Waves

Waves

Πέμπτη, 13 Ιανουαρίου 2011

περισυλλογή (ελαιογραφία 40x30)


Bertolt Brecht από τη συλλογή «ΕΞΟΡΙΑ: ΣΚΑΝΔΙΝΑΒΙΑ (1933-1941)»
σε μετάφραση Μάριου Πλωρίτη

ἐρωτήσεις κι ἀποκρίσεις

«Μπορεῖ ἡ ἀλήθεια νἆν’ θνητή, το ψέμα ἀθάνατο;»
«Ἔτσι δείχνουν ὅλα».

«Ποῦ εἶδες, ἡ ἀδικία νά μή ξεμασκαρεύεται χρόνους καί καιρούς;»
«Ἐδῶ».

«Μά ξέρεις κάποιον πού ἡ βία νά τοῦ ‘χει φέρει τύχη;»
«Καί ποιός δέν ξέρει;»

«Τότε ποιός μπορεῖ, σ’ ἓναν τέτοιο κόσμο, νά τσακίσει τόν τύραννο;»
«Ἐσύ».

 
στίχοι Bertolt Brecht από την  ΕΞΟΡΙΑ: ΣΚΑΝΔΙΝΑΒΙΑ (1933-1941)
μουσική Θάνος Μικρούτσικος
ερμηνεία Γιάννης Κούτρας - Θάνος Μικρούτσικος
video από AFROCE

25 σχόλια:

  1. ζωγραφική - "ΕΞΟΡΙΑ: ΣΚΑΝΔΙΝΑΒΙΑ" ποίηση΄-"ΕΞΟΡΙΑ: ΣΚΑΝΔΙΝΑΒΙΑ" μουσική...

    έντεχνα συνδύασες.

    η περισυλλογή σπουδαία!΄πόσο ζηλεύω την ΄τέχνη σου!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. η μεγαλύτερη τυρανία είν' αυτή
    που ο ίδιος ο εαυτός μας ορίζει
    και τότε περιπαίζοντας το θάνατο
    όλοι εμείς
    θνητοί σαν την αλήθεια μας
    περιπαίζουμε την καθαρότητα στο βλέμμα
    κι εξαγοράζουμε τη φυγή της ματιάς μας
    για λίγα ακόμη υπάρχοντα
    απόντα απ' την ψυχή
    τι κρίμα
    κι είναι τόσο όμορφο
    ν' ατενίζεις το πέλαγο
    δίχως σκοπό
    δίχως όριο
    δίχως χρόνο
    ίσως μόνο με τη συνοδεία
    μιας ανεπαίσθητης μελωδίας?
    ή μιας αδιατάραχτης περισσυλογής

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. νομίζω πως κι αν δεν είχες τίτλο, το μυαλό μου θα τη σχημάτιζε τη λέξη αυτή... ναι και μου άρεσε ιδιαίτερα που αφήνεις στο φόντο μεγαλύτερο χώρο... δεν είναι πρωταγωνιστής καθηλωτικά ο σκεπτόμενος αλλά το περιβάλλον υποβάλλει... έχει μια μελέτη πολύ σπουδαία το έργο σου φίλη μου... έτσι τα γράφω αυτά, ως εσωτερική ανάγνωση... τον θαυμασμό μου καταθέτω πάντα και εξερχόμενος χαμογελώ για την ομορφιά που γλυκαίνει τη ψυχή όταν κείνη συναντιέται με την Τέχνη...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Τέλεια η επιλογή σου απο τα του Brecht !!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Tον πρωτογνώρισα απο τα τραγούδια του Θάνου !

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. Περισυλλογή με μια θαυμάσια μουσική επένδυση
    και ένα καταπληκτικό ποίημα
    Υπέροχος ο πίνακας σου μελαγχολικός με μια θαυμάσια εσωτερίκευση πρωταγωνιστής ο άνθρωπος
    σε ένα τοπίο μουντό μα πολύ παραστατικό
    Σε θαυμάζω για την ανθρωποκεντρικότητα σου και τις οπάλιες αποχρώσεις σου
    Φιλιά πολλά Μελίνα μου

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. Λύχνε μου,
    μεγάλη κολακεία για μένα ν’ ακούω από μία φίλη
    με τη δική σου – σαφώς αξιοζήλευτη – αισθητική και ποιητική άποψη
    ότι ζηλεύει τη τέχνη μου…
    Να σ’ ευχαριστήσω πολύ θερμά
    και να σου ευχηθώ καλό απόγευμα!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  8. Silena,
    με τις υπέροχες αφιερώσεις σου.!. Ποιητικές και μελωδικές.!.
    Και με την αισθαντική ματιά του πολύπλευρου καλλιτέχνη…
    Να έχεις ένα γλυκό, εμπνευστικό απόγευμα…

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  9. Νημερτή,
    με κάνει να αισθάνομαι πολύ όμορφα η εσωτερική σου ανάγνωση..
    Είναι σημαντικό για μένα, όταν οι επισκέπτες μου μένουν απέναντι από τα έργα μου διαβάζοντάς τα.
    Εκτιμώ πάντα πολύ το κάθε θετικό σου σχόλιο! Ένα βαθύ, μεγάλο ευχαριστώ!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  10. habilis,
    συχνά διαπιστώνουμε το πόσο σημαντικό είναι να μελοποιούνται ποιήματα, που ίσως διαφορετικά θα έφταναν από δυσκολότερους δρόμους στο κοινό!
    Χαίρομαι πάντα πολύ με τα περάσματά σου από εδώ habilis… Σ’ ευχαριστώ!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  11. Ελένη,
    διάβασες ένα από τα πιο…πώς να το πω… ισχυρά μου κίνητρα, στο κάθε τι με το οποίο καταπιάνομαι… τον ανθρωποκεντρισμό… Ακόμη κι’ όταν έχω (…συχνά…) αρκετές ενστάσεις στο πώς σκέφτονται και δρουν οι άνθρωποι γύρω μου, ο άνθρωπος, σαν ολότητα, είναι πάντα ο κεντρικός μοχλός έμπνευσής μου… Και όταν λέω φυσικά
    ο «άνθρωπος» το εννοώ.!. δεν περιλαμβάνονται τα ανθρωποειδή…
    Είδες.;.. Μου έδωσες «πάσα» ν’ αρχίσω να λέω - και να λέω…
    Θα σταματήσω όμως για να σου πω ένα τεράστιο ευχαριστώ! Να είσαι καλά Ελένη μου!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  12. Είναι μια λίμνη με κάτι μισοξεραμένα καλάμια
    που μέσα τους βρήκαν φωλιά τα πουλιά- κι εκεί
    με σκέψεις πολλές φορτωμένος να κάθεσαι κάποια στιγμή να ακούς και να μην ακούς τον γύρω σου γήινο ήχο γιατί εσύ αλλού είσαι πια με τον νου σου και άλλα των άλλων που δεν λύνονται σκέφτεσαι..
    Και να γινόταν ένας κρυμμένος κάπου ζωγράφος κάπου εκεί να τα δει όλα αυτά και να τα ζωγραφίσει!
    Και να που έγινε!
    Χειροκροτώ!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  13. Έργο ατμοσφαιρικό θα έλεγα...
    όσο για αυτό το "μάγισσα της ακουαρέλας" τι να πω;;;
    κοκκινίζω και σε ευχαριστώ από καρδιάς...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  14. Στρατή,
    έχω μείνει πολλή ώρα, μαγνητισμένη, μπροστά στο σχόλιό σου - όπως μένω και μπροστά στα ποιήματά σου.. κι’ έχω χάσει τα λόγια μου.. κι’ είναι κι’ αυτό το χειροκρότημα που με ζαλίζει σαν γλυκό κρασί… αλλά δεν θέλω να ξεζαλιστώ…
    θ’ αρχίσω να λέω τώρα ένα μακρόσυρτο, τραγουδιστό Ε υ χ α ρ ι σ τ ώ
    και θα το τελειώσω… δέν ξέρω πότε… και μετά θα ξαναρχίσω..

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  15. Mariela,
    το πιστεύω απόλυτα αυτό που έγραψα! Οι ακουαρέλες σου είναι μαγικές!!
    Εγώ σ’ ευχαριστώ! Δεν ξέρεις πόσο χαίρομαι κάθε φορά που μ’ επισκέπτεσαι!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  16. Ναmeliart είχα καιρό να περάσω απ' το blog σου( και γενικά απ' όλα τα blogs) κι εντυπωσιάστηκα με τα τελευταία έργα σου. Είναι όλα καταπληκτικά. Αυτό το τελευταίο είναι τόσο ατμοσφαιρικό με υπέροχα χρώματα. Μου άρεσε όμως πολύ και η προηγούμενη ακουαρέλλα. Κάτι τελείως διαφορετικό απ' ότι μας έχει συνηθίσει. Τη δούλεψες όμορφα, ανάλαφρα και βγάζει πολύ συναίσθημα. Μπράβο σου και πάλι μπράβο σου!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  17. Περισυλλογή αισιόδοξη!!!!!!!
    Αχ αυτα τα μπλέ !!!!!!!! με ξετρέλαναν , οσο για την φιγούρα;;; Καταπληκτική!!!!!
    φιλί

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  18. ΙΖΑ,
    Ευχαριστώ και πάλι Ευχαριστώ! Μου τονώνεις πολύ το ηθικό! Εκτός του ότι με χαροποιείς πολύ με την επίσκεψή σου!! Να είσαι καλά, να εμπνέεσαι και να δημιουργείς – και να μας χαρίζεις όμορφες εικόνες με τις δημιουργίες σου!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  19. Βασιλική,
    κι’ εμένα μου αρέσει πολύ το μπλε, σε όλες του τις αποχρώσεις! Για να ακριβολογώ, είναι το χρώμα μου – με τραβάει σαν μαγνήτης - όπου υπάρχει...
    Μου αρέσουν επίσης πολύ – και τις απολαμβάνω – οι εκδηλώσεις θαυμασμού σου! Είναι τόσο εκφραστικές, που...το «παίρνω επάνω μου», που λένε...
    Ευχαριστώ – τουλάχιστον τόσες φορές, όσα τα (!) που μου χάρισες! Φιλί κι’ από μένα

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  20. Πραγματικά είναι μια πολύ ατμοσφαιρική εικόνα με ένα τέλεια δοσμένο τίτλο για το συγκεκριμένο θέμα και φυσικά με την πιο κατάλληλη μουσική επένδυση , μπράβο Μελίνα και καλή συνέχεια !!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  21. Ιδανικός χώρος περισυλλογής η όμορφη ζωγραφιά σου Μελίνα. Καλό απόγευμα Κυριακής.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  22. Εκπληκτική η ολοκληρωμένη παρουσίαση του έργου σου. Μου αρέσει που είναι νυχτερινό. οι ερωτοαποκρίσεις προκαλούν περισυλλογή και το τραγούδι ήρθε κι έδεσε.
    Στο σύνολο εξαιρετική αισθητική!!!

    Μπράβο Μελίνα μου σ΄ευχαριστούμε πολύ!
    Σε φιλώ

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  23. Στέλιο,
    Σ’ ευχαριστώ πολύ! Και ελπίζω πράγματι σε μιά καλή συνέχεια...
    Εύχομαι πολλές εμπνεύσεις και δυνατές δημιουργίες!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  24. Ντίνο,
    Θα ήθελα να ήμουν εκεί, κι’ ας είχα πέσει σε περισυλλογή..
    Καλή σου μέρα και πολλά ευχαριστώ!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  25. Margo,
    Όταν οι αναρτήσεις μου αγγίζουν τόσο μιά ψυχή σαν τη δική σου, τότε σκέφτομαι ότι ίσως αξίζει το κόπο η διατήρηση αυτού του ιστολογίου..
    Εγώ είμαι που πρέπει να πω ευχαριστώ – και πολλά μάλιστα – και να ευχηθώ πολλές καλές – έστω και διαδικτυακές – συναντήσεις..
    Φιλιά!

    ΑπάντησηΔιαγραφή