Waves

Waves

Παρασκευή, 13 Μαΐου 2011

τα σπίτια στη προκυμαία (παστέλ & λάδια, 50x40)


Είναι παλιό το λιμάνι, δεν μπορώ πια να περιμένω
ούτε το φίλο που έφυγε στο νησί με τα πεύκα
ούτε το φίλο που έφυγε στο νησί με τα πλατάνια
ούτε το φίλο που έφυγε για τ' ανοιχτά.
Χαϊδεύω τα σκουριασμένα κανόνια, χαϊδεύω τα κουπιά
να ζωντανέψει το κορμί μου και ν' αποφασίσει.
Τα καραβόπανα δίνουν μόνο τη μυρωδιά
του αλατιού της άλλης τρικυμίας.

Αν το θέλησα να μείνω μόνος, γύρεψα
τη μοναξιά, δε γύρεψα μια τέτοια απαντοχή,
το κομμάτιασμα της ψυχής μου στον ορίζοντα,
αυτές τις γραμμές, αυτά τα χρώματα, αυτή τη σιγή.

Τ' άστρα της νύχτας με γυρίζουν στην προσδοκία
του Οδυσσέα για τους νεκρούς μες στ' ασφοδίλια.
Μες στ' ασφοδίλια σαν αράξαμε εδώ-πέρα θέλαμε να βρούμε
τη λαγκαδιά που είδε τον Άδωνι λαβωμένο.

Γιώργος Σεφέρης (Μυθιστόρημα, Θ')

25 σχόλια:

  1. Πραγματικά είναι υπέροχοι οι στίχοι του μεγάλου μας ποιητή και απόλυτα ταιριασμένοι με την πολύ ατμοσφαιρική εικόνα του λιμανιού της όμορφης ζωγραφιάς σου , μπράβο Μελίνα και καλή συνέχεια !!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Μου θύμησες Σμύρνη!!!.. χωρίς χρώματα
    στην άτακτη φυγή-αποφυγή...ο νους
    στήνει σκηνικά και ο χρωστήρας σου
    τους δίνει έκφραση και κώδικα σαφή
    Σε φιλώ και σε πολυαγαπώ

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Μου θύμισε κάπως την παλιά Θεσσαλονίκη η ωραία ζωγραφιά σου, πριν επιχωματωθεί η θάλασσα για να δημιουργηθεί η Νέα Παραλία. Καλό Σαββατοκύριακο Μελίνα.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. όμορφο, θαλασσινό, γοητευτικό και μυστήριο μαζί

    όπως η ομορφιά

    καλό βράδυ

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. σπίτια ιστιοφόρα αντανακλάσεις... γλύφει η θάλασσα τις πόρτες της ψυχής μας...
    θα μπορούσα Μελίνα μου να σου την κλέψω για μια μελλοντική ανάρτηση στο Λύχνο;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. Καλό Σαββατοκύριακο Ντίνο!
    Θυμίζει διάφορες παλιές παραλίες αυτό το σχέδιο. Η αρχική ιδέα είναι από Χανιά...
    Να είσαι καλά! Σ’ ευχαριστώ για τη νυχτερινή επίσκεψη!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. Silena,
    Σ’ ευχαριστώ! Μου αρέσουν τα θαλασσινά θέματα,
    όπως και τα σχόλιά σου.!.
    Καλό Σαββατοκύριακο

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  8. Λύχνε μου,
    χαρά μου και τιμή μου να με «κλέψεις».!.
    Σ’ ευχαριστώ για όλα – και για τη «κλοπή». !.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  9. Φίλοι μου,
    Ζητάω συγγνώμη σε όσους σχολίασαν χθες
    και τα σχόλιά τους (όπως και η ίδια η ανάρτηση άλλωστε) εξαφανίστηκαν.
    Όλο αυτό οφείλεται σε δυσλειτουργίες που παρουσιάζει ο blogger από χθες
    (αρκετοί από σας πρέπει να το διαπιστώσατε και στο δικό σας ιστολόγιο).
    Την μεν ανάρτηση την επανέφερα,
    αλλά τα σχόλιά σας μόνο εσείς οι ίδιοι (αν δεν σας ταλαιπωρεί κάτι τέτοιο) μπορείτε να επαναφέρετε...
    Θα χαρώ πολύ να τα ξαναβρώ!
    Καλό Σαββατοκύριακο σε όλους!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  10. ΑνώνυμοςΜαΐου 14, 2011

    Ερημα ματια, τα σπιτια σου
    σαν τις ξεχασμενες καρδιες
    που δεν επισκεπτεται πια κανεις
    Καλημερα ζωγραφε
    Velvet
    -

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  11. Πόσο πολύ δένει με " το κομμάτιασμα της ψυχής μου στον ορίζοντα,αυτές τις γραμμές, αυτά τα χρώματα, αυτη τη σιγή."!!!!!!
    Μπράβο Μελινάκι μου!!!!
    καλό σαβ/κ.
    Φιλιά

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  12. Τα σπίτια σου πλέουν
    στην θάλασσα και
    τα ιστιοφόρα μπαίνουν
    μέσα στα σπίτια
    δημιουργώντας ένα έξοχο
    σκηνικό
    Μια μελέτη ακριβή
    στον υπέροχο χρωστήρα σου
    Πολύ όμορφες οι αντανακλάσεις
    του φωτός στην θάλασσα
    Σε φιλώ Μελίνα και σε πολυαγαπώ

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  13. Θα καθίσω με την ησυχία μου να δω και τις προηγούμενες αναρτήσεις σου και τις εικόνες σου αλλά και τα κείμενα που τις συνοδεύουν.
    Στον σημερινό σου πίνακα μου γεννιέται η ανάγκη να απλώσω το χέρι μου και να πάρω μια χούφτα από το πρασινογάλανο νερό όπου καθρεφτίζονται οι βάρκες και τα σπίτια. Εκείνο δε που εντυπωσιάζει είναι η πάντα εξαιρετική επιλογή των κειμένων.
    Καλώς σε ξαναβρίσκω.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  14. μου αρέσουν πολύ τα τοπία σου
    απαράδεΧτα πολύ
    τόσο απαράδεΧτα που μουρχεται να σε ρωτήσω αν νοικιάζεται κάποιο απ΄ τα σπίτια πάνω στη θάλασσα.....

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  15. Καλημέρα Velvet!
    Βγάζει πράγματι μια αίσθηση ερημιάς και εγκατάλειψης αυτή η ζωγραφιά..
    Τοπίο σαν ξεχασμένο στο χρόνο..
    Ποιητικά τα λόγια σου Velvet.. Μου άρεσαν.. Καλή Κυριακή!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  16. Βασιλική μου,
    είναι πάντα μια νότα χαράς για μένα τα περάσματά σου
    και αιτία για χαμόγελα ικανοποίησης τα λόγια σου..
    Σ’ ευχαριστώ!
    Φιλιά πολλά και να περνάς όμορφα!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  17. Ελένη,
    μου αρέσει τόσο ο τρόπος που προσλαμβάνεις τα έργα μου..
    και κάνεις και μένα την ίδια να τα βλέπω πιο στοχαστικά..
    Σ’ ευχαριστώ πολύ για τα συναισθήματα που νιώθω με τα θερμά λόγια σου!
    Φιλιά και ευχές αγάπης για μια όμορφη Κυριακή!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  18. Ωωω Χριστόφορε!
    Πόσο χαίρομαι που σε ξαναβρίσκω!!
    Κι’ εσένα και τα πάντα ωραία και ιδιαίτερα σχόλιά σου!
    Διαπίστωσα την επιστροφή σου και στη 4η Διάσταση και το καταχάρηκα,
    μόνο που αυτό συνέβη όταν ο blogger είχε τις κλειστές του
    κι έτσι δεν μπόρεσα να αφήσω σχόλιο για τις εκλεκτές μουσικές σου αναρτήσεις..
    Μετά έμπλεξα με τις «υποχρεώσεις» - ξέρεις, απ’ αυτές που σε τραβάνε απ’ το μανίκι..
    Έρχομαι όμως.!..
    Να περνάς καλά!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  19. Δρ Απαράδεκτε,
    εδώ που τα λέμε τελευταία οι δουλειές δεν πάνε και πολύ καλά..
    Ποτέ δεν πήγαιναν δηλαδή, αλλά τελευταία έχει παραγίνει το κακό..
    Λες να το ρίξω στο Real Estate? .. Απ’ ό,τι ακούω κι’ αυτό τα χάλια του έχει..
    Πάντως όταν το αποφασίσω, θα είσαι από τους πρώτους που θα ειδοποιήσω.
    Εν τω μεταξύ κοίτα να περνάς πολύ καλά – και τα ξαναλέμε!
    Σ’ ευχαριστώ πολύ!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  20. Καλημέρα Μελίνα μου , επιστρέφω όχι μόνο για να επανορθώσω την διαγραφή του πρώτου σχολίου αλλά και για να ξανα-απολαύσω την γαλήνη και την ηρεμία που έχει το παλιό σου λιμάνι.
    Πραγματικά κατάφερες να ζωγραφίσεις μια πολύ ατμοσφαιρική εικόνα απόλυτα ταιριασμένη με τους στίχους του μεγάλου μας ποιητή !!!
    Εύχομαι να περνάς μια όμορφη Κυριακή !!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  21. Στέλιο,
    χαίρομαι και για τα δύο:
    για την επαναφορά του σχολίου σου
    και για την ευχαρίστηση που σου δίνει η θέα του ζωγραφισμένου λιμανιού μου.
    Σ’ ευχαριστώ πολύ! Να περάσεις ένα όμορφο Κυριακάτικο απόγευμα!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  22. Mελινάκι μου,τι όμορφο!Πολύ θα ήθελα να ξυπνάω και να βλέπω αυτή την εικόνα!
    Καλή βδομάδα!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  23. Όλγα,
    πόσο μας λείπουν αλήθεια οι εικόνες που γαληνεύουν το μυαλό και τις αισθήσεις μας.. και πόσο – όλο και πιο πολύ – μας διώχνει τελικά η πόλη..
    Χάρηκα πολύ που ξέκλεψες χρόνο να μ’ επισκεφτείς!
    Εύχομαι να ηρεμείς - όσο μπορείς - και να ξεκουράζεσαι..

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  24. θαυμασιοοοο!!το λατρεψα!!!Ονειρεμενο σκηνικο!!!και το εχεις αποδωσει με τον καλυτερο τροπο!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  25. [handmade+art] x2,
    μάλλον είσαι κι' εσύ ρομαντική ψυχή..
    Αλλά.τι λέω "μάλλον";
    Πώς θα μπορούσε να είναι διαφορετικά, αφού οι ίδιες σου οι δημιουργίες κάτι το προδίδουν..
    Να είσαι καλά!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή