Waves

Waves

Παρασκευή, 1 Απριλίου 2011

νύχτα λίγο έξω απ’ τη πόλη (ακρυλικά 40x33)

ΟΟΟΟΟΟΟΟΟΟΟΟΟΟΟΟΚοιτάζω τη σιωπηλή λίμνη
ΟΟΟΟΟΟΟΟΟΟΟΟΟΟΟΟΠου το νερό της η πνοή του αέρα ρυτιδώνει
ΟΟΟΟΟΟΟΟΟΟΟΟΟΟΟΟΜη γνωρίζοντας, αν τα επινοώ όλα εγώ
ΟΟΟΟΟΟΟΟΟΟΟΟΟΟΟΟΉ εάν όλα ανίδεα είναι.
ΟΟΟΟΟΟΟΟΟΟΟΟΟΟΟΟΗ λίμνη τίποτα δε λέει. Το αεράκι
ΟΟΟΟΟΟΟΟΟΟΟΟΟΟΟΟΣαλεύει μα δε με αγγίζει,
ΟΟΟΟΟΟΟΟΟΟΟΟΟΟΟΟΔεν ξέρω αν είμαι ευτυχής
ΟΟΟΟΟΟΟΟΟΟΟΟΟΟΟΟΟύτε αν επιθυμώ να είμαι.
ΟΟΟΟΟΟΟΟΟΟΟΟΟΟΟΟΟι ρυτίδες τρεμουλιάζουν, χαμογελούν
ΟΟΟΟΟΟΟΟΟΟΟΟΟΟΟΟΠάνω στα κοιμισμένα νερά.
ΟΟΟΟΟΟΟΟΟΟΟΟΟΟΟΟΓιατί να έχω φτιάξει από όνειρα
ΟΟΟΟΟΟΟΟΟΟΟΟΟΟΟΟΤη μόνη ζωή που έχω..

Φερνάντο Πεσσόα (μετάφραση Γιάννης Σουλιώτης)

36 σχόλια:

  1. ΤΙ ΝΑ ΠΩ...ΚΑΤΑΠΛΗΚΤΙΚΑ ΧΡΩΜΑΤΑ...ΥΠΕΡΟΧΗ ΕΙΚΟΝΑ...ΓΕΙΑ ΣΤΑ ΧΕΡΑΚΙΑ ΣΟΥ!
    ΦΙΛΙ Χ2

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Μελίνα μου, δε μπορώ να σου περιγράψω τα συναισθήματά μου όταν αντίκρυσα τον πίνακά σου και ταυτόχρονα διάβαζα το ποίημα του λατρεμένου μου Πεσσόα, καλή μου φίλη απ' την καρδιά μου σ' ευχαριστώ για τη συγκίνηση που μου χάρισες σήμερα
    καλό σου μήνα

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. [handmade+art] x2,
    ευχαριστώ πολύ-πολύ! Είστε από τους πιο εμψυχωτικούς μου επισκέπτες!!
    [Καλό μήνα + φιλί] x 2

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Silena,
    φίλη μου, ομολογώ πως γνωρίζοντας την αγάπη σου στον Πεσσόα, σε είχα στο νου μου όταν έκανα αυτή την ανάρτηση.. Στην αφιερώνω λοιπόν, με όλη μου τη καρδιά!
    Φιλιά και καλό μήνα!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Ο συνδιασμός στίχου και εικόνας που κάνεις , μας ταξιδεύει πάντα πολύ όμορφα , χαίρομαι πολύ με τις ενδιαφέρουσες επιλογές σου !!!
    Καλό μήνα !!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. συνταίριαξες απίστευτα ωραία τα χρώματα...
    "φώτισες" όπου έπρεπε... η καμπύλη και τα φώτα... σε κάνουν ν' αναρωτιέσαι... είναι δρόμος βρεγμένος ή λίμνη σιωπηλή;

    Μελίνα μου, μια ανεμώνη η ψυχή σου...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. Μελίνα, με κάνεις ευτυχισμένη

    και πάλι σ' ευχαριστώ
    μελωδικό κι ευαίσθητο φυσικά!!!
    σαν κι εσένα

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  8. Απίθανη συναρμογή...

    Χρωστάω κι ένα soundtrack, το πρωί το είδα, θα το επιμεληθώ...

    Εσύ με πρώτη ευκαιρία, ντύσου πρόχειρα κι έλα να παίξουμε - ελπίζω να μην σε κάλεσε κανείς πριν από μένα...

    http://stixo-mythia.blogspot.com/2011/04/bloggers-game.html

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  9. ΕΝΗΜΕΡΩΝΩ ΤΟΥΣ ΦΙΛΟΥΣ ΜΟΥ ΟΤΙ Η ΝΕΑ ΜΟΥ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΕΙΝΑΙ:
    http://elefterifoni.blogspot.com/
    ΔΕΝ ΕΧΕΙ ΕΝΕΡΓΟΠΟΙΗΘΕΙ ΑΚΟΜΑ ΚΑΝΤΕ ΛΙΓΗ ΥΠΟΜΟΝΗ.
    ΣΑΣ ΖΗΤΩ ΣΥΓΝΩΜΗ ΑΛΛΑ ΕΠΡΕΠΕ ΝΑ ΒΑΛΩ ΤΗΝ ΓΝΗΣΙΑ ΜΕ ΤΟ
    ΑΥΘΕΝΤΙΚΟ ΟΝΟΜΑ ΤΟΥ ΙΣΤΟΛΟΓΙΟΥ ΜΟΥ.....
    ΣΑΣ ΕΥΧΑΡΙΣΤΩ ΠΟΛΥ ΟΛΟΥΣ ΣΑΣ

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  10. Απορώ ειλικρινά. Από που άραγε πηγάζει αυτός ο κόσμος που αποτυπώνεις με τέτοια αγάπη. Θα μου πεις, ίσως από τα ερεθίσματα που λαμβάνεις. Όμως τούτα τα έργα δεν αποτυπώνουν ένα τοπίο - όσο όμορφο και να είναι - το δημιουργούν από την αρχή.
    Μια άλλη μου απορία είναι επίσης πως βρίσκεις πάντα το κατάλληλο κείμενο για να ντύσεις με λόγια το όνειρό σου. Πόσο όμορφο και πόσο ταιριαστό το ποίημα του Πεσσόα. Και τι σοφά που κλείνει.
    Είναι πρωινό Σαββάτου και είμαι ευτυχής που ξεκίνησα απ΄εδώ τη μέρα μου.
    Καλό διήμερο σου εύχομαι και φίλα μου την μικρή Μελίνα!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  11. Λοιπόν εγώ, σε αντίθεση με τον αγαπημένο μου φίλο Χριστόφορο, θα σε στενοχωρήσω.
    Νομίζω ότι έχεις πέσει σε μια δίνη που σε κάνει να επαναλαμβάνεις την θεματογραφία σου, πάλι και πάλι.
    Τόλμησε κορίτσι μου, τόλμησε!
    Μπορείς κι άλλα πράγματα, καλύτερα.
    Το είδα σε κείνα τα παλιά έργα σου και σου λέω: ξεκλείδωσε λίγο την ψυχή σου- πέτα τις μαθηματικές εξισώσεις στο, ανατινάξου- και βγάλε χρώμα ζωής.
    Οι στίχοι του Πεσσόα που διάλεξες είναι μαγικοί και σου δίνουν το κλειδί ενός ανθρώπου που πειραματίστηκε όσο κανείς και άλλαξε πρόσωπα και πρόσωπα.
    Επιμένω και ξέρω ότι αν δεν σκεφτείς εγωιστικά θα το παραδεχτείς ότι έχω δίκιο..
    Σου μιλάω ξέχειλος από φιλία και καλά αισθήματα..
    ΑΝΑΤΙΝΑΞΟΥ!
    Θυμήσου το αυτό..

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  12. Καλό μήνα Στέλιο
    και σ’ ευχαριστώ! Στο έχω όμως ξαναπεί: στα ταξιδέματα, με πλοίο τη ζωγραφική, εσύ είσαι ο πρώτος διδάξας (ο pioneer που λένε) και παραμένεις εκτός συναγωνισμού!…
    Εύχομαι να είμαστε πάντα καλά, να ταξιδεύουμε!!
    Καλό σου Σαββατοκύριακο!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  13. Βίκυ,
    άκου πώς προέκυψε αυτό το έργο: νύχτα, με καβαλέτο (και μπόλικο εσωτερικό φορτίο για εκτόνωση) στο λιμάνι της Ραφήνας, 5 χρόνια πριν, με ένα οπτικό πεδίο που περιλάμβανε άχαρα σπίτια στο βάθος, θάλασσα (χωρίς πλοία) μπροστά και κάποιες αντανακλάσεις ενδιάμεσα, από φώτα της στεριάς, στο νερό… Η σχέση που έχουν αυτά που έβλεπα μ’ αυτό που τελικά βγήκε, είναι minimum… Όλα τα υπόλοιπα.. τα εφηύρα.. Μα ποτέ να μη μπορώ να μεταφέρω ακριβώς αυτό που βλέπω.;.;..
    Φιλιά για καλό Σ/Κ!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  14. Silena,
    εγώ σ’ ευχαριστώ!!! Η «ξυπόλυτη τραγουδίστρια» είναι από τις πιο αγαπημένες μου.!...
    Τελικά…με πετυχαίνεις πάντα στις αφιερώσεις σου… Σε φιλώ!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  15. Γιώργο…
    είσαι ο πρώτος που με καλεί και σ’ ευχαριστώ, αλλά…πώς παίζεται αυτό;
    Δεν παίζουμε καλύτερα καμιά παρτίδα «φιδάκι»; Ξέρεις.. αυτό που ενώ έχεις κάνεις ένα σωρό προσπάθειες στη ζωή σου, να προχωρήσεις, να φτάσεις κάπου, που λένε, πέφτεις σ’ ένα νταμάκι που σου λέει «πήγαινε πίσω στην αφετηρία»… Το προτείνω γιατί συμπορεύεται τέλεια με το πνεύμα της εποχής…
    Καλά.. περί παιχνιδιού, θα τα πούμε στο blog σου…
    Εύχομαι ένα πολύ καλό Σ/Κ!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  16. elefterifoni
    σ’ ευχαριστώ για την ενημέρωση. Το κατέγραψα..
    Καλές αναρτήσεις!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  17. Χριστόφορε,
    χαίρομαι που θεωρείς καλό ξεκίνημα της μέρας σου, το πέρασμα από το blog μου! Σ’ ευχαριστώ πολύ!! Τα τοπία, ναι, συνήθως τα παραλλάσσω τόσο, που ελάχιστα θυμίζουν το πρωτότυπο… Μόνο στο γάτο έκανα καλή μεταφορά στο χαρτί (..ήταν και επικίνδυνος τύπος..)..
    Μου φαίνεται όμως, πως εκείνη η «μικρή», μου έχει κλέψει τη παράσταση.. θα της μεταφέρω τους ασπασμούς σου και μετά θα τη τιμωρήσω…
    Φιλιά και καλό Σαββατοκύριακο!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  18. Μα Στρατή,
    πώς να πετάξω τις μαθηματικές εξισώσεις; ..απ’ αυτές βγάζω το ψωμί μου.. ..που λέει ο λόγος δηλαδή…
    Λοιπόν, ποιητή μου (..κατ’ αρχήν δεν με στενοχωρείς καθόλου..) έχω να πω τα εξής:
    Ένα: με τον Χριστόφορο συμφωνείτε σε κάτι.. σας αρέσουν τα παλιά μου έργα.. λοιπόν, εγώ, αυτή τη «μικρή», που λέει κι’ ο Χριστόφορος, θα την εξαφανίσω.. δεν φτάνει που «τα πήρε όλα κι’ έφυγε» (νιότη, φρεσκάδα, ομορφιά, ορίζοντες) θέλει να μου κλέψει και τη δόξα του ζωγράφου…
    Δύο: αυτό που λες, μου το έλεγε και ο δάσκαλός μου της ζωγραφικής.. είστε ήδη δύο δηλαδή (και όχι τυχαίοι), άρα, δεν μπορεί παρά να έχετε δίκιο! Προφανώς κάπου «μαγκώνω»… και – μεταξύ μας – το αναγνωρίζω… Δεν είναι από εγωισμό (πίστεψέ με) που δεν έχω ξεμαγκώσει ακόμη.. ίσως κάποια αδράνεια, ίσως έλλειψη τόλμης.. Αλλά, υπόσχομαι να κάνω προσπάθεια! Υπόσχεσαι κι’ εσύ ότι θα μου το πεις, όταν δεις κάτι που ανταποκρίνεται σ’ αυτό που θα περίμενες; Ωραία! Βέβαια δεν θα είναι στις αμέσως επόμενες αναρτήσεις (…να κρεμάσω πρώτα ό,τι έχω έτοιμο, να ξεμπερδεύω.. ε;..)..
    Σου εύχομαι ένα πολύ καλό Σαββατοκύριακο – σε φιλώ!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  19. Πολύ ατμοσφαιρικός ο πίνακάς σου. Δεν έχω φτιάξει ποτέ νυχτερινό τοπίο και τώρα μου έβαλες ιδέες. Τι μέσο χρησιμοποίησες; Πολλά φιλιά.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  20. μια ματιά στον πίνακα σου
    δεν μου αρκεί να ξεδιαλύνω
    το φώς του ίσκιου μου
    από την ανατανάκλαση του στο νερό
    κι αυτό γιατί...

    "Δεν ξέρω αν είμαι ευτυχής
    Ούτε αν επιθυμώ να είμαι"

    Υπέροχη είσαι!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  21. Κι αν η πόλη κοιμάται..
    έξω
    στην αυλή της
    ένα θαύμα στα μάτια μου!
    ...
    γιατί,
    θαύμα είναι τούτη η ζωγραφιά Σου!!!

    Καλό ξημέρωμα!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  22. ΙΖΑ,
    είναι απλά υδατοδιαλυτά ακρυλικά, σε ειδικό χαρτόνι. Χαίρομαι όμως ιδιαίτερα που καταφέρνω να βάζω ιδέες, σε έναν τόσο ευρηματικό καλλιτέχνη όπως εσύ!
    Σ’ ευχαριστώ πολύ! Να περνάς όμορφα και να δημιουργείς πάντα!!
    Φιλιά πολλά κι’ από μένα!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  23. Δέσποινα,
    διαβάζεις τα έργα μου με ιδιαίτερη ευαισθησία
    και με τα σχόλιά σου μου μεταφέρεις πάντα την ξεχωριστή ποιητική ατμόσφαιρα των «μωβ ονείρων» σου... Και μου αρέσει πολύ αυτό!
    Σ’ ευχαριστώ!! Και γι’ αυτό, και για τη πολύ θερμή σου προσέγγιση!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  24. Προμηθέα μου,
    τα λόγια σου είναι ισχυρή τονωτική ένεση για την αυτοπεποίθησή μου...
    Γιατί, τι άλλο θέλει ένας ζωγράφος, από να ξεδιπλώνει κάτι από θαύμα
    μπροστά σε μάτια που διαρκώς το αναζητούν..
    σ’ ευχαριστώ ποιήτριά μου! Εύχομαι ένα γλυκό κυριακάτικο βράδυ!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  25. Πολύ δύσκολα τα νυχτερινά τοπία Μελίνα μου. Ίσως αν δούλευες περισσότερο τις αντανακλάσεις του νερού να ήταν κλύτερη η ζωγρασφιά. Καλή εβδομάδα.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  26. Καλησπέρα Ντίνο!
    Δύσκολα πράγματι τα νυχτερινά.. Αυτό είναι και με ακρυλικό, που δεν είναι και από τα πιο οικεία μου υλικά. Στεγνώνει πιο γρήγορα απ’ όσο έχω συνηθίσει και μετά όταν επέμβεις, φαίνεται άσχημο… Γι’ αυτό, είναι γεγονός ότι υπάρχει μια βιασύνη κάπου διάχυτη στο έργο.
    Καλή εβδομάδα και σε σένα Ντίνο! Καλές δημιουργίες!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  27. Πολύ όμορφη η ¨λίμνη σου¨. Ολα τα χρώματα καθρεφτίζονται μέσα της που ανβλύζουν απο την ψυχή μας ....
    Καλώς σε βρίσκω Μελινάκι μου, και θέλω να σου πώ πως ο γάτος σου είναι πάρα πολύ όμορφος και καλοδουλεμένος. Εχει αυτήν την τόλμη που σου ζητάει ο Στρατής τόσο, μα τόσο επίμονα:):)
    καλή βδομάδα - φιλιά

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  28. Πάαααρα πολύ ατμοσφαιρικό!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  29. Eμένα πάλι, αυτή η ντελικάτη δειλία μ΄αρέσει στη ζωγραφιά σου!
    Είμαι σίγουρη πως η έκρηξη πλευρά σου παραμονεύει και θα αποτυπωθεί κάποια στιγμή στο τελάρο σου Μελινάκι!
    Καλή βδομάδα!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  30. Βασιλική μου,
    Σ’ ευχαριστώ πολύ! Και χαίρομαι πραγματικά που σε ξαναβλέπω ανάμεσά μας μετά από καιρό!!
    Σου άρεσε ο γάτος ε; Έχει βγει καλός μάλλον γιατί αντιπροσωπεύει ένα «θέμα» που του έχω μια κάποια ιδιαίτερη αδυναμία… είναι το πιο πρόσφατο έργο μου (η σειρά ανάρτησης είναι γενικά άσχετη με τη σειρά σχεδίασης) και ίσως καταφέρω να συνεχίσω σε ένα αντίστοιχο «κάδρο» ζωντάνιας.. γιά να δούμε.. Προς το παρόν, όπως είπα και στο Στρατή, έχω λίγα ακόμη έργα «παλιάς κοπής» να αναρτήσω και μετά επανέρχομαι με νέα θέματα..
    Εύχομαι να είσαι πάντα καλά, χαρούμενη και δημιουργική!!
    Φιλιά και καλή εβδομάδα!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  31. Μαριέλα,
    σ' ευχαριστώ πάαααρα πολύ! Ελπίζω να έχεις μια «γλυκειά» κούραση μετά την ωραία σου έκθεση! Θα κάνω μία βόλτα από το blog σου να τα ξαναθυμηθώ..
    Καλή σου εβδομάδα – σε φιλώ!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  32. Όλγα μου,
    αυτό είναι το θέμα με τη ζωγραφική, όπως και με άλλες εκφράσεις της τέχνης.. Κάτι που μπορεί να ταιριάζει και να αρέσει σε κάποιον, μπορεί να βρίσκει μικρότερη απήχηση στις προσδοκίες και το γούστο κάποιου άλλου.. Η έκφραση όλων των απόψεων είναι πάντα επιθυμητή και πολύτιμη, είτε γιατί αυτές μας εμψυχώνουν, είτε γιατί μας κεντρίζουν να προσπαθήσουμε περισσότερο!
    Εσύ πάντως με το σχόλιό σου, κατάφερες να τα χωρέσεις και τα δύο σε ένα!!
    Σ’ ευχαριστώ πολύ-πολύ και σου εύχομαι μια όμορφη απριλιάτικη βδομάδα!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  33. Τρεμίζουν τα φώτα σου
    οι επιφάνειες αργοσβήνουν
    κι η πόλη απουσιάζει
    Επουσιωδώς ανεβαίνει
    η μοναξιά στα μάτια
    κι λίμνη των χρωμάτων
    αργοσαλεύει τον οίστρο
    της ποιητικής του Πεσσόα
    Μπράβο Μελίνα
    Ακριβά φιλιά μοναδικά
    στην παλέτα σου πάνω

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  34. Ελένη,
    τα περάσματά σου μου δίνουν πάντα τη ξεχωριστή χαρά,
    ότι σου εμπνέουν ποιητικά σχόλια..
    Διαβάζω τα λόγια σου και σκέπτομαι πόσο όμορφα αγκαλιάζουν τον πίνακα..
    Πόσο ταιριαστά τον συνοδεύουν!
    Ένα μεγάλο ευχαριστώ γι’ αυτό το γλυκό συναίσθημα που μου δημιουργείς!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή