ευχές – αληθινές και με αγάπη!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  19. Φέτος δε θα μας ξεγελάσουν, τα Χριστούγεννα αυτά θα είναι τα πιο αληθινά!
    Αυτό ακριβώς νιώθω.. αυτό ακριβώς θέλω να εκφράσω μέρες τώρα που διαβάζω την αγωνία του κόσμου.
    Καλό σου βραδάκι Μελίνα μου:)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  20. Margo,
    νοιώθουμε το ίδιο! Βλέπουμε το ίδιο: την αγωνία του κόσμου:
    "..................
    φοβούνται τον ήλιο, τα παράθυρα
    τα μάτια τους, την ελπίδα.
    Μας κοίμιζε άλλοτε η μάνα μας
    μ' ένα τραγούδι σιγανό
    τι κάνατε το τργούδι αυτό;
    Τη νύχτα κρύβουνε τα χέρια τους
    για να μπορούν να κοιμηθούν
    κι' ο ύπνος τους είναι μιά σκαλωσιά
    όπου γκρεμίζονται τα όνειρα.
    ......................"
    Ένα ακόμη απόσπασμα από το μεγάλο αυτό ποίημα του Λειβαδίτη...
    Margo φίλη μου, όχι, δεν θα μας ξεγελάσουν! Ακόμη κι' οι ευχές τους, ψεύτικες είναι!
    Καλή σου νύχτα - με αγάπη!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  21. Γλυκια μου Ναμελι
    Οι ευχες μου για καλα και ομορφα Χριστουγεννα
    Εστω μια μερα ας φωτισει τις καρδιες μας
    Μια αγκαλια...
    ...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  22. θερμές ευχές φίλη μου... είσαι από τις πιο ευγενικές και ταλαντούχες παρουσίες που έχω γνωρίσει στο νετ... [ελπίζω να επιτραπεί να δανειστώ εκ νέου κάποια δημιουργία σου]... φιλιά και καλησπέρα!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  23. Velvet,
    Ακόμη και μιάς στιγμής φως στις καρδιές μας είναι πολύτιμο!
    Χίλια ευχαριστώ φίλε μου για τις βελούδινες ευχές σου!!
    Μιά θερμή ανταπόδοση με μιά αγκαλιά κι’ από μένα..

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  24. Καλέ μου Νημερτή,
    και τα δικά σου λόγια είναι από τα θερμότερα! Σ’ ευχαριστώ!!!
    Εννοείται πάντα, πως το να βλέπω έργα μου να συνοδεύουν αναρτήσεις σου, μόνο χαρά μου δίνει.!.
    Χριστουγέννων ευχές χρωματιστές - και ένα γιορτινό φιλί!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  25. Οσο περισσότερο πιστεύεις τις ευχές τόσο και καλύτερα σου βγαίνουν.
    Ειναι τσεκαρισμένο.


    Χρόνια πολλά και ευτυχισμένα!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  26. habilis,
    έχω μιά ακατανίκητη τάση να πιστέψω απόλυτα σ' αυτό που λες! Σ' ευχαριστώ!!
    Θερμές ευχές για χρόνια πολλά κι ευτυχισμένα κι' από μένα!

    ΑπάντησηΔιαγραφή