Waves

Waves

Πέμπτη, 24 Φεβρουαρίου 2011

τα κόκκινα δέντρα (ελαιογραφία 50x40)


Χαμογέλασε Ω φιλήδονη, με τη δροσάτη ανάσα γη!
Γη των κοιμισμένων και υγρών δέντρων!
Γη του παρελθόντος ηλιοβασιλέματος – γη των καταχνιασμένων βουνοκορφών!
Γη διάφανης διάχυσης της πανσελήνου αχνά βαμμένης με γλαυκό!
Γη της στίλβης και του ερέβους που χρωματίζουν τον ρου του ποταμού!
Γη των καθάριων γκρίζων σύννεφων πιο λαμπρών και διαυγών για χάρη μου!
Απόμακρη γη – εύφορη με ανθισμένες μηλιές γη!
Χαμογέλασε, γιατί ο εραστής σου έρχεται!

Αφειδή, μου έδωσες αγάπη – γι’ αυτό σε σένα δίνω αγάπη!
Ω ανείπωτη παράφορη αγάπη.

Aπό το βιβλίο του Ουώλτ Ουΐτμαν «το τραγούδι του εαυτού μου»
Μετάφραση Ζωή Ν. Νικολοπούλου.

25 σχόλια:

  1. Πραγματική "δροσάτη ανάσα της γης" αποτυπωμένη με εκπληκτικά χρώματα !!! μου αρέσει ιδιαίτερα η κίνηση που έχουν τα δέντρα , σαν να χορεύουν στην μεγάλη γιορτή της φύσης !!!
    Καλό σου βράδυ !!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Ναι πράγματι!
    Αυτές οι χορευτικές φιγούρες των δέντρων (που μοιάζουν όμως και σαν γιγάντια μανιτάρια)
    Έχουν μια ένταση χρώματος που μου άρεσε πολύ!
    Νομίζω άλλαξες ύφος..
    Και μου αρέσει ο Ουώλτ Ουΐτμαν φανατικά!
    Νομίζω αγγίζει τόσο ωραία τον λυρισμό που τον δικαιώνει!
    Πράγμα πολύ σημαντικό έτσι όπως βάλλεται στις μέρες μας..
    Την καληνύχτα μου!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Θα συμφωνήσω με τον Στέλιο... κι εγώ όταν είδα τα δέντρα σκέφτηκα ανθρώπινες μορφές που χορεύουν.... μάλλιστα η κίνηση τους με πήγε στον χορό του αρχαίου θεάτρου. Πολύ ενδιαφέρον νομίζω αυτό!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Μελίνα σήμερα μου έφτιαξες τη μέρα, πραγματικά! γιατί η μέρα μου ξεκίνησε με πολύ άγχος και νεύρα

    υπέροχος ο πίνακάς σου
    αγαπημένα τα λόγια του Ουώλτ Ουΐτμαν

    να είσαι καλά
    σ' ευχαριστώ
    να και κάτι από μένα μαζί με την καλημέρα μου

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Art Traveller,
    ίσως πράγματι αυτό που κάνει ενδιαφέρον αυτό το – κατά τ’ άλλα μάλλον λιτό σε γραμμές – έργο, είναι αυτό που λες: τα «ανθρωπόμορφα» και σε χορευτική κίνηση δέντρα. Εμένα με ελκύει κι’ αυτό το ζωντανό κόκκινο (..το οποίο δεν μπόρεσα να ξαναπετύχω..), έτσι όπως αλληλοφωτίζεται με το πράσινο της γης.
    Σ’ ευχαριστώ πολύ Στέλιο – καλή σου μέρα!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. Στρατή,
    είναι η ιδέα της επερχόμενης άνοιξης (..κι’ ας βρέχει ασταμάτητα από χθες..) που μου φτιάχνει τη διάθεση…
    Χαίρομαι που τα δέντρα δίνουν αυτή την εντύπωση! Και να φανταστείς ότι αυτό βγήκε σχεδόν «άθελά μου».. σαν από μία «λανθάνουσα» εορταστική διάθεση..
    Για τον Ουώλτ Ουΐτμαν συμφωνώ!! Και χάρηκα πολύ που μου δόθηκε η ευκαιρία να συνοδεύσω με στίχους του ένα έργο μου!
    Καλή σου μέρα – και με τις πολλές ευχαριστίες μου!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. Mariela
    Όλο και περισσότερο χαίρομαι καθώς διαβάζω στα σχόλιά σας, για το (ας πούμε) «μήνυμα» που φαίνεται να βγαίνει από το έργο! Αυτό το είδος έκφρασης θα πρέπει να το σπουδάσω λίγο καλύτερα…
    Η εντύπωση χορού αρχαίου θεάτρου, όπως λες, μου αρέσει πολύ! Και μου δίνει και ιδέες… Στην υλοποίηση να δούμε πώς θα τα πάω…
    Πολλά – πολλά ευχαριστώ και καλή σου μέρα!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  8. Silena,
    η δική μου διάθεση είναι που φτιάχνει, όταν διαβάζω τα σχόλιά σας! Και ακόμη περισσότερο, όταν βλέπω ότι τα έργα μου επιδρούν θετικά στην εξέλιξη της μέρας! Με χαροποιούν πολύ τα λόγια σου και οι – πάντα επιτυχημένες – μουσικές σου αφιερώσεις με συντροφεύουν πολύ γλυκά! Ένα μεγάλο ευχαριστώ!
    Να είσαι πάντα καλά και να είναι όσο πιο όμορφες γίνεται οι μέρες σου!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  9. Πανέμορφα τούτα τα λικνιζόμενα δέντρα που καθώς κάθεσαι και τα κοιτάς έχεις σχεδόν την βεβαιότητα ότι ακούς και μουσική, ότι νιώθεις αέρα γύρω να παίζει παθιασμένα βιολί. Η διάθεσή σου αλλάζει.Αλαφραίνει.
    Υπέροχος και Ουώλτ Ουΐτμαν. Δένει λόγος και η εικόνα τόσο αρμονικά που λες και ο ίδιος άνθρωπος ζωγράφιζε και έγραφε ταυτόχρονα.
    Την ζεστή μου καλημέρα

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  10. Χριστόφορε,
    μεγάλη ικανοποίηση μου δίνουν τα λόγια σου! Και η περιγραφή σου, με τον βιολιστή άνεμο που στις παθιασμένες νότες του λικνίζονται τα δέντρα, ε, είναι περιγραφή ανθρώπου που έχει το ταλέντο της διήγησης!!!
    Οι στίχοι του Ουώλτ Ουΐτμαν, ήταν πράγματι ό,τι θα ήθελα να πω με λέξεις σ’ αυτό το έργο!
    Πολύ σ’ ευχαριστώ και εύχομαι ένα ωραίο απόγευμα!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  11. δεν μπορείς να ξεκολλήσεις τα μάτια σου από το χρώμα των δέντρων…
    και όπως τα δύο κοιτούν προς αριστερά και τα άλλα δύο δεξιά, νομίζεις πως το κέντρο τους θα ανοίξει και θα αναπτυχθεί ολόκληρη συστάδα δένδρων σε τούτο το υπέροχο χρώμα…

    " Ένα παιδί είπε Τί είναι η χλόη; Φέρνοντάς τη μου στα γεμάτα χέρια του.
    Πως μπορούσα να απαντήσω στο παιδί; Δεν ξέρω τι είναι περισσότερο από εκείνο.
    Φαντάζομαι πως πρέπει να είναι η σημαία της διάθεσής μου, με ελπιδοφόρα πράσινη ύλη υφασμένη.
    Ή φαντάζομαι είναι το ρινόμακτρον του Κυρίου,
    Ένα ευώδες χάρισμα και ενθύμημα σκόπιμα ριγμένο,
    Φέρει του κατόχου το διακριτικό κάπου στις άκρες, για να κοιτούμε και να παρατηρούμε, και να λέμε Ποιανού;
    Ή φαντάζομαι η χλόη είναι ίδια ένα παιδί, το σχηματισμένο βρέφος της βλάστησης "

    φιλιά ψυχή μου… των χρωμάτων τεχνήτρα…

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  12. Λύχνε,
    δεν φαντάζεσαι πόση ευχαρίστηση νιώθω όταν οι φίλοι μου βλέπουν στα έργα μου στοιχεία που κι’ εγώ η ίδια δεν τα έχω δει… Και ξανακοιτάζω με άλλο μάτι ό,τι ζωγράφισα.. σαν κάτι πιο πλούσιο απ’ αυτό που αρχικά είχα θεωρήσει.!..
    Υπέροχο και αυτό το απόσπασμα από το έργο του Ουΐτμαν! Αυτός ο άνθρωπος τραγούδησε τη σχέση ανθρώπου και γης με ένα μοναδικά βαθύ και ερωτικό τρόπο!!
    Χίλια ευχαριστώ φίλη μου για το πάντα ωραίο πέρασμά σου! Σε φιλώ!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  13. Τολμηρό γι'αυτό και πολύ ωραίο Μελίνα μου.
    Καλό Σαββατοκύριακο.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  14. Ντίνο,
    είναι γεγονός πως και στη ζωγραφική χρειάζεται τόλμη. Χαίρομαι πάντα όταν σου αρέσει η δουλειά μου! Σ' ευχαριστώ πολύ και εύχομαι καλή Κυριακή!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  15. Αν και δεν μ΄αρεσουν πίνακες με φύση και τοπία
    Αυτό το έργο θα το αγαπούσα
    Κόκκινα δένδρα στοιχειωμένα
    Μοιάζουν με τα παραμυθένια δαση
    της φαντασίας μου
    "γη θάλλουσα" τι σημαίνει?
    -

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  16. Κι αυτη η έγκριση βρε κορίτσι μου
    καθε φορά
    Τι φοβάσαι..

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  17. Velvet
    κι' εγώ, αν και την ίδια τη φύση την αγαπώ πολύ, τα έργα με τοπία γενικά τα προτιμώ λιγότερο. Γι' αυτό, συνήθως συμπεριλαμβάνω ανθρώπινη παρουσία (ή, έστω, υποψία ύπαρξής της) σε ό,τι ζωγραφίζω.
    Λέγοντας "γη θάλλουσα" θέλω να πω "γη σε ανθοφορία"... Μου αρέσει η λέξη "θάλλω".. Όπως και τα ονόματα "Θαλής" και "Θάλεια"...
    Κουραστική η έγκριση; Δεν είναι ότι φοβάμαι κάτι. Αλλά συχνά μου αφήνουν σχολια σε παλιότερα έργα και είναι ο μόνος τρόπος να το δω.
    Άρα, δεδομένου του εκνευριστικού της έγκρισης, να σε ευχαριστήσω διπλά που μου δίνεις τη χαρά της επίσκεψής σου και του σχολίου σου!!!
    Καλό Κυριακάτιο απόγευμα Velvet!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  18. Σαν παιδικά όνειρα στέκονται
    τα δέντρα σου με πήραν από
    το χέρι και με ξενάγησαν
    στην εποχή της αθωότητας
    λικνίζεται το κόκκινο χρώμα
    σαν τις ανθρώπινες καρδιές
    που λαχταρούν να βγουν στο φως
    και στο γαλαζωπό ορίζοντα
    Υπέροχο φίλη μου καλή

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  19. Ελένη,
    χαίρομαι πολύ που σε ξανακούω! Μου έλειψε ο λεπτός και πάντα ποιητικός λόγος σου!
    Αυτή είναι μία νέα διάσταση που βάζεις στη προσέγγιση του έργου: δέντρα-καρδιές που ανοίγουν προς το φωτεινό γαλάζιο.. Μου αρέσει πολύ!!
    Φαίνεται πως κάποιες φορές το χέρι το κατευθύνει η καρδιά, ερήμην του μυαλού.. Γιατί κι' αυτό βγήκε απροσχεδίαστο - και βγήκε αληθινό!
    Σ' ευχαριστώ πολύ για την ανάγνωση καρδιάς που κάνεις στα έργα μου!
    Ελπίζω και εύχομαι να είσαι καλά πάντα!!
    Σε φιλώ και περιμένω τη νέα σου ανάρτηση.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  20. έσταξες
    χρώμα
    το κόκκινο
    της καρδιάς μας
    και ομόρφηνε τόσο ο πίνακας σου
    που δεν λένε να ξεκλλήσουν
    τα μάτια μου από πάνω του!!!

    όμορφη
    καλησπέρα!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  21. Δέσποινα,
    γι' αυτό το λόγο,
    τούτο το κόκκινο βγήκε τόσο θερμό και ζωντανό! Γιατί είναι πινελιές από θερμές και παλλόμενες καρδιές!!
    Πολύ γλυκά και ζεστά τα λόγια σου
    και κάνουν τη νύχτα μου πραγματικά πιο όμορφη! Βαθύ ευχαριστώ!!!
    Να είσαι καλά και να έχεις ξημέρωμα μιας ωραίας εβδομάδας!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  22. Mελινάκι,είναι πολύ ιδιαίτερο το έργο σου!Στρογγυλεμένες φόρμες με τρυφερότητα και προσδοκία!Τα χρώματα δίνουν μια γοητευτική ατμόσφαιρα στο τοπίο!
    Καλή σου βδομάδα!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  23. Όλγα μου σ’ ευχαριστώ πολύ!
    Χαίρομαι να έχω φίλους που προσλαμβάνουν τέτοια στοιχεία στα έργα μου, όπως τρυφερότητα και προσδοκία! Τα θεωρώ σπουδαία και τα δύο και θέλω πολύ να διακρίνονται στη δουλειά μου!!
    Να είσαι καλά και να έχεις μια ωραία εβδομάδα!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  24. Δέντρα ανθρώπινα σώματα
    Εν χορώ...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  25. Christina,
    πολύ ευχάριστη έκπληξη να σε συναντήσω στο μπαλέτο των κόκκινων δέντρων μου! Γενικά χαίρομαι όταν ξαναθυμάμαι παλιά μου έργα… Ειδικά αυτή τη περίοδο που κάθε άλλο παρά στα δημιουργικά μου είμαι..
    Σ’ ευχαριστώ για το πέρασμά σου και εύχομαι Καλό Σ/Κ!

    ΑπάντησηΔιαγραφή