Waves

Waves

Δευτέρα, 20 Αυγούστου 2012

το μελτέμι (ξηρά παστέλ)

Ι
Ο έρωτας
Το αρχιπέλαγος
Κι η πρώρα των αφρών του
Κι οι γλάροι των ονείρων του
Στο πιο ψηλό κατάρτι του ο ναύτης ανεμίζει
Ένα τραγούδι
Ο έρωτας
Το τραγούδι του
Κι οι ορίζοντες του ταξιδιού του
Κι η ηχώ της νοσταλγίας του
Στον πιο βρεμένο βράχο της η αρραβωνιαστικιά προσμένει
Ένα καράβι

Ο έρωτας
Το καράβι του
Κι η αμεριμνησία των μελτεμιών του
Κι ο φλόκος της ελπίδας του
Στον πιο ελαφρό κυματισμό του ένα νησί λικνίζει
Τον ερχομό.

II
Παιχνίδια τα νερά
Στα σκιερά περάσματα
Λένε με τα φιλιά τους την αυγή
Που αρχίζει
Ορίζοντας -

Και τ' αγριοπερίστερα ήχο
Δονούνε στη σπηλιά τους
Ξύπνημα γαλανό μες στην πηγή
Της μέρας
Ήλιος -

Δίνει ο μαΐστρος το πανί
Στη θάλασσα
Τα χάδια των μαλλιών
Στην ξεγνοιασιά του ονείρου του
Δροσιά-
Κύμα στο φως
Ξαναγεννάει τα μάτια
Όπου η Ζωή αρμενίζει προς
Τ' αγνάντεμα
Ζωή -

III
Φλοίσβος φιλί στη χαϊδεμένη του άμμο – Έρωτας
Τη γαλανή του ελευθερία ο γλάρος
Δίνει στον ορίζοντα
Κύματα φεύγουν έρχονται
Αφρισμένη απόκριση στ' αυτιά των κοχυλιών
Ποιος πήρε την ολόξανθη και την ηλιοκαμένη;
Ο μπάτης με το διάφανό του φύσημα
Γέρνει πανί του ονείρου
Μακριά
Έρωτας την υπόσχεσή του μουρμουρίζει - Φλοίσβος.

Οδυσσέας Ελύτης
(Προσανατολισμοί, Πρώτα ποιήματα του Αιγαίου)

22 σχόλια:

  1. Υπέροχο το έργο σου, ειδικά η φιγούρα της γυναίκας έχει κίνηση, ρομαντισμό... Τώρα για το κείμενο τι να πω.. ο Οδυσσέας Ελύτης δεν σχολιάζεται :)
    Να είσαι καλά!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Α τώρα να πω ότι μ' αρέσει πάρα πολύ η κοπελιά σου!
    Εγώ την νιώθω να περπατάει στην παραλία στην άμμο και να την αναστατώνουν τα μελτεμάκια του Αυγούστου!
    Κι ο Ελύτης ασχολίαστος και μοναδικός.
    Τα φιλιά μου κόρη Αιολίδα!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Αν μου επιτρέπετε, ιδού και η μελοποίηση από τον Ηλία Ανδριόπουλο:

    http://www.youtube.com/watch?v=dnZ5H_dioJc&feature=related

    κ.κ.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Κατερίνα σ' ευχαριστώ!
    Είναι κι εμένα από τα αγαπημένα μου. Και απ αυτά που μ' αντιπροσωπεύουν περισσότερο κι ας μη φτιάχνω συχνά παρόμοια.
    Να είσαι καλά & καλή εβδομάδα!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Στρατή χαίρομαι που σ' αρέσει η κοπελιά!
    Χαίρομαι και μ' αυτά που νιώθεις κοιτάζοντάς την. Που μια εικόνα δεν την βλέπεις στατικά, αλλά της δίνεις διάσταση στο χρόνο.
    Σ' ευχαριστώ! Φιλιά κι από μένα ομόρριζε ποιητή!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. Ανώνυμε
    και βέβαια σου επιτρέπω! Είναι ωραία μελοποίηση και ταιριάζει στους στίχους. Και η Πρωτοψάλτη, μελωδική, τότε που άρχιζε να γίνεται γνωστή. Είχα καιρό να το ακούσω... Μου θυμίζει και τα φοιτητικά μου...
    Σ' ευχαριστώ πολύ!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. Πόσο όμορφα πάντρεψες Μελίνα τα χρώματα και τον αέρα της κοπέλας σου με τα λόγια και την ανάσα του Ποιητή στο καλοκαίρι μας!... :)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  8. Μελίνα μου υπέροχο το έργο (νομίζω σου το είχα πει κι από κοντά όταν το είχα δει) και ο Ελύτης αναδύει πάντα της Ελλάδας το άρωμα

    πολλά φιλιά

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  9. Αυτή σου ικανότητα να συνδυάζεις υπέροχους πίνακές σου με αξεπέραστης αξίας λόγο, είναι δώρο ανεκτίμητο για μας.
    Φυσικά δεν μπορώ να σχολιάσω τον Ελύτη.
    Η καλλονή σου όμως έτσι όπως κινείται στην αμμουδιά προσέχοντας μην της πάρει το μελτέμι το πανέμορφο ψάθινο καπέλο της, ο γυμνός της ώμος και η μισή της πλάτη, αλλά και το υπόλοιπο κορμί που η θηλυκότητα του αναδεικνύεται μέσα από το εφαρμοστό φόρεμα και προπάντως τα μαλλιά που ατίθασα ανεμίζουν χορεύοντας με το αεράκι, είναι ένα θέαμα που αναστατώνουν τις αισθήσεις-τις ανδρικές τουλάχιστον. Το δε φόντο μυρίζει καλοκαίρι που ετοιμάζεται να αποχαιρετίσει. Είσαι υπέροχη Μελίνα μου.
    Πιο κάτω σε προηγούμενη ανάρτηση που δεν είχα δει, εκείνο το κουκουνάρι.... τι να πω κορίτσι μου. Σου δόθηκε το ταλέντο χωρίς φειδω!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  10. Γιώργο,
    νομίζω πως αυτή η ζωγραφιά βγήκε σαν να αφηγείται ή σαν να απαγγέλλει κάτι. Είναι ας πούμε «φλύαρη» με τη καλή έννοια. Θα μπορούσε να ταιριάξει με πολλούς στίχους και πολλά τραγούδια, με θέμα το πολύπτυχο καλοκαίρι-γυναίκα-έρωτας-αεράκι-θάλασσα- … …μπορεί να φτιάξει κανείς μια πολύ μακριά αλυσίδα. Ο Ελύτης σίγουρα περιέχει, και σε λέξεις και σε νοήματα, όλα όσα θα μπορούσε κάποιος να προσθέσει.
    Σ’ ευχαριστώ και εύχομαι καλό καλοκαίρι – και ας μπήκαμε ήδη στο τελευταίο 10ήμερο του Αυγούστου!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  11. Αχ Λένα,
    …δεν το έχω πια αυτό το έργο… Και δεν έχω ακόμη «απεξαρτηθεί»…μου λείπει… Και ξέρω ότι με καταλαβαίνεις! …Μήπως τελικά δεν ξέρουμε τι θέλουμε; χαχα… (πικρό το γελάκι βέβαια). Τέλος πάντων, τουλάχιστον μου έμεινε η φωτογραφία.
    Φιλιά Λενάκι. Και κοίτα να απολαύσεις όσο καλοκαιράκι μένει, γιατί ο χειμώνας θα μας έρθει βαρύς και απαιτητικός…

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  12. Χριστόφορε,
    κι εσύ όμως δεν φείδεσαι καθόλου καλών λόγων και επαίνων! Να είσαι καλά, σ’ ευχαριστώ πολύ! Εγώ πάντως αισθάνομαι ότι έχω ακόμη πολύ δρόμο να διανύσω μέχρι να αξιοποιήσω το όποιο ταλέντο μου έχει δοθεί. Στα περισσότερα έργα μου βρίσκω ελαττώματα και μουρμουράω συνεχώς μέχρι να αποφασίσω να τα «τελειώσω». Και η διαδικασία των παρεμβάσεων προς τη πολυπόθητη τελειοποίηση δεν έχει τέλος. Έχω συχνά χαλάσει έργα μ’ αυτή μου τη τακτική. Αυτό το έργο πάντως τη γλύτωσε. Παρότι το είχα θεωρήσει «ημιτελές» πριν το παραδώσω σε κοινή θέα…
    Σ’ ευχαριστώ και για την ωραιότατη ανάγνωση και περιγραφή της εικόνας! Νομίζω πως αν χρειαστεί να προτείνω κριτικούς των έργων μου θα είσαι ο πρώτος υποψήφιος!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  13. Πολύ όμορφο και δροσερό το καλοκαιρινό μελτέμι , τέλεια η αίσθηση του αέρα να ανεμίζει τα μαλιά της γυναίκας με τόση χάρη και ομορφιά στην παραλία !!!
    Και οι υπέροχοι στίχοι του μεγάλου ποιητή σίγουρα οι πιο κατάλληλοι για την εικόνα !!!
    Καλό υπόλοιπο του καλοκαιριού και καλή συνέχεια !!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  14. Μελίνα μου
    τι υπέροχα που ανεμίζουν τα μαλλιά της.Και ο συνδιασμός χρωμάτων σου ταιριάζει απόλυτα!!!Είμαι πολύ περήφανη για σένα-))))
    φιλιά πολλά πολλά

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  15. Στέλιο,
    αν δεν μπορούμε να βιώσουμε καλοκαιρινές σκηνές χαλάρωσης και ανεμελιάς, τουλάχιστον ας τις ζωγραφίζουμε. Είναι κι αυτός ένας έμμεσος τρόπος συμμετοχής (νοητικής έστω) σε μία κατάσταση.
    Σ' ευχαριστώ πολύ και ανταποδίσω τις ευχές!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  16. Χρυσούλα,
    χαίρομαι πάρα πολύ που σου δημιουργώ τέτοια συναισθήματα! Θα φροντίσω όσο μπορώ να τα διατηρήσω αναλλοίωτα, εφόσον έτσι μεταφέρεται και σ' εμένα δύναμη και όρεξη για συνέχεια επί του καμβά.
    Σ' ευχαριστώ! Φιλιά πολλά κι από μένα!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  17. Έφτασε ως τα εδώ το δροσερό μελτέμι και η ατημελισιά της κοπελιάς μέσα απ' την όμορφη-επίκαιρη ζωγραφιά σου. Πολλά φιλιά Μελίνα μου.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  18. Ντίνο,
    αυτές τις μέρες που πέφτουν τα μελτέμια, ανεβαίνει ξανά η θερμοκρασία: καμίνι το λεκανοπέδιο... Μας ζόρισε φέτος το καλοκαίρι (ποικιλοτρόπως) και να δούμε τι μας επιφυλάσσει ο χειμώνας. Πάντως αντέχουμε και - κυρίως - αναπληρώνουμε δυνάμεις ζωγραφίζοντας!
    Πολλά φιλιά κι από μένα και καλό Σ/Κ!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  19. Προσυπογράφω το σχόλιο του Χριστόφορου ως προς τη ζωγραφιά. Βάζω στοίχημα όμως ότι ο Ντίνος θα είχε αφήσει το μελτέμι να της σηκώσει ελαφρά το φόρεμα.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  20. 'poli wraio blog!!!kalws irtha stin parea sou!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  21. Τόλη,
    χαχαχα-πολύ ωραίο το σχόλιό σου! Ό,τι χρειαζόμουν για να ξεκινήσω την εβδομάδα με χαμόγελο!
    Ο Ντίνος έχει φτιάξει ωραιότατες "σκανδαλιάρες" ζωγραφιές, συνεπώς νομίζω ότι δεν θα στοιχηματίσω αντίθετα από σένα...
    Εγώ πάλι, ακολουθώ εδώ τη γραμμή εκείνου (δεν θυμάμαι ποιός ήταν) που είχε πει ότι το καλύτερο strip teaze ήταν αυτό της Rita Hayworth στην Τζίλντα, όταν έβγαλε το γάντι τραγουδώντας το Amado Mio...
    Σ' ευχαριστώ πολύ Τόλη! Καλή εβδομάδα!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  22. Καλώς ήλθες andrik!
    Σ' ευχαριστώ πολύ! Και το ιστολόγιο που γράφεις εσύ με τους φίλους σου φαίνεται πολύ καλό! Θα σας διαβάζω.
    Να είσαι καλά και καλή εβδομάδα!

    ΑπάντησηΔιαγραφή