Waves

Waves

Τρίτη, 1 Μαρτίου 2011

άνοιξη στον ελαιώνα (παστέλ & λάδια 70x50)


Γιά δές ἀγάπη μου μακριά, πόσο μακριά εἶναι οἱ κῆποι
καί κρίμα, δέν εἶναι οὔτε αὐγή καί μόλις ξεκινᾶμε.
Θά μάς ρημάξη ἡ κακωσιά καί θά μαράνη ἡ λύπη
τήν ἀκριβή μας τή χαρά, πως ταιριασμένοι πᾶμε.

Στέρξε να μείνουμε σε μιά τοῦ δρόμου μας γωνούλα,
κάτω στόν ἤσκιο μιᾶς εληάς – ἤσκιε μου εμπιστεμένε.
Καί γώ θά δῆς με τῶν φιλιῶν τή δροσερή πηγούλα
θά σοῦ γιομίσω τήν καρδιά λουλούδια, ἀγαπημένε!

Μαρία Πολυδούρη
από τη συλλογή της «οι τρίλλιες που σβήνουν»

34 σχόλια:

  1. Μ΄αρέσει πολύ αυτός ο χώρος γιατί παντρεύει τις Τέχνες με αρμονία και υψηλή αισθητική. Με όποια σειρά κι αν δω την σελίδα δεν μπορώ να ξεχωρίσω ποιό ενέπνευσε τί κι αυτό δεν είναι παρά η καλύτερη απόδειξη πως η Τέχνη είναι ενιαία.
    καλημέρα και καλό μήνα!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Πανδώρα,
    Ένα πολύ θερμό καλωσόρισμα και ένα μεγάλο, από καρδιάς ευχαριστώ!
    Η επίσκεψή σου και τα λόγια σου με τιμούν ιδιαίτερα!!
    Να σου ομολογήσω ότι εισβάλλω συχνά στο «μικρό καταφύγιο» σου και σιωπηλά μεταλαβαίνω της υπέροχης γραφής σου! Σ’ ευχαριστώ, γιατί ερχόμενη στο χώρο μου μού έδωσες την ευκαιρία να σου το πω: Θαυμάζω πολύ τη ποίησή σου!!
    Κάποια στιγμή θα «ξεθαρρέψω» και θα στο πω και σε κάποια από τις επισκέψεις μου!
    Να είσαι καλά και καλό μήνα!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Πανέμορφος ο ελαιώνας σου
    με την πνοή που τους δίνει
    ο χρωστήρας σου πνοή μαγικής
    αναγέννησης ένα τοπίο για
    προσκύνημα και γαλήνη
    Δεν είμαι ιδική να σε κρίνω
    απλά παραθέτω την γοητεία
    που ασκεί πάνω μου το έργο σου
    Μπράβο Μελίνα μου
    Καλό μήνα εμπνευσμένο

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Πάρα πολύ μου αρέσει!!! Και εδώ τα δέντρα σου λυγερά σαν ανθρώπου κορμοστασιά.. η συμβουλή του δασκάλου σπουδαία, την έχω φυλάξει στα πολύτιμα:)
    Μου αρέσει ακόμη και το φως που δημιουργεί έναν πολύ ενδιαφέροντα προσανατολισμό. Από τους πολύ αγαπημένους μου αυτό σου ο πίνακας!

    Καλή μήνα Μελίνα μου:)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Συγνώμη Μελίνα αλλά αυτό το "ιδική"
    βγάζει μάτι φυσικά ειδική είναι το σωστό
    προς αποκατάστασιν!!
    φιλιά πολλά

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. Ελένη,
    η τέχνη, για μένα τουλάχιστον, πρέπει να μιλάει κυρίως τη γλώσσα που καταλαβαίνει η καρδιά! Κι’ εκεί οι «ειδικότητες» έχουν δευτερεύοντα λόγο… Εκεί μετράνε άλλες προσλαμβάνουσες… κι’ απ’ αυτές διαθέτεις και με το παραπάνω!
    Γι’ αυτό χαίρομαι πάντα όταν σου αρέσουν και σε αγγίζουν τα έργα μου
    και σ’ ευχαριστώ ολόψυχα γι’ αυτό!
    Όσο για το ορθογραφικό, είναι προφανές Ελένη μου ότι είναι εκ παραδρομής.!.. Εγώ τουλάχιστον τα κατανοώ απόλυτα κάτι τέτοια, δεδομένου ότι η πληκτρολογιακή μου δυσλεξία (σε συνέργεια με το γνωστό δαίμονα) χτυπάει πολύ συχνά!..
    Καλό σου βράδυ και καλό Μάρτη!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. Margo,
    χαίρομαι πάρα πολύ που σου άρεσε! Όντως αυτή η συμβουλή ήταν από τις πιο σημαντικές που έχω κι’ εγώ συγκρατήσει και όσο μπορώ προσπαθώ να την εφαρμόζω. Και για μένα αυτό το έργο είναι αγαπημένο, γιατί επί πλέον αγαπώ πολύ και την ελιά σαν δέντρο. Είναι σημαντικό σύμβολο και για τη μεσογειακή μας γη!
    Σ’ ευχαριστώ πολύ-πολύ και εύχομαι έναν ανοιξιάτικο (έστω για τις καρδιές αν όχι στο κλίμα) Μάρτη!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  8. Μελίνα μου, ο ελαιώνας σου από ελιές και μέλι...
    μεγάλο το χωράφι σου… μακριές και οι συστάδες… στους ίσκιους τους το χρώμα ξεκουράζεται… στο χώμα το χρώμα οργιάζει…

    κάθε φορά και καλύτερη… κάθε φορά γεννιέται νέος θαυμασμός!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  9. Ζωγράφισες τόσο αθώα τα δέντρα που είναι πράσινες σκέψεις που χρησιμοποιούν το φως για να υπάρξουν!
    "όλα μεγάλα και ωραία φωτισμένα!"
    Και αυτό που διαφαίνεται περίτρανα είναι ότι είσαι τόσο φυσιολάτρης όσο και νιώθω ότι το οξυγόνο του πίνακά σου είναι από μια προγονική μνήμη της Λέσβου..
    Καλό μήνα!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  10. αγαπημένη η Πολυδούρη... κι ο ελαιώνας σου... μια υπέρβαση... καλησπέρα φίλη μου...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  11. Λύχνε μου,
    εδώ που τα λέμε, όλο και θα κυκλοφορούν κάποιες μελισσούλες εκεί γύρω,
    όλο και θα τρυγούν τους χυμούς απ’ τα αγριολούλουδα και τα χαμομήλια
    και όλο και κάποιες κυψέλες θα υπάρχουν κάπου κάτω απ’τις ελιοσυστάδες
    όπου θα βγαίνει μέλι γλυκό σαν τα λόγια σου!..
    Κι’ ένα ακόμη πιο γλυκό ευχαριστώ, από μένα για σένα!
    Να έχεις ένα Μάρτη που θα μυρίζει άνοιξη αληθινή!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  12. Στρατή,
    από τις καλλίτερες στιγμές μου σ’ αυτό το ιστολόγιο είναι όταν ξαναβλέπω τα έργα μου με το βλέμμα των φίλων, όπως το «δανείζομαι» από τα σχόλιά τους! Αυτό το «πράσινες σκέψεις που χρησιμοποιούν το φως για να υπάρξουν» με έκανε να ξανασταθώ μπροστά στον πίνακα δίνοντάς του κι’ άλλη διάσταση μέσα μου! Κι’ αυτό αξίζει αμέτρητα ευχαριστώ!!
    Όσο για τη «προγονική μνήμη της Λέσβου»... να πω ότι ήμουν βέβαιη ότι θα το διακρίνεις; Και χαίρομαι που δεν με διέψευσες... Ναι!! Έχει πολύ από Λέσβο η ψυχή αυτής της ζωγραφιάς.!.. Εμ... Ρίζες είν’ αυτές...
    Εύχομαι καλό Μάρτη - Ανοιξιάτη - Φυτευτή!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  13. Νημερτή,
    η Πολυδούρη ήταν η αγαπημένη της εφηβείας μου, θαύμαζα πολύ και τη προσωπικότητά της και έχω πολύ γλυκές μνήμες συνυφασμένες μαζί της...
    Ο ερχομός σου και τα λόγια σου, πάντα με κάνουν να αισθάνομαι όμορφα!
    Σ’ ευχαριστώ πολύ και εύχομαι ένα καλό μήνα!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  14. Μ΄αρέσει πολύ αυτός ο χώρος γιατί παντρεύει τις Τέχνες με αρμονία και υψηλή αισθητική

    Και για μενα
    -

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  15. Μ΄αρεσει
    "Κι η ανοιξη στον ελαιωνα"
    Ξεχασα να το πω
    -

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  16. Φίλε μου Velvet,
    σε υπέρ-ευχαριστώ!!!
    Η γνώμη σου μετράει πολύ..
    Και γι' αυτό τα λόγια σου με γεμίζουν ικανοποίηση!..
    Καλό μήνα και μιά όμορφη πρωτομαρτιάτικη νύχτα!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  17. χέρια οι κορμοί
    κι απλώνονται ν' αγγίξουν
    το πετυχαίνουν περίτεχνα
    δεν κοιτούν παρά μόνο αφουγκράζονται
    τις εναγώνιες ελπίδες
    για ...λίγη Άνοιξη!

    υπέροχη ανάρτηση με ενθουσίασε
    μελωδική καλημέρα! από μένα

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  18. ΑνώνυμοςΜαρτίου 02, 2011

    Μελίνα,

    Με χαρά βλέπω ότι βελτιώνεσαι. Ο πίνακάς σου είναι πολύ καλύτερος σε σχέση με προηγούμενες δουλειές σου.
    Πολύ σωστά απόδωσες τα δέντρα στο βάθος με λιγότερες λεπτομέρειες για να δώσεις την εντύπωση της προοπτικής. Το μόνο ίσως που θα είχα να παρατηρήσω είναι ο τρόπος απόδοσης του φυλλώματος. Θα μπορούσες ισως να προσπαθήσεις να σκιαγραφήσεις πιο ανάλαφρα το φύλλωμά τους έτσι ώστε ο όγκος τους να μοιάζει ακόμα πιο αέρινος.
    Γενικά, πολύ καλή προσπάθεια.

    Γιώργος

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  19. Silena,
    η μελωδική σου καλημέρα και τα λόγια σου για το έργο, έδωσαν μια πολύ όμορφη νότα σε μια πραγματικά δύσκολη μέρα!
    Σ’ ευχαριστώ πολύ! Να έχεις ένα όμορφο απόγευμα!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  20. Γιώργο καλησπέρα!
    Χαίρομαι που σου άρεσε το έργο! Και η παρατήρησή σου ότι βελτιώνομαι με εμψυχώνει, κατά μία όμως διαφορετική προσέγγιση: ότι (ας πούμε) έχω δυνατότητα βελτίωσης… Κι’ αυτό το λέω γιατί αυτό το έργο είναι σαφώς προγενέστερο του «βγες στο φως», απ’ όπου ξεκίνησε και η επικοινωνία μας!
    Σ’ ευχαριστώ και για την εμψύχωση και για την ενδιαφέρουσα παρατήρηση για τα φυλλώματα
    και σου εύχομαι ένα πολύ καλό μήνα!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  21. Μελίνα από τα καλύτερά σου. Φιλιά.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  22. Ντίνο
    σ' ευχαριστώ πολύ! Σημαντικό να το ακούω αυτό από ένα ζωγράφο με μια τόσο πλούσια γκάμα σε ωραία τοπία!
    Φιλιά κι' από μένα και καλή σου νύχτα!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  23. Μου θυμίζει τους ελαιώνες στο χωριό τα χαράματα με το λιγοστό φως. Πολύ όμορφο το θέμα. Σα να τρεμοπαίζουν οι κοrμοί των λιόδενδρων στο λιγοστό φως. Σαν κάτι να ξυπνάει.... Η Ανοιξη.

    Ας ελπίσουμε ότι δεν θα αντιστέκεται για πολύ ακόμα ο χειμώνας

    Καλό σου βράδυ nameliart

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  24. Αυτή η τεχνική σου πάει πάρα πάρα πολύ!!
    Και βέβαια μου αρέσει και εδώ το φως που εκπέμπει!! σε φιλώ! μπράβο...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  25. Καλησπέρα Μελίνα!
    Μου αρέσει πολύ ο πίνακας! Τα ζεστά χρώματα, το παραστατικό σχήμα των κορμών και των κλαδιών και η ποικιλία χρωμάτων (ειδικά στο γρασίδι) τον κάνουν πολύ ωραίο! Μπράβο!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  26. Scorpios,
    ας ελπίσουμε πράγματι στον ερχομό της Άνοιξης! Στον ερχομό της κάθε άνοιξης!!
    Χαίρομαι που το έργο σου ξυπνάει όμορφες μνήμες από όμορφους τόπους! Αυτό προσπαθώ ζωγραφίζοντας.. να μεταφέρω, από τη ψυχή μου στον καμβά, εικόνες, που κάπου συναντούν τις δικές σας ψυχές!
    Καλό σου βράδυ και σ’ ευχαριστώ!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  27. Μαριέλα,
    ίσως αυτή η τεχνική μου βγάζει καλύτερο αποτέλεσμα, γιατί την εφαρμόζω πιο απελευθερωμένη από τους διάφορους κανόνες..
    Σε καληνυχτίζω, σ’ ευχαριστώ και σε φιλώ!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  28. Μάρκο,
    χαίρομαι που σε ξαναβρίσκω εδώ! Χαλάρωσες από τα μαθήματα; Εγώ είμαι ακόμη στο γραφείο, έχοντας υπερβεί το δεκάωρο…
    Το θυμάσαι αυτό το έργο, έτσι δεν είναι; Δεν σου θυμίζει και λίγο το κτήμα, την άνοιξη; Χαίρομαι πολύ που σου αρέσει! Και σ’ ευχαριστώ για το μπράβο.!..
    Καληνύχτα και θα τα πούμε το Σάββατο…

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  29. Kαλησπέρα Μελίνα , πραγματικά δεν παύεις να μας εκπλήσσεις με το ζωγραφικό σου ταλέντο , ένα ακόμη υπέροχο έργο γεμάτο αρμονία και φανταστικά χρώματα , μου αρέσει ιδιαίτερα ο φωτισμός , καλό μήνα και καλή συνέχεια !!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  30. Στέλιο φίλε μου
    κι' εσύ δεν παύεις να μ' ενθαρρύνεις και σ' ευχαριστώ πολύ γι' αυτό! Αν πράγματι καταφέρνω να σας εκπλήσσω μετά από τόσους μήνες παρέας (πολύ ευχάριστης ομολογώ) μαζί σας, τότε έχω λόγους να κρατάω ζωντανό αυτό το ιστολόγιο..
    Καλό μήνα και σ' εσένα και καλές ανοιξιάτικες δημιουργίες!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  31. Eυλογημένος τόπος ο ελαιώνας!Το χρώμα της ελιάς αξεπέραστο!
    Γίνεται δροσερή πηγούλα και η ζωγραφιά σου Μελινάκι!
    Καλημέρααααααααααααααααααααααααααα!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  32. Όλγα,
    δροσερές ανάσες φέρνεις εσύ με τους ερχομούς σου!
    Ευλογημένο δέντρο η ελιά, ευλογημένος επίσης και πηγή ζωής και ο καρπός της! Και το βαθυπράσινο του χυμού του καρπού της και το χρυσοπράσινο των φύλλων της, από τα ωραιότερα χρώματα που μας χαρίζει η μεσογειακή μας φύση.!..
    Φιλιάάάάάάάάάά!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  33. Έχεις βάλει τόσο όμορφο φως, τόση γλύκα στις σκιές, τόσο αισθησιασμό στους κορμούς των δέντρων που το κομμάτι ουρανού στο βάθος είμαι σίγουρος ότι ζηλεύει, αντίθετα με μένα που θαυμάζω την τέχνη στην κυριολεξία εδώ μέσα. Λόγος και εικόνα στην πλήρη αποθέωση τους.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  34. Χριστόφορε,
    κι’ εμένα με κάνεις να χαίρομαι πολύ και – πίστεψέ με – το έχω μεγάλη ανάγκη! Πολύτιμο δώρο η χαρά, όπως και το χαμόγελο και το γέλιο που γενναιόδωρα προσφέρεις με τις ιστορίες σου στο blog σου!
    Σ’ ευχαριστώ πολύ και εύχομαι καλό γιορτασμό των Απόκρεω!

    ΑπάντησηΔιαγραφή