Waves

Waves

Τετάρτη, 14 Δεκεμβρίου 2011

στο λιγοστό φως (παστέλ & λάδι 30x23)

(ή αλλιώς «και το σκότος έχει την οπτική του»)

Το έργο αυτό έγινε μιά γλυκειά βραδιά του Μαΐου, το 2005, σε υπαίθρια στημένο καβαλέτο, με βαλιτσάκι περιέχον όλα τα συμπαρομαρτούντα (νέφτι, λινέλαιο, χρώματα, πινέλα, κλπ), σε έναν πεζόδρομο του Κεραμεικού, σχεδόν στα σκοτεινά, με μοναδικό φωτισμό αυτόν της λάμπας του δήμου, μιάς και κατοικημένο σπίτι που θα μπορούσε να προσθέσει μερικά Lumen/m2 υπήρχε μόνο ένα κι αυτό χαμηλοφώτιστο.  Το «θράσος» μου σχετικά με το συγκεκριμένο έργο ήταν ότι δοκίμαζα για πρώτη φορά μιά μικτή τεχνική με λαδοπαστέλ, ζωγραφίζοντας σχεδόν στα τυφλά…
Ο τοίχος που φαίνεται απέναντι από το εγκαταλελειμμένο σπιτάκι ανήκει στο αρχοντικό (επίσης ερημωμένο) που αποτέλεσε θέμα του έργου «κι αν λείπω θα’ χω αφήσει ανοιχτά»˙ είχε ζωγραφίστεί κι αυτό κάτω από παρόμοιες συνθήκες, λίγες ημέρες νωρίτερα.

♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣

Μας κόψαν απόψε το φως
δεν θα 'χει TV ευτυχώς.
ΔΕΗ μας θα είναι απόψε τ' αστέρια
να φέγγουνε χείλη και λαίμαργα χέρια,
ν' ανάψει φωτιά αντί φως.

Καλά να τους έχει ο Θεός,
που κόψαν απόψε το φως.

-Στα χέρια μου τρέμεις σαν φύλλο
να σ' έχει καλά ο Θεός.
-Θα πρέπει λουλούδια να στείλω
σ' αυτούς που μας κόψαν το φως.


Καλά να τους έχει ο Θεός,
μας κόψαν απόψε το φως.

Μας κόψαν απόψε το φως
κι η λάμπα σπασμένη ευτυχώς
-Αδιάβαστη απόψε η εφημερίδα.
-Μας δώσαν απόψε μια νύχτα ελπίδα.

Καλά να τους έχει καλά ο Θεός
που απόψε μας κόψαν το φως.

Απλήρωτος λογαριασμός
κι απόψε μας κόψαν το φως
και όπως βουλιάζει η πόλη στη νύχτα
τους μέσα διακόπτες γυρνάμε και κοίτα!

Τι φως έρωτά μου τι φως!
Καλά να μας έχει ο Θεός
που κόψαν απόψε το φως.

Στίχοι Σώτια Τσώτου
Μουσική Κώστας Χατζής
Ερμηνεία Κώστας Χατζής & Μαρινέλλα

34 σχόλια:

  1. φίλοι μου,
    δεν είναι λόγω σκότους που δεν φαίνομαι…
    Eδώ γύρω βρίσκομαι, αλλά η ταχύτητα με την οποία κινούμαι με καθιστά πρακτικά αθέατη…
    Θα επανέλθω με περισσότερη ηρεμία σε όλα τα blogs - του δικού μου συμπεριλαμβανομένου.

    Να είστε όλοι καλά!

    Υ.Γ. Α! Το μόνο με το οποίο διαφωνώ στο τραγούδι της ανάρτησης είναι το «Καλά να τους έχει ο Θεός»…

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. ΜΠΟΡΕΙ ΝΑ ΤΟ ΕΚΑΝΕΣ ΣΤΑ ΣΚΟΤΑΔΙΑ ....ΟΜΩΣ ΕΓΙΝΕ ΤΟΣΟ ΟΜΟΡΦΟ!!! ΤΟ ΦΩΤΙΖΕΙ Ο ΤΟΙΧΟΣ ΚΑΙ ΟΙ ΛΑΜΠΕΣ...ΤΟΣΟ ΑΠΛΟ ΚΙ ΟΜΩΣ ΤΟΣΟ ΝΤΕΛΙΚΑΤΟ...ΤΑ ΔΕΝΤΡΑΚΙΑ ΜΟΥ ΑΡΕΣΟΥΝ ΠΟΛΥ.... ΣΤΑ ΑΛΗΘΕΙΑ ΣΤΟ ΛΕΩ ΚΑΤΑΛΑΒΑ ΟΤΙ ΕΙΝΑΙ ΚΑΠΟΥ ΓΥΡΩ ΕΚΕΙ ΠΟΥ ΛΕΣ!!!!!
    ΠΟΛΛΑ ΦΙΛΙΑ ΦΙΛΗ ΜΟΥ!!!!!!!!!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. πανέμορφο φωτεινό και πάνω απ' όλα
    ένα βήμα παραπέρα

    μην το χαρακτηρίζεις θράσος το θάρρος
    πιστεύω στη δύναμη, στην ψυχή και στην αισιοδοξία του ανθρώπου κι εσύ έχεις μέσα σου απ' όλα

    πολλά φιλιά
    να είσαι καλά

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Το έργο έχει την σφραγίδα σου! Έχεις φτιάξει στυλ και αυτό είναι πολύ σημαντικό!
    Το τραγούδι καλά έκανες και το θυμήθηκες:-)
    Όμως.. ας τους έχει καλά ο Θεός μήπως και προλάβουν να μετανιώσουν πριν να είναι αργά;-)

    Δεν ξέρω πώς θα δημοσιευτεί το σχόλιό μου γιατί γράφω Ελληνικά και βλέπω Κινέζικα! Κάτι έχει πάθει τελευταία ο blogger..
    Φιλιά πολλά Μελινάκι μου

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Πολύ όμορφο το έργο σου Μελίνα, θα συμφωνήσω με τη Μargo πως έχεις διαμορφώσει το δικό σου στυλ και βλέποντας ένα έργο είμαι σχεδόν σίγουρη πως προέρχεται από εσένα. Να είσαι καλά και να δημιουργείς!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. Ααααα, πολύ ατμοσφαιρικό!! μ' αρέσει.... μπράβο!!
    ξέρω επ' ακριβώς τι λες... εννοώ για τη ζωγραφική στο σκότος!!
    και κάποιοι μαθητές μου ξέρουν, από τα σεμινάρια στα νησιά!!
    Είναι εμπειρία... δύσκολη αλλά ωραία!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. Και θα συμφωνήσω με τη Σιλένα.... δεν είναι θράσος το θάρρος και η δοκιμή για ένα βήμα παραπέρα...
    φιλιά

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  8. καλημέρα σου!
    θα ταν πανέμορφη εμπειρία η δημιουργία αυτού του έργου φαντάζομαι!
    όμορφο και το τραγούδι που βαλες.......
    φιλιά πολλά!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  9. πολύ ενδιαφέρουσα βρήκα την μικρή αφήγηση για την δημιουργία του έργου αυτού Μελίνα... με πήγε στις πρωτοπηγές της έμπνευσης ενός καλλιτέχνη και το πως 'συνομιλεί' με τον μέσα και τον έξω κόσμο του πριν ξεκινήσει η δημιουργία... και το αποτέλεσμα έχει ενδιαφέρον και την γνώριμη ζεστασιά της 'γραφής' σου... την καλησπέρα μου...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  10. Είναι σπουδαίο και σημαντικό να μπορείς να φωτίζεις το σκοτάδι και να αποκαλύπτεις τόσα υπέροχα χρώματα !!!
    Τέλεια εναρμονισμένο με το θέμα και το όμορφο τραγούδι που σοφά επέλεξες !!!
    Καλό βράδυ , έστω και με λιγοστό φως !!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  11. Πανέμορφο το έργο σου Μελίνα μου!!!Μου αρέσει και το τραγούδι! φιλάκια και καλές γιορτές!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  12. Στα μαθηματικά (ιδίως στη στερεομετρία) λένε: "νους ορά και νους ακούει". Στη ζωγραφική ισχύει το "χειρ ορά και χειρ ακούει". Το χέρι τρέχει πιο γρήγορα από το μυαλό, γιαυτό στην περίπτωσή σου είχε σαν αποτέλεσμα αυτήν την ατμοσφαιρική ζωγραφιά. Φιλιά νυχτερινά Μελίνα. (Τα χρόνια πολλά από το blog μου).

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  13. δεν χρειάστηκε περισσότερο φως...
    άπλετο το φως της ματιάς σου!
    να είσαι καλά μελένια μου!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  14. Έφη,
    τη θυμάμαι σαν μια πολύ ενδιαφέρουσα εμπειρία! Ήμασταν 5-6 «τρελοί» με παλέτες και πινέλα στημένοι μπροστά σε καβαλέτα, μέσα στα σκοτάδια, προκαλώντας τα περίεργα βλέματα των περαστικών που πορευόντουσαν προς ένα κοντινό θεατράκι. Μερικοί σκεκόντουσαν για ώρα δίπλα μας και παρακολουθούσαν τη διαδικασία.
    Την ίδια εμπειρία έχω επίσης από το Γκάζι (εκεί είχαμε περισσότερο φως) και από το λιμάνι της Ραφήνας (πάλι στο ημίφως).
    Χαίρομαι που αναγνώρισες τη περιοχή!
    Σ’ ευχαριστώ, πολλά φιλιά και από εμένα και καλές γιορταστικές εμπνεύσεις!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  15. Λένα,
    το θράσος μου ήταν ως προς την επιλογή των συνθηκών για να κάνω αυτό το βήμα που λες. Ίσως όμως τελικά να βοήθησε το χαμηλό φως, μιά και ζωγράφιζα περισσότερο με την «έσω όραση»...
    Κι εγώ πιστεύω πολύ στη ψυχική δύναμη και στη θετική σκέψη και μακάρι να καταφέρνουν πάντα να κυριαρχούν μέσα μας τέτοια στοιχεία.
    Σ’ ευχαριστώ, σε φιλώ και σου εύχομαι μιά όμορφη εορταστική περίοδο!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  16. Margo,
    τελικά αυτή η μικτή τεχνική με τα λαδοπαστέλ έμελλε να γίνει η αναγνωριστική μου ζωγραφική ταυτότητα. Τα περισσότερα έργα μου είναι φτιαγμένα μ’ αυτό το τρόπο. Τώρα όμως αρχίζω να σκέπτομαι σοβαρά την επιστροφή μου στα λάδια. Θεωρώ ότι σαν υλικό είναι ασυναγώνιστο ως προς τις δυνατότητες που προσφέρει. Αλλά...έχει μπελά...
    Το τραγούδι, ναι είναι επίκαιρο με πολλούς τρόπους... Λες να έχουμε κάποια ελπίδα αν τους φωτίσει ο Ύψιστος; Τι να πω – μακάρι!
    Μιά χαρά δημοσιεύτηκε το σχόλιό σου Margo μου!
    Φιλιά πολλά και να περνάς καλά!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  17. Κατερίνα,
    χαίρομαι πολύ που βρίσκω σχολιό σου! Σ’ ευχαριστώ πολύ και για την επίσκεψή σου και για τα κολακευτικά σου λόγια!
    Να είσαι κι εσύ καλά και να μοιραζόμαστε από τις σελίδες μας ιδέες για όμορφες δημιουργίες!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  18. Μαριέλα μου,
    πάντα με ανεβάζουν τα καλά σου λόγια! Όπως σου έχω ξαναπεί, είναι σαν να έχω πάρει έναν καλό βαθμό και να είμαι περήφανη γι αυτό. Σ’ ευχαριστώ πολύ!
    Για το θάρρος αντί του «θράσους», ναι έχετε δίκιο κι εσύ και η Λένα.
    Φιλιά και καλές ζωγραφικές!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  19. Φόρα,
    για την εμπειρία έγραψα και στην Έφη παραπάνω. Ήταν πραγματικά πολύ ωραία, πολύ ιδιαίτερη και συχνά τη νοσταλγώ, όπως και όλη εκείνη τη περίοδο – ήταν από τις πιο δημιουργικές μου...
    Σ’ ευχαριστώ πολύ και ανταποδίδω τα φιλιά!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  20. Νημερτή,
    ο κύριος λόγος που δημοσίευσα αυτή τη ζωγραφιά, ήταν για να αναφερθώ στη διαδικασία δημιουργίας της που μου έχει αφήσει μιά πολύ γλυκειά μνήμη. Αυτό καθεαυτό το έργο είναι πολύ απλό, σχεδόν παιδικό, αλλά το αγαπώ - και γιατί είναι συνδεδεμένο με αυτή την εμπειρία - και γιατί η ατμόσφαιρά του παραπέμπει λίγο σε παραμύθι... και ομολογώ ότι τα παραμύθια με γοητεύουν πάντα πολύ!
    Σ’ ευχαριστώ πολύ φίλε μου για τη ζεστασιά της δικής σου γραφής! Να είσαι καλά!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  21. Στέλιο,
    ωραία τα λόγια σου και πολύ τιμητικά! Σ’ ευχαριστώ!! Και χαίρομαι που σου άρεσε και ο συνδυασμός έργου και ζωγραφικής – το έψαχνα για πολύ το πώς θα συμπλήρωνα την ανάρτηση...
    Καλά να περνάς και να εμπνέεσαι πάντα απ’ αυτά τα υπέροχα τοπία που μοιράζεσαι μαζί μας στη σελίδα σου!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  22. Φανή μου,
    πολύ σ’ ευχαριστώ! Το ξέρεις πόσο με εμψυχώνουν οι έπαινοί σου!
    Αφού απόλαυσες και το τραγούδι, με κάνεις ακόμη πιο χαρούμενη!
    Φιλιά κι από μένα μαζί με ευχές για τις γιορτές που έρχονται!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  23. Χρήστο,
    να είσαι καλά! Ένα ευχαριστώ γελαστό και μεγάλο!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  24. Ντίνο,
    τι ωραίο αυτό που είπες! Πολύ το χάρηκα!! Το συγκρατώ και το καταγράφω για να το επαναλαμβάνω με κάθε ευκαιρία!
    Σ’ ευχαριστώ, σε φιλώ – και έρχομαι στη σελίδα σου για τα Χρόνια Πολλά!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  25. Λύχνε μου,
    μεγάλη χαρά παίρνω πάντα από τη παρουσία σου! Έχεις ένα μοναδικό, δικό σου τρόπο να με γλυκαίνεις και να με συγκινείς...
    Φιλί – και χαμόγελο αφιερωμένο εξαιρετικά!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  26. και μες το σκοτάδι
    μου 'μαθες να βλέπω το φως!!

    να έχεις...
    ένα όμορφο φωτεινό βράδυ!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  27. Ατμοσφαιρικότατη και ωραιότατη η ζωγραφιά σου Μελινάκι μου!
    Σου εύχομαι με αγάπη καλά Χριστούγεννα με υγεία και χαρά!
    Φιλιά!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  28. Μελίνα μου, καλές γιορτές γλυκιά μου, και ευτυχισμενη καινούργια χρονιά!!! φιλάκια πολλά.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  29. Καλημέρα!
    Πολύ όμορφο και αυτό το έργο σου!
    Καλή εβδομάδα να έχουμε!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  30. Δέσποινα,
    τι καλλίτερο περιμένει να ακούσει ένας ζωγράφος;
    Δεν έχω λόγια να σ' ευχαριστήσω.!.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  31. Όλγα μου,
    πνοές θετικής αύρας πάντα οι επισκέψεις σου!
    Σ' ευχαριστώ πολύ! Και από τη καρδιά μου σου εύχομαι Καλές Γιορτές!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  32. Φανή μου Καλά Χριστούγεννα!
    Και ευτυχισμένες γιορτές,
    με τη ζεστασιά των αγαπημένων σου γύρω σου!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  33. Μυστήριο κορίτσι,
    σ' ευχαριστώ και σου εύχομαι καλές γιορταστικές μέρες!

    ΑπάντησηΔιαγραφή