Waves

Waves

Τετάρτη, 9 Μαρτίου 2011

απόκλιση (λαδοπαστέλ 45x38)


OOOOOOOOOOOOOOΜη μ’ αφήνεις…
OOOOOOOOOOOOOOΠρέπει να ξεχαστεί
OOOOOOOOOOOOOOΌλο μπορεί να ξεχαστεί / Αυτό που ήδη απομακρύνεται
OOOOOOOOOOOOOOΝα ξεχαστούν οι μέρες / Των παρανοήσεων
OOOOOOOOOOOOOOΚαι ο χρόνος που χάθηκε / Στο να μάθουμε το πώς
OOOOOOOOOOOOOOΝα ξεχαστούν οι ώρες / Που ψάχνοντας το γιατί
OOOOOOOOOOOOOOΚάποτε σκοτώνουν / Τη καρδιά της ευτυχίας
OOOOOOOOOOOOOOΜη μ’ αφήνεις… Μη μ’ αφήνεις… Μη μ’ αφήνεις… Μη μ’ αφήνεις


OOOOOOOOOOOOOOΕγώ θα σου χαρίσω / Μαργαριτάρια της βροχής
OOOOOOOOOOOOOOΦερμένα από μέρη / Που δεν βρέχει πια
OOOOOOOOOOOOOOΘα σκάψω τη γη / Μέχρι μετά το θάνατό μου
OOOOOOOOOOOOOOΓια να σκεπάσω το κορμί σου / Με χρυσάφι και φως
OOOOOOOOOOOOOOΘα φτιάξω έναν τόπο
OOOOOOOOOOOOOOΠου ο έρωτας θα είναι βασιλιάς / Που ο έρωτας θα είναι νόμος
OOOOOOOOOOOOOOΠου εσύ θα’ σαι βασίλισσα
OOOOOOOOOOOOOOΜη μ’ αφήνεις… Μη μ’ αφήνεις… Μη μ’ αφήνεις… Μη μ’ αφήνεις

OOOOOOOOOOOOOOΜη μ’ αφήνεις…
OOOOOOOOOOOOOOΘ’ ανακαλύψω για σένα / Λέξεις τρελές / Που θα καταλαβαίνεις
OOOOOOOOOOOOOOΘα σου μιλώ
OOOOOOOOOOOOOOΓια κείνους τους εραστές
OOOOOOOOOOOOOOΔυό φορές που είδαν / Τις καρδιές τους να φλέγονται
OOOOOOOOOOOOOOΘα σου διηγούμαι
OOOOOOOOOOOOOOΤην ιστορία κείνου του βασιλιά
OOOOOOOOOOOOOOΠου πέθανε γιατί δεν μπόρεσε / Να σ’ ανταμώσει
OOOOOOOOOOOOOOΜη μ’ αφήνεις… Μη μ’ αφήνεις… Μη μ’ αφήνεις… Μη μ’ αφήνεις

OOOOOOOOOOOOOOΈχουμε δει συχνά
OOOOOOOOOOOOOOΝ’ αναβλύζει φωτιά
OOOOOOOOOOOOOOΑπό τ’ αρχαίο ηφαίστειο / Που πιστεύαμε σβηστό
OOOOOOOOOOOOOOΈχει συμβεί
OOOOOOOOOOOOOOΚαμένη γη / Να δίνει πιο πολύ σιτάρι / Απ’ τον καλλίτερο Απρίλη
OOOOOOOOOOOOOOΚι’ όταν έρχεται το βράδυ
OOOOOOOOOOOOOOΓια ένα λαμπερό ουρανό
OOOOOOOOOOOOOOΤο κόκκινο και το μαύρο / Ωραία δεν ζευγαρώνουν;
OOOOOOOOOOOOOOΜη μ’ αφήνεις… Μη μ’ αφήνεις… Μη μ’ αφήνεις… Μη μ’ αφήνεις

OOOOOOOOOOOOOOΜη μ’ αφήνεις…
OOOOOOOOOOOOOOΔεν θέλω πια να κλαίω / Δεν θέλω πια να μιλώ
OOOOOOOOOOOOOOΘα κρυφτώ εκεί
OOOOOOOOOOOOOOΝα σε κοιτάζω
OOOOOOOOOOOOOOΝα χορεύεις και να χαμογελάς
OOOOOOOOOOOOOOΚαι να σ’ ακούω
OOOOOOOOOOOOOOΝα τραγουδάς κι’ ύστερα να γελάς
OOOOOOOOOOOOOOΆσε με να γίνω
OOOOOOOOOOOOOOΗ σκιά της σκιάς σου
OOOOOOOOOOOOOOΗ σκιά του χεριού σου
OOOOOOOOOOOOOOΗ σκιά όποιου σ’ ακολουθεί
OOOOOOOOOOOOOOΜη μ’ αφήνεις… Μη μ’ αφήνεις… Μη μ’ αφήνεις…
OOOOOOOOOOOOOOΜη μ’ αφήνεις…

Απόδοση στα Ελληνικά Nameliart

28 σχόλια:

  1. Τι να πω για το "Ne me quitte pas" του Brel. Είναι αθάνατο. Το έχω ακούσει και με άλλους σπουδαίους τραγουδιστές και στα αγγλικά. Η φωνή του Brel και τα γαλλικά συγκλονίζουν.
    Είναι δε τόσο ταιριαστός ο πίνακας με τις δυο φιγούρες με την μια πιο αχνή και βλοσυσυρή ή πονεμένη πίσω σαν είναι ένας «εαυτός» που φεύγει ή διώχνεται. Μου αρέσει επίσης η κατεύθυνση των βλεμμάτων. Υπέροχος συνδυασμός ειλικρινά. Κι ας αφήσουμε τον Ευριπίδη να τα βρει με τον Ευρυπίδη χα χα χα το βράδυ.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Χριστόφορε,
    από τα πιο συγκινητικά τραγούδια που έχουν γραφτεί για το πόνο και την αγωνία του χωρισμού, από έναν από τους πιο αισθαντικούς τραγουδοποιούς και ερμηνευτές! Τον λατρεύω τον Brel! Και η ερμηνεία του είναι πάντα συγκλονιστική!!
    Σ’ ευχαριστώ πολύ για τους επαίνους σου! …όσο για τον Ευρ(υ)πίδη…
    ήτανε ζήτημα διεύρ(υ)νσης του μεγέθους του… κατάλαβες.;.. καλά, άστο… ξέρω, δεν σώζεται με τίποτα… (και ξαναρχίζω: ήταν νύχτα, είχε φεγγάρι, είχα πιει κι’ είχα ζαλιστεί… κλπ…)
    Χριστόφορε είναι πολύτιμο αγαθό το γέλιο – είναι σωτήριο! Κι’ εσένα το χιούμορ σου, καταλυτικό, το προσφέρει γενναιόδωρα! Να είσαι καλά!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Kαταπληκτική η ανάρτησή σου! Από τη μια η τόσο αισθαντική φωνή του Brel, οι φοβεροί στίχοι κι απ' την άλλη ο υπέροχος πίνακάς σου. Τόσο εκφραστικός και τόσο όμορφα χρώματα! Αλήθεια το τραγούδι σ' ενέπνευσε ή μετά τα συνδύασες; Πολλά φιλιά.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. ΙΖΑ,
    είναι σχετικής θεματολογίας με το «ne me quitte pas» η αρχική έμπνευση.. ήταν κάποιοι στίχοι από κάποιο προσωπικό αρχείο, αλλά το τραγούδι του Brel ήρθε κι’ έδεσε..
    Χαίρομαι πολύ που σου άρεσε η ανάρτηση, γιατί κι’ εσύ παντρεύεις τις δημιουργίες σου με άλλες μορφές και εκφράσεις τέχνης, και μάλιστα με πολύ σεβασμό και ευαισθησία! Οι σχετικές αναρτήσεις σου είναι εξαιρετικές!
    Καλό σου βράδυ! Πολλές ευχαριστίες και πολλά φιλιά!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Πολύ όμορφους πίνακες βρήκα στο blog!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. Βανέσσα,
    σ’ ευχαριστώ πολύ! Κι’ εγώ βρήκα πολύ ωραίες και χρήσιμες ιδέες και πληροφορίες, σε ένα πολύ χαριτωμένο και δροσερό ιστολόγιο: στο «χαρούμενο δημοτικό» σου!
    Καλώς ήλθες!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. η κοκκινομάλλα σου με βλέμμα φυγής κοιτάζει το μέλλον… πανέμορφα θλιμμένη και αποφασιστική…
    και εκείνος, ένα σχεδόν με το φόντο. ικετευτικό βλέμμα καθηλωμένο στο τώρα… δεν τ’ αποδέχεται… το σώμα δεν αντιδρά… μαρμάρωσε λες από πόνο…

    δεν είναι μόνο το χρώμα. δεν είναι μόνο ο καμβάς. είναι που η ζωγραφική σου διηγείται, σαν το επιλεγμένο τραγούδι, μια ολόκληρη ιστορία!

    μελένιο φιλί στα χέρια σου!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  8. Λύχνε μου,
    σίγουρα μεγάλος και ανείπωτος ο πόνος όταν σ' αφήνουν ενώ ακόμα αγαπάς.. (αυτό για εκείνον..)
    αλλά και το ν' αφήνεις.. δεν πονάει λίγο.. (αυτό για εκείνη..)

    Δεν ξέρεις πόσο με ανεβάζει, κάθε φορά, ο θαυμασμός σου για τα έργα μου..

    Ένα εγκάρδιο ευχαριστώ Λύχνε με το διαμαντένιο δάκρυ.. Και ένα διαμαντάκι φιλί!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  9. To τραγούδι εξαιρετικό Μελινάκι μου!
    Στο έργο σου, το μωβ δημιουργεί την απόσταση που έχουν ανάγκη οι αναμνήσεις για να ενωθούν!
    Φεύγουν όμως νομίζω,το βλέπω στα μάτια τους!
    Μπορεί και να τραγουδάς με τά έργα σου...κορίτσι γλυκό!
    Καλημέρα με φιλί!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  10. πόσο υπέροχη τούτη η ανάρτησή σου
    πόσο ομόρφυνε τη μέρα μου
    Μελίνα μου να είσαι καλά, να δημιουργείς πάντα όμορφες εικόνες και να ονειρεύεσαι..

    έχεις την αγάπη μου

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  11. Θαυμάσια ανάρτηση ζωγραφιά-μουσική επένδυση.
    Φιλιά/Ντίνος

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  12. 53fm,
    δεν ξέρω αν εγώ τραγουδάω με τα έργα μου, αλλά σίγουρα εσύ διαβάζεις τη ψυχή και ακούς τους ήχους που κρύβουν μέσα τους τα σχήματα και τα χρώματα..
    Ναι η «απόκλιση» φαίνεται κυρίως στα βλέμματα.. Όταν οι εραστές δεν κοιτιούνται πια στα μάτια, το «δύο» έχει πάρει ήδη τη θέση τού «ένα»..
    Όλγα τα λόγια σου με συγκινούν! Ένα βαθύ ευχαριστώ, με ανταπόδοση του φιλιού!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  13. Silena,
    το πραγματικά υπέροχο είναι να ακούει κάποιος ωραία και ζεστά λόγια
    από ωραίους και ζεστούς ανθρώπους!
    Αγαπημένη φίλη σ’ ευχαριστώ! Κι’ εσύ να φτιάχνεις πάντα λαμπερά, χρωματιστά όνειρα, βάζοντας πινελιές απ’ τη καρδιά σου!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  14. Ντίνο,
    πώς μ’ αρέσουν αυτά τα περάσματά σου με τα αέρινα μηνύματα, σαν να μου αφήνεις ένα ανάλαφρο, χρωματιστό σημειωματάκι να με περιμένει!
    Σ’ ευχαριστώ ζωγράφε μου – φιλιά κι’ από μένα!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  15. Επικέντρωσα την προσοχή μου στο βλέμμα του κοριτσιού βλέμμα ραγισμένο θλίψης ένα ποιητικό
    πεδίο που αναρριχώνται οι πόνοι του χωρισμού
    Πολύ όμορφα όλα Μελίνα μου
    Θαυμάζω το ταλέντο σου
    και σε φιλώ με αγάπη

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  16. Ελένη,
    όπως έλεγε και ένα παλιό τραγούδι της Αρλέτας
    «ο ζωντανός ο χωρισμός παρηγοριά δεν έχει»
    Είναι βαθύς ο πόνος του χωρισμού και ανθεκτικός στο χρόνο..
    Και είναι απώλεια… και γι’ αυτόν που μένει και γι’ αυτόν που φεύγει..
    Δύσκολο να τ’ αποδώσω… Χαίρομαι αν κάπως, κάτι κατάφερα…
    Σε φιλώ κι’ εγώ και σ’ ευχαριστώ από καρδιάς!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  17. Εγώ όμως τώρα θα είμαι λίγο πιο αυστηρός και θα πω ότι θα ήθελα λίγο περισσότερο ζωντάνια και κίνηση στα χέρια..
    Της κοπέλας που φαίνονται..
    Τα βλέμματα υπέροχα και καθηλωτικά!
    Ο ζωντανός ο χωρισμός, παρηγοριά δεν έχει- έχεις δίκιο..
    Το φως στον πίνακα, γενναίο!
    Το τραγούδι απάνθισμα ερωτικής γενναιότητας..
    Καληνυχτίζω σας!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  18. μη μ' αφήνεις!!!!
    μια λέξη ατέλειωτου πόνου και σπαραγμού
    ζωγραφισμένη στα πρόσωπα σου!!!

    Μελίνα μου...
    δεν σ' αφήνω!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  19. Πραγματικά ένα υπέροχο τραγούδι !!!
    Η ωραία μελωδική σου επιλογή μας ταξιδεύει μαγικά όπως το ίδιο και οι εξαιρετικές σου πάντα ζωγραφιές !!!
    Καλό βράδυ και καλή συνέχεια Μελίνα μου !!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  20. Καλά το τραγούδι, τι να λέμε τώρα, νομίζω πως δεν είναι τραγούδι, ειδικά στην εκδοχή του Brel, αλλάζει χορεία, γίνεται Προσευχή.. Respect.. Το πόσο δε, ταιριάζει πραγματικά με τον πίνακά σου (κατάλαβα καλά; δικός σου δεν είναι;) το σχολίσαν και οι άλλοι.. Εμένα με κέντρισε πιο πολύ η μετάφραση και, μολονότι τα γαλλικά δεν είναι και το καλύτερό μου χαρτί, μου άρεσε πολύ - κατ' αρχάς μου φαίνεται σωστή και, κυρίως, με εντυπωσίασε η ροή της στην ελληνική γλώσσα.. Αν μου έδινες μάλιστα την άδεια θα ήθελα να την ανασημοσιεύσω στην Στιχο-Μυθία, εννοείται σεβόμενος το έργο και την υπογραφή σου.. (Γιατί όπως λέει κι ο κοινός μας φίλος Χριστόφορος για μένα, είμαι ένας κλέφτης, αλλά ένας κλέφτης ευγενής.. :-)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  21. Στρατή,
    και βέβαια να είσαι αυστηρός! Διότι, συμβαίνει να έχεις και δίκιο!! Ναι, ένα αδύνατο σημείο του πίνακα είναι τα χέρια της κοπέλας, τα οποία παραείναι «πεθαμένα» σε σχέση με ό,τι προδίδει το υπόλοιπο σώμα της..
    Τώρα, θα δεις πώς θα το γυρίσω υπέρ μου: χαίρομαι που το πρόσεξες, διότι αυτό σημαίνει ότι φάνηκε η αντίθεση με όλα τα υπόλοιπα στην έκφρασή της, τα οποία βγήκαν συνεπώς σωστά... ε; πώς σου φαίνεται; Δεν είμαι καλή στις δικαιολογίες;;
    Καληνύχτα σας ποιητή μου! Θερμές ευχαριστίες!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  22. Δέσποινα,
    κάτι τέτοιο περιμένω πάντα ν’ ακούσω!
    Και είναι μεγάλη η χαρά μου που το διαβάζω στα λόγια σου!!
    Φιλιά και χιλιάδες ευχαριστώ!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  23. Στέλιο,
    το τραγούδι είναι από πιο αγαπημένα μου! Είναι μιά ολόκληρη εποχή...
    Πάντα εμψυχωτικός!! Σ’ ευχαριστώ πολύ-πολύ!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  24. Γιώργο Στιχο-Μυθία,
    με χαροποιείς πολύ με όσα μου γράφεις! Έχεις όση άδεια θέλεις να αναδημοσιεύσεις ό,τι θέλεις στην Στιχο-Μυθία! Με όλη μου τη καρδιά!! Αφού μάλιστα έχουμε και την έγκριση του Χριστόφορου, ένας λόγος παραπάνω.!..
    Ναι, ο πίνακας δικός μου είναι... Υποτίθεται πως αυτό είναι ένα blog ζωγραφικής... Λέμε τώρα...
    Σ’ ευχαριστώ και εύχομαι καλό ξημέρωμα!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  25. Ξέρεις έχω πάντα έναν δισταγμό όταν θέλω να πω κάτι στον άλλον, σχετικά με το πως θα το πάρει..
    Και όταν άφησα το σχόλιο με την παρατήρηση για τα χέρια κουμπώθηκα..
    Ώπα λέω, τώρα θα στραβώσει και θα χαλάσουν όλα..
    αλλά ήθελα να σου πω μιαν αλήθεια έτσι όπως την καταλάβαινα..
    Και το έκανα..
    Έτσι αυθόρμητα κ;αι ας το παρεξηγούσες..
    Λοιπόν σήμερα που γύρισα από την δουλειά και είδα την απάντησή σου, λυτρώθηκα!
    Εντάξει είπα, κατάλαβε..
    Και είμαι χαρούμενος γιατί κυρία μου δασκάλα της δικαιολογίας, το παραδέχτηκες ότι και σένα σου έμοιαζαν πεθαμένα αλλά και εγώ είπα αυτό που ήθελα..
    Τι νόημα έχει να "γλύφουμε" τον άλλον όταν αυτό το "πικρό" που θα του πούμε μπορεί να τον προβληματίσει και να τον κάνει καλύτερο;
    Σε χαιρετώ ευχαριστημένος!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  26. Στρατή,
    δεν θα μπορούσα να πάρω «στραβά» τις παρατηρήσεις σου! Κάθε άλλο!! Μου δείχνουν ότι προσεγγίζεις με ευαίσθητους δέκτες τα έργα μου! Αφενός χάρηκα ειλικρινά (γιατί είδες ακριβώς αυτό που «χαλάει» κι’ εμένα σ’ αυτό το έργο) και αφετέρου, θέλω να πιστεύω ότι ξέρω να ξεχωρίζω τους καλοπροαίρετους ανθρώπους.. Κι’ εσένα σ’ εχω κατατάξει σ’ αυτούς! Από σένα λοιπόν, θέλω να ακούω για τις αδυναμίες μου! Και δεν θεωρώ καθόλου «πικρό» αυτό που ακούω... ή, αν θέλεις, ας πούμε ότι είναι όπως η φλούδα του πορτοκαλιού: γλυκόπικρη, αρωματική, χυμώδης και γεμάτη βιταμίνες... σωστά;
    Όσο για το ταλέντο στην αυτοδικαιολόγηση και στο μπουρδούκλωμα... κάποιες πρόβες κάνω μόνο να δω αν έχω τα προσόντα να βγω στη πολιτική... «Θοῦ, Κύριε, φυλακὴν τῷ στόµατί µου καὶ θύραν περιοχῆς περὶ τὰ χείλη µου»...
    Καλό σου βράδυ! Και χάρηκα πολύ που τα είπαμε!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  27. Καλησπέρα...

    http://stixo-mythia.blogspot.com/2011/03/ne-me-quitte-pas.html

    Ευχαριστώ πολύ!!!

    :-)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  28. Γιώργο,
    εγώ σ' ευχαριστώ! Χαίρομαι να "με βλέπω" σε ιστολόγια φίλων!!
    Θα περάσω να τα πούμε κι' από κει...

    ΑπάντησηΔιαγραφή