Waves

Waves

Πέμπτη, 21 Ιουνίου 2012

ανθισμένο μπαλκόνι στο κάμπο (ελαιογραφία)


Το αυτοκίνητο σταμάτησε, ύστερα από ώρα διαδρομής.
Από το παράθυρο αγναντεύω τον ανθισμένο κάμπο,
στον οποίο μόλις έφτασα.
Από απόσταση, παρατηρώ τη φυσική ομορφιά του,
καθώς το βλέμμα μου σταματά να είναι απλανές.
Πλησιάζω να δω από κοντά.
Ρεμβάζω. Αναπολώ όμορφες παραστάσεις.
Σύντομα, όμως, παρασύρομαι
από τη γοητεία της φύσης, αυτή την αφύσικη γοητεία.
Δυσκολεύομαι να αποσπαστώ από την οσμή
από τη χάρη και την κίνηση των λουλουδιών
από το θρόισμα των φύλλων
από τον ανεπαίσθητο αέρα που τα κινεί.
Οργισμένος, έξαφνα, επιτείθομαι στα λουλούδια.
«Ω, εσείς διαβολικές υπάρξεις, σκλαβώσατε την προσοχή μου!»
Και εκείνα, αφού αφουγκράστηκαν τα λόγια μου με περίσκεψη,
λυγίζουν στα πόδια μου διστακτικά
και να αφεντέψω την οργή μου με ικετεύουν.

Κωνσταντίνος Νικολόπουλος "Γοητεία της φύσης"
Από το  «Το ταξίδι των πλοίων της νιότης»

20 σχόλια:

  1. ΜΕΛΙΝΑ ΜΟΥ ,
    ΜΟΥ ΑΡΕΣΕΙ ΠΟΛΥ!!!!!!
    ΠΟΛΛΑ ΦΙΛΑΚΙΑ!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Αχ αυτά τα νυχτερινά.....
    φιλιά πολλά

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. χρώματα κι αρώματα μιας καλοκαιρινής νύχτας
    τούτο μου ήρθε στο νου

    να είσαι καλά
    φιλιά πολλά και ένα δωράκι στο email σου

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Έφη μου σ' ευχαριστώ!
    Από κοντά θα σου άρεσε περισσότερο. Το αδικεί αρκετά η φωτογραφία, το δείχνει θαμπό. Είναι το πρόβλημα που έχω με όλες τις φωτογραφίες των ελαιογραφιών. Τέλος πάντων, ίσως κάποτε καταφέρω να σας το εμφανίσω και στη φυσική του κατάσταση - σε κάποια έκθεση ας πούμε...
    Φιλιά πολλά!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Μαριέλα,
    είναι πράγματι σούρουπο η ώρα που δείχνει η εικόνα. Το έργο το είχα ξεκινήσει σε ζωγραφική στο ύπαιθρο. Ήταν τέτοιες ώρες, άρχιζε να νυχτώνει. Μετά τα μάζεψα και το αποτελείωσα στο σπίτι (όχι άμεσα εννοείται) ζωγραφίζοντας από μνήμης, βάζοντας βέβαια και λίγη φαντασία.
    Φιλιά πολλά κι από μένα!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. Λένα μου,
    αυτό που έρχεται στο νου είναι όντως αυτό που θέλω να εκφράσω - και έχει και σχέση και με τις συνθήκες ζωγραφίσματός του, όπως λέω και πιο πάνω στη Μαριέλα.
    Το δώρο σου το χάρηκα πάρα πολύ! Σε υπερευχαριστώ!
    Φιλιά και ευχές για καλές εμπνεύσεις και όμορφες - όπως πάντα - δημιουργίες!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. Δηλώνω επίσης γοητευμένος από την φύση αλλά και από τον υπέροχο πίνακα σου !!!
    Μπράβο Μελίνα !!!
    Καλό Καλοκαίρι και καλή συνέχεια !!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  8. μμμμμ...όμορφα λόγια και ρομαντικός πίνακας.Μέσα στη νύχτα τα ''σαν΄΄φωτισμένα σου λουλόύδια.Μελίνα μου,σε συγχαίρω-))))
    φιλάκια-)))

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  9. Η φωτογράφηση των ελαιογραφιών είναι δύσκολη. Έχω δοκιμάσει όλους του συνδυασμούς και τίποτα! Φαντάζομαι πως τα ανοιχτά χρώματα είναι πιο ανοιχτά.. πάντως την αίσθηση των φωτεινών λουλουδιών μέσα στο σκοτάδι την καταλαβαίνουμε και το κείμενο που επέλεξες ήταν το ιδανικό! Που τα βρίσκεις και τα συνταιριάζεις;-)

    Φιλιά πολλά Μελινάκι μου

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  10. Στέλιο
    και ποιός δεν γοητεύεται από τη φύση; Πολύ περισσότερο, αν είναι καλιτέχνης δημιουργός.
    Σ' ευχαριστώ πολύ και εύχομαι επίσης καλό και δημιουργικό καλοκαίρι!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  11. Σ' ευχαριστώ πολύ Χρυσούλα!
    Δεν ξέρω αν υπάρχουν τέτοια νυχτολούλουδα, αλλά ευτυχώς που στον πίνακα φωτίζουν το σκοτεινό σκηνικό.
    Να είσαι καλά - Φιλιά!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  12. Margo,
    έχω την εντύπωση ότι φαίνονται πολύ πιο έντονα τα κοντράστ, τουλάχιστον σ' αυτή τη φωτογραφία. Πιθανόν να φταίει και η διαφορά των υλικών. Το υπόβαθρο έχει γίνει με λάδια διαφορετικής ποιότητας (και υπάρχει και μια ανάμιξη με παστέλ εκεί) από αυτά που χρησιμοποίησα για τα λουλούδια. Αυτά είναι και καλύτερης πόιότητας, που φαντάζομαι επηρεάζει το αποτέλεσμα (και της ζωγραφικής και της φωτογράφισης) ως προς τη φωτεινότητα.
    Το κείμενο μου φάνηκε κι εμένα ταιριαστό. Κατέληξα σ' αυτό μετά από αρκετό ψάξιμο. Χαίρομαι αν το πέτυχα!
    Μαράκι σ' ευχαριστώ πολύ! Φιλιά και καλό Σ/Κ!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  13. Είμαι σίγουρος ότι ο Κωνσταντίνος Νικολόπουλος που έγραψε την "Γοητεία της φύσης" αυτήν την θαυμάσια εικόνα είδε και οργίστηκε με την ομορφιά των λουλουδιών!
    Και δεν έχει άδικο!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  14. Χριστόφορε,
    ίσως να είδε κάτι τέτοιο, ίσως (και μάλλον πιθανότερο) κάτι ακόμη πιο μαγευτικό. Πώς να αποδώσει κανείς την ομορφιά των λουλουδιών; Και τα χρώματα στο καμβά και τα λόγια έχουν όρια ενώ η γοητεία της φύσης είναι στ' αλήθεια απεριόριστη.
    Σ' ευχαριστώ Χριτοφόρε (είδες; τον θυμάμαι τον σωστό τονισμό) και καλή Κυριακή!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  15. δρόσισε τούτη την πυρακτωμένη Κυριακή η τέχνη σου και το κείμενο... να΄σαι καλά φίλη μου...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  16. Νημερτή,
    πάλι αργοπορημένη φτάνει η απάντησή μου αλλά χαμογελαστή, αφού πάντα χαίρομαι όταν βρίσκω σχόλιά σου. Σ' ευχαριστώ πολύ και ας ελπίσουμε ότι το μελτεμάκι (παρά τα προβλήματα που δημιουργεί) θα μας ανακουφίσει λίγο από αυτή την αίσθηση πυράκτωσης.
    Να είσαι καλά κι εσύ!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  17. Όμορφη ποίηση, όμορφη ζωγραφική!Τρυφερά και δροσερά και τα δύο!!Μπράβο Μελίνα μου! Φιλάκια, καλά να περνάς!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  18. Σ' ευχαριστώ Φανή μου!
    Κι εσύ να περνάς ευχάριστα και δημιουργικά!
    Καλό μήνα και καλή εβδομάδα από αύριο!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  19. Μελίνα μου τώρα μόλις μπήκα στα blogs και καταχάρηκα το ανθισμένο μπαλκόνι σου. Σε φιλώ για καλό μήνα.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  20. Καλό μήνα Ντίνο!
    Είσαι πάντα από τους πιο προσφιλείς επισκέπτες μου και χαίρομαι να περνάς ωραία εδώ! Σ' ευχαριστώ και καλά ζωγραφίσματα!

    ΑπάντησηΔιαγραφή