Waves

Waves

Σάββατο, 26 Μαρτίου 2011

άπνοια (λαδοπαστέλ 70x50)


Η ΣΙΩΠΗ
Ὅσο καί ἄν μένουν ἀνεκτέλεστα τά ἔργα, ὅσο καί ἄν εἶναι πλήρης ἡ σιγή (ἡ σφύζουσα ἐν τούτοις) καί τό μηδέν ἄν διαγράφεται στρογγύλον, ὡς ἄφωνον στόμα ἀνοικτόν, πάντα, μά πάντα, ἡ σιγή καί τά ἀνεκτέλεστα ὅλα, θά περιέχουν ἓν μέγα μυστήριον γιομάτο, ἓνα μυστήριον υπερπλῆρες, χωρίς κενά καί δίχως ἀπουσίαν, ἓν μέγα μυστήριον (ὡς τό μυστήριον τῆς ζωῆς ἐν τάφῳ) - τό φανερόν, τό τηλαυγές, τό πλῆρες μυστήριον τῆς ὑπάρξεως τῆς ζωῆς, Ἂλφα- Ὠμέγα.

Ανδρέας Εμπειρίκος

36 σχόλια:

  1. ΑνώνυμοςΜαρτίου 26, 2011

    Dans les turbulences helleniques,
    les lumieres de l'art...

    Jacques

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Η σιωπή της ζωής
    η φωνή του μυστηρίου είναι.....
    Αυτής της ίδιας εν τέλει...
    Την καλησπέρα μου

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Μελίνα μου, ηρεμία και γαλήνη αποπνέει τούτος
    ο πίνακάς σου, και σήμερα μάλιστα με τέτοια υπέροχη μέρα μα γαλήνια συνάμα, τόσο ταιριαστός!!

    να είσαι καλά
    καλό βράδυ

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. μιαν άπνοια ζωγράφισες Μελινάκι, που πνέει χρώμα και γαλήνη...

    μιαν ηρεμία που αποχαυνώνει το σώμα και σε εγρήγορση βάζει τα μάτια για να χορταίνουν ομορφιά!

    φιλάκι.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. ἡ σιγή καί τά ἀνεκτέλεστα ὅλα, θά περιέχουν ἓν μέγα μυστήριον γιομάτο, ἓνα μυστήριον υπερπλῆρες, χωρίς κενά καί δίχως ἀπουσίαν, ἓν μέγα μυστήριον..
    αυτό ακριβώς βγαίνει από το έργο σου Μελίνα μου μέσα στη σιωπή του γαληνεύει..

    Σε φιλώ

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. Σε ευχαριστουμε απο καρδιας για το υπεροχο σχολιο σου!!!
    Μας εδωσες μεγαλη χαρα!!!
    Απο χθες εχω ανοιχτη την σελιδα σου για να γραψω σχολιο για τον θαυμασιο αυτο πινακα...φτωχα τα λογια..
    Το χρωμα γεμιζει τα ματια μας...και η γαληνη που αποπνεει γεμιζει την ψυχη μας.....Λατρευω την καθαροτητα και την απλοτητα του....les lumieres dεe l art!!!..το εθεσε τοσο ομορφα ο ανωνυμος επισκεπτης σου....
    φιλια και μια ζεστη αγκαλιαΧ2

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. μόνο και μόνο γι'αυτό σου το σύμπαν του γαλάζιου, λάτρεψα τούτη τη δημιουργία φίλη μου... το 'κλέβω' για να το θαυμάζω...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  8. Σίγουρα ένα όμορφο έργο "απόλυτης σιωπής" που γαληνεύει την ματιά και ηρεμεί το πνεύμα . Μέσα στην γενική άπνοια που επικρατεί παντού , σίγουρα η τέχνη μπορεί με τον μοναδικό της τρόπο να δίνει ανάσα και αναζωογόνηση στην ψυχή του κάθε ανθρώπου !!!
    Καλή συνέχεια Μελίνα μου !!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  9. Μελίνα είναι πολύ ωραίο! Μου αρέσουν πολύ τα ζεστά χρώματα που έχεις βάλει στη λίμνη και στα χορταράκια και το παραστατικό σχήμα τους (των χόρτων) !

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  10. Αγαπημένο χρώμα το γαλάζιο...Και σ'αυτό τον πίνακα πρωταγωνιστεί...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  11. Salut Jacques!
    Dans les turbulences helléniques
    tous recherchent la lumière..
    Εt l'art est toujours une source intarissable !
    Je te remercie beaucoup - et à bientôt.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  12. Λαυρέντη σε καλωσορίζω!
    Ναι.. το μέγα μυστήριο είναι εν τέλει η ίδια η ζωή..
    Θα τα πούμε σύντομα και στη περιοχή σου - Έχω επισκεφτεί το πολύ ενδιαφέρον blog σου!
    Καλό απόγευμα Κυριακής!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  13. Θα ήθελα να μπορούσα να βρώ τούτο το μέρος και να ρίξω ένα βοτσαλάκι σε τούτη την υπέροχη γαλάζια λιμνούλα. Ετσι μονάχα, για της χαλάσω την ομορφιά της και για μην την ονειρευτώ.
    Η εξαιρετικά δε επιτυχήμενη παράθεση κειμένου του μεγάλου Εμπειρίκου.
    Και μην ξεχνάς εκείνο το πλασματάκι που ξεκίνησε τούτην την αξιοθαύμαστη πορεία.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  14. Silena,
    «γαλήνη» ήταν η αρχική ονομασία αυτού του πίνακα.. Τελικά κέρδισε το «άπνοια» και δεν ξέρω ακριβώς γιατί.. Ίσως μου ταίριαξε καλύτερα με τα λόγια του Εμπειρίκου.
    Σήμερα η μέρα είναι όντως απ’ αυτές που δημιουργούν πολύ θετική διάθεση! Μακάρι να νιώθουμε έτσι, όσο γίνεται περισσότερο!
    Να είσαι κι’ εσύ καλά φίλη μου – φιλιά!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  15. Βίκυ μου,
    δεν φαντάζεσαι (..ή μάλλον το φαντάζεσαι..) πόσο τη χρειάζομαι αυτή την αποχαύνωση του νευρικού συστήματος…
    Την ομορφιά αποζητάμε όλοι.. τη γαλήνη και την ομορφιά!
    Και θέλω γερά νεύρα για να μπορώ να την αποτυπώνω στον καμβά.. Αλλιώς…μου βγαίνουν τέρατα…
    Φιλί γαλάζιο, στον απόηχο μιας υπέροχης Κυριακάτικης λιακάδας!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  16. Margo,
    κι’ εγώ έτσι τα ένιωσα τα λόγια του Εμπειρίκου: ταιριαστά με το έργο.
    Τελικά σκέπτομαι.. πόσο πολύ τη χρειαζόμαστε όλοι αυτή την ακριβή γαλήνη της ψυχής..
    Σε φιλώ κι’ εγώ και εύχομαι καλό υπόλοιπο Κυριακής!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  17. [handmade+art] x2
    τα εννοώ απόλυτα όσα έγραψα στο σχόλιό μου! Η δημιουργικότητα και η αισθητική είναι σήματα κατατεθέντα του χώρου σας!
    όσο για τον Jacques, είναι ανώνυμος μεν για το google, αλλά για μένα είναι ένας καλός φίλος και συνεργάτης που επίσης αγαπάει τη τέχνη και ζωγραφίζει και ο ίδιος πολύ όμορφα..
    Μια ζεστή αγκαλιά γεμάτη χρώμα κι’ από μένα! Καλό βράδυ και ξημέρωμα καλής εβδομάδας!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  18. Νημερτή,
    το γαλάζιο είναι και για μένα λατρεμένο χρώμα (…πόσες φορές το έχω πει άραγε;..)
    ενώ μια από τις μεγαλύτερες χαρές (αλλά και επιδιώξεις μου) σ’ αυτό το blog,
    είναι να «κλέβουν» οι φίλοι μου τις ζωγραφιές που αναρτώ!
    Χαίρομαι πάρα πολύ που σου άρεσε – θαύμαζέ το όποτε και όσο θέλεις!
    Εύχομαι καλό κυριακάτικο απόβραδο!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  19. Δύσκολες αλλά τελικά επιτυχημένες, εκ του αποτελέσματος, οι επιλογές σου. Καλή εβδομάδα Μελίνα.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  20. Στέλιο,
    η τέχνη μπορεί να προσφέρει πράγματι καθαρή ατμόσφαιρα
    όπου μπορούμε να παίρνουμε βαθιές ανάσες για να επιβιώσουμε..
    Εύχομαι γαλήνη αλλά και ζωντάνια – και στη ψυχή και στις δημιουργίες μας!
    Να περνάς καλά - και να δημιουργείς ακόμη καλύτερα!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  21. Μάρκο..
    ..πάντα λάτρης των θερμών χρωμάτων (..κόκκινα, πορτοκαλιά, ώχρες..).!..
    Λοιπόν, άκου την ιστορία αυτού του έργου: το άρχισα πριν 3 χρόνια, έφτιαξα τη κάτω αριστερή γωνία του και μετά…το παράτησα.. Πριν ενάμισι μήνα περίπου, το ανέσυρα από το σωρό των παρατημένων και μέσα σε ένα απόγευμα το τελείωσα όλο!
    Συμπέρασμα 1ο: δεν πετάμε τίποτα από τα παλιά μας μισοτελειωμένα έργα..
    Συμπέρασμα 2ο: όλα τα πράγματα θέλουν τη σωστή στιγμή για να γίνουν σωστά..
    …σκέφτεσαι κανένα τρίτο.;..
    Φιλιά! Θα τα πούμε σύντομα (..και θα τα ζωγραφίσουμε..)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  22. "Στον δικό μου υπέροχο κόσμο....",
    ………………………………….
    σ’ έναν υπέροχο κόσμο σαν το δικό σου,
    το γαλάζιο δεν μπορεί παρά να είναι αγαπημένο!
    Σ’ ευχαριστώ πολύ για το σχόλιο και σε καλωσορίζω!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  23. Χριστόφορε,
    θα σου πω άλλο ένα μυστικό
    (..δεν ξέρω πώς τα έχεις καταφέρει, αλλά όλο μυστικά μου σου εμπιστεύομαι..):
    Αυτό το μέρος το έχω βγάλει απ’ το μυαλό μου……
    Άρα…
    Δεν μπορείς να το βρεις για να το διαταράξεις… Θα το ονειρευτείς, θες-δεν-θες…
    Όσο για κείνη τη μικρή.. εγώ τη θυμάμαι αλλά αυτή μ΄ έχει ξεχάσει εντελώς.. Αχάριστα πλάσματα αυτά τα μικρά…
    Καλό βράδυ και καλή βδομάδα από αύριο! Σε φιλώ!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  24. Ντίνο,
    ήταν πράγματι δύσκολο, αλλά το χάρηκα γιατί τελικά το τιθάσευσα!
    Χαίρομαι πολύ που εγκρίνεις το αποτέλεσμα!!
    Καλή εβδομάδα και σ’ εσένα και καλές ζωγραφικές στην όμορφη Θεσσαλονίκη!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  25. Τέτοιο είναι το τοπίο γύρω από την λίμνη που πάω και περπατάω.
    Τόσο γαλήνιο και απόμερο που λες η σκέψη ενός θεού κάπου εκεί ασωτεύει.
    Και πάντοτε μιλάω σαν παγανιστής.
    Αν δικάσω σωστά θα πρέπει να πω ότι λίγη κίνηση ενός ήλιου που χαϊδεύει δεν θα με χάλαγε.
    Και ίσως ένας ίσκιος πουλιού.
    Αλλά και ποιος είμαι εγώ που θα ρθω με αντιρρήσεις μέσα σ' αυτό που βλέπουν οι άλλοι;
    Την καλημέρα μου και φεύγω τρέχοντας από τους στίχους του Εμπειρίκου.
    Ποτέ δεν κατάφερε να με σαγηνέψει δυνατά.
    Ας μου συγχωρεθεί η ειλικρίνεια.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  26. Μα Στρατή,
    η ειλικρίνεια είναι ζητούμενο!! Και διαβάζω με πολλή προσοχή αυτά που λες..
    Λοιπόν.. μια ιδέα σκιάς πουλιού θα ταίριαζε πολύ ωραία.. σε όλο το θέμα! Δεν το σκέφτηκα.. Όπως έγραψα και στον Χριστόφορο, η εικόνα είναι γέννημα του μυαλού μου..
    Το χάδι του ήλιου, το οποίο επίσης θα του πήγαινε ωραία, θα ήθελε κάποιες χρυσοκίτρινες ανταύγειες στο γαλάζιο.. Εδώ μάλλον πήρε το πάνω χέρι ο μαγνητισμός που ασκεί επάνω μου αυτό το χρώμα, το γαλάζιο δηλαδή.. και σ’ αυτόν το πίνακα έβγαλα το άχτι μου, τ’ ομολογώ.!..
    Η γνώμη σου σαν γνώμη ανθρώπου με πολύ ευαίσθητους αισθητήρες – τουλάχιστον – μετράει πολύ! Να την λες πάντα, όποια και να είναι! Η φιλική «κριτική» είναι ώθηση για να γινόμαστε καλλίτεροι!!
    Α! Και περίμενε, περίμενε λίγο... μη τρέχεις (..άστον τον Εμπειρίκο..).. Θέλω να σου πω επίσης ότι αυτό το «λες η σκέψη ενός θεού κάπου εκεί ασωτεύει» με μάγεψε..
    Και να να σου ευχηθώ καλό βράδυ και καλή εβδομάδα!!! ...πρόλαβα.;...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  27. Μια ικμάδα γαλάζιου παίρνω μαζί μου
    που αγαπώ τόσο πολύ
    Πολύ όμορφος ο πίνακάς σου Μελίνα
    με υπερθετικές ανάσες
    Σε φιλώ

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  28. Ελένη,
    όσες ικμάδες γαλάζιου θέλεις, δικές σου!
    Ξέρω ότι κι’ εσύ αγαπάς αυτό το χρώμα
    που έχει μέσα του τον ουρανό, έχει τη θάλασσα,
    έχει το άπειρο, το όνειρο και το ταξίδι..
    Καλό απόγευμα, μ’ ένα φιλί..

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  29. Nαι όντως Μελίνα κι εγώ το παθαίνω αυτό με διάφορα πράγματα που έχω αρχίσει (ζωγραφιές, βιβλία, εργασίες, και διάφορα άλλα). Κανένα άλλο συμπέρασμα δε μου έρχεται αυτή τη στιγμή στο μοιαλό και αφού είναι υποχρεωτικό να βασανιστώ με την Ελένη (το μάθημα πάντα) που έχω να κάνω τώρα, λέω να μη βασανίσω κι άλλο τον εαυτό μου... Πάντως αν σκεφτώ κανένα άλλο θα στο πω από κοντά! Cu!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  30. Μάρκο,
    μη μου πεις ότι όλες αυτές τις μέρες βασανίζεσαι για να βρεις τρίτο συμπέρασμα; Γιατί δεν πρόκειται να σε πιστέψω…
    Καλά, δεν μου λες;; Όλο αυτό το βασανιστήριο με την Ελένη (και λοιπά φιλολογικά) το υφίστασαι για να καταλήξεις να μου λες cu = see you (..σωστά υπέθεσα;.) αντί του «θα σε δω ≈ τα λέμε»;
    Γιατί αν είναι έτσι, τζάμπα το βασανιστήριο δηλαδή… τι σε ku.;;;….

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  31. Ε, τι να κάνουμε έτσι το λέμε εμείς και το έχω συνηθίσει :P Για το συμπέρασμα όχι, σήμερα είπα να σου απαντήσω και για να είμαι ειλικρινής δε σκέφτηκα και πολύ...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  32. Μάρκο,
    Σώωπα! Ούτε που μου πέρασε από το μυαλό… ♥ ☺ ♥ ☺

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  33. Τι με πιάνει βρε Μελίνα και μου βγαίνει να σου χαρίζω τραγούδια τελευταία..;

    Αυτό το γαλάζιο σου όμως κι αυτός ο τίτλος με στείλανε κατ' ευθείαν εκεί..

    http://stixo-mythia.blogspot.com/2010/08/blog-post_6992.html

    Χαρισμένο...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  34. Γιώργο,
    σ’ ευχαριστώ πολύ! Ήταν πανέμορφα «εκεί»
    κι’ εσύ είσαι πάντα πολύ εύστοχος!
    Να σε στείλω κι’ εγώ σε μια άλλη παραλία, χωρίς μουσική όμως (βάλε της εσύ όποια θέλεις..) μόνο με ζωγραφική και στίχους..
    Να περνάς καλά!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  35. Aγαπημένο χρώμα το μπλε σε όλες τις αποχρώσεις του!Ο πίνακάς σου, μου λύνει τη σιωπή Μελινάκι και σου φωνάζω, ότι με γλύκανε πολύ!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  36. Όλγα,
    τα πράγματα που μας γλυκαίνουν όλο και περιορίζονται
    βαλλόμενα απ' αυτά που μας πικραίνουν..
    Γι’ αυτό χαίρομαι πολύ που η γαλάζια λίμνη μου σε έκανε να νιώσεις όμορφα!
    Φιλιά και καλό απόγευμα!

    ΑπάντησηΔιαγραφή