Waves

Waves

Τετάρτη, 1 Αυγούστου 2012

αρμενίσματα (λαδοπαστέλ)


Βγάζει η θάλασσα κρυφή φωνή —
φωνή που μπαίνει
μες στην καρδιά μας και την συγκινεί
και την ευφραίνει.

Τραγούδι τρυφερό η θάλασσα μας ψάλλει,
τραγούδι που έκαμαν τρεις ποιηταί μεγάλοι,
ο ήλιος, ο αέρας και ο ουρανός.
Το ψάλλει με την θεία της φωνή εκείνη,
όταν στους ώμους της απλώνει την γαλήνη
σαν φόρεμά της ο καιρός ο θερινός.

Φέρνει μηνύματα εις ταις ψυχαίς δροσάτα
η μελωδία της. Τα περασμένα νειάτα
θυμίζει χωρίς πίκρα και χωρίς καϋμό.
Οι περασμένοι έρωτες κρυφομιλούνε,
αισθήματα λησμονημένα ξαναζούνε
μες στων κυμάτων τον γλυκόν ανασασμό.

Τραγούδι τρυφερό η θάλασσα μας ψάλλει,
τραγούδι που έκαμαν τρεις ποιηταί μεγάλοι,
ο ήλιος, ο αέρας και ο ουρανός.
Και σαν κυττάζεις την υγρή της πεδιάδα,
σαν βλέπεις την απέραντή της πρασινάδα,
τον κάμπο της πούναι κοντά και τόσο μακρυνός,
γεμάτος με λουλούδια κίτρινα που σπέρνει
το φως σαν κηπουρός, χαρά σε παίρνει
και σε μεθά, και σε υψώνει την καρδιά.
Κι αν ήσαι νέος, μες σταις φλέβες σου θα τρέξη
της θάλασσας ο πόθος· θα σε ’πη μια λέξι
το κύμα απ’ τον έρωτά του, και θα βρέξη
με μυστική τον έρωτά σου μυρωδιά.

απόσπασμα σπό το ποίημα
"Φωνή απ' την θάλασσα"
(Κ. Π. Καβάφης, από τα Αποκηρυγμένα)

18 σχόλια:

  1. ¨Ολα μαγευτικά!
    Μελίνα γύρνα πίσω γιατί μας έλειψες κι έχω θυμώσει πολύ μαζί σου..
    Αμάν πια! Πόση ξεκούραση χρειάζεσαι;
    Αναμένω.....
    Καλό βράδυ!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Χαχαχαχ Στρατή, να' σαι καλά - μου' φτιαξες το κέφι!
    Μη μου θυμώνεις όμως...έχω ανάγκη από τη κατανόηση των φίλων μου. Αν σου πω ότι απουσιάζω, όχι επειδή ξεκουράζομαι (παρεμπιπτόντως, δεν έχω πάει ακόμη διακοπές) αλλά επειδή παρακουράζομαι, θα εξευμενίσω λίγο το θυμό σου; Έχω εντελώς σκορπίσει σε κομματάκια τους τελευταίους μήνες, αλλά αντέχω ακόμη! Και βεβαίως δεν σας ξεχνάω ποτέ, κι ας κοντεύω να μείνω επανεξεταστέα από τις πολλές απουσίες...
    Σ' ευχαριστώ πολύ! Φιλιά και Καλό μήνα!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Καταπληκτικό ποίημα και ο πίνακάς σου πανέμορφος!!Μου αρέσει το πλούσιο χρώμα σου!!!Μπράβο Μελινάκι!!!Να περνάς καλά , καλό μήνα. Φιλάκια.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Όμορφα καλοκαιρινά αρμενίσματα που όλοι έχουμε ανάγκη ειδικά αυτό τον καιρό , εύχομαι καλό μήνα και καλή ξεκούραση !!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Φανή μου σ' ευχαριστώ!
    Να φανταστείς ότι αυτό το έργο είναι ζωγραφισμένο επάνω σε μαύρο χαρτί (ήταν ένα είδος άσκησης) γι αυτό έριξα όσο περισσότερο χρώμα μπορούσα. Το ποίημα κι εμένα μου αρέσει πολύ.
    Φιλάκια και να περνάς κι εσύ καλά!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. Στέλιο,
    ευτυχώς μπορούμε να αρμενίζουμε με τη φαντασία μας σε όποια νερά μας αρέσουν. Το γαλάζιο χρώμα είναι τόσο χαλαρωτικό...
    Καλό μήνα και σ' εσένα - και ξένοιαστες διακοπές!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. Αρμένισα κι εγώ με το ωραίο ποίημα του Καβάφη και χαλάρωσα με την όμορφη ζωγραφιά σου, παρ'όλο μες τη σαρκοφάγο μου στης πόλης το τσιμέντο. Να περνάς καλά όσο γίνεται Μελίνα μου. Πολλά φιλιά.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  8. Ντίνο,
    αυτή τη ζωγραφιά την έχω στο γραφείο και τη κοιτάζω κάθε φορά που θέλω να αρμενίσω, παραβλέποντας τα ασφυκτικά όρια της σαρκοφάγου που μας περιβάλλει. Στη πόλη κι εγώ περνάω το καλοκαίρι μου ακόμη (και για όλο τον Αύγουστο καθώς φαίνεται) και ευτυχώς που αδειάζει σιγά-σιγά η ίδια από κόσμο, μεταφέροντας κάπως έτσι μια πνοή ηρεμίας...
    Σ' ευχαριστώ πολύ και σου εύχομαι να μπορείς πάντα να απολαμβάνεις ό,τι θετικό μπορεί κανείς να απομονώσει μέσα στον ορυμαγδό των -παντός είδους- θορύβων. Φιλιά κι από μένα!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  9. Μελινάκι μου τι όμορφη ανάρτηση!!!!!!
    Ο πίνακας μου αρέσει πολύ!!!!!!!!
    Καλό μήνα κιόλας......Φιλάκια!!!!!!!!!!!!!!!!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  10. Καλό μήνα Έφη μου!
    Να'σαι καλά, σ' ευχαριστώ πολύ! Όταν δεν πάμε εμείς διακοπές, προσπαθούμε να φέρουμε τις διακοπές εδώ...
    Φιλιά!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  11. προς το παρόν ας μου επιτρέψει ο μεγάλος Αλεξανδρινός ποιητής να το βάλω σε δεύτερη μοίρα καθώς έχω βυθιστεί σε μια δημιουργία που με υπερβαίνει... κάθε έργο σου και ένα ακέραιο βίωμα Μελίνα... έχεις την αγάπη μου!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  12. Νημερτή,
    είναι πολύ περισσότερο από τονωτικά τα λόγια σου. Μου δίνουν κίνητρο και ενθουσιασμό – «εργαλεία» απαραίτητα για κάθε δημιουργό! Σ’ ευχαριστώ από καρδιάς, σε φιλώ, και σου εύχομαι να περνάς ήρεμο και ποιητικά γόνιμο καλοκαίρι!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  13. ωραίο έργο με ζωντανά χρώματα-))))
    εύγε γλυκιά μου!!!
    πολλά φιλιά-)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  14. Χρυσούλα μου,
    σ' ευχαριστώ πολύ για τα χαμόγελα και τα ωραία λόγια που μου χαρίζεις πάντα! Έχεις κι από μένα ένα χαμόγελο πλατύ κι αληθινό και ευχές για χαλαρό και δημιουργικό Αύγουστο!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  15. Πίνακας μαγικός, ονειρικός.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  16. Τόλη σ' ευχαριστώ πολύ!
    είναι αλήθεια πως όταν τον ζωγράφιζα άκουγα μια πολύ ταξιδιάρα μουσική και ονειρευόμουν...
    Να έχεις ένα ωραίο Σ/Κ!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  17. υπέροχος πίνακας στα χρώματα που αγαπώ

    υπέροχες λέξεις από έναν ποιητή που λατρεύω

    ο συνδυασμός? μαγικός

    πολλά φιλιά

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  18. Λένα μου, θυμάσαι που έλεγα ότι έχω βάλει μετριασμό μόνο στις παλιότερες αναρτήσεις για να βλέπω τα σχόλια που τους γίνονται αργότερα; Τελικά, "παρά τα ληφθέντα μέτρα" πάλι δεν κατάφερα να δω έγκαιρα το σχόλιό σου... Σ' ευχαριστώ πολύ πάντως, έστω και 3 μέρες μετά! Τώρα παλεύω ένα λάδι σε παρόμοια χρώματα αλλά σε άλλο θέμα, μόνο που δεν μου βγαίνει καλά και έχω συγχυστεί... τέλος πάντων, θα επιμείνω...
    Φιλιά πολλά και καλές δημιουργίες!

    ΑπάντησηΔιαγραφή