Waves

Waves

Τετάρτη, 5 Σεπτεμβρίου 2012

καθρεφτίσματα (λαδοπαστέλ 50x50)


Τι ομορφιά η ηλιόλουστη μέρα
Η γαλήνη μετά απ τη καταιγίδα
Στη δροσερή αύρα μοιάζει νά’ σαι σε γιορτή..
Τι ομορφιά η ηλιόλουστη μέρα
 


Μα ένας άλλος ήλιος
Που είναι ακόμη λαμπρότερος
Είν’ ο δικός μου ήλιος
Στο πρόσωπό σου
Ο ήλιος μου, ο δικός μου ήλιος
Είναι στο πρόσωπό σου
Στο πρόσωπό σου
 
"O sole mio" Ναπολιτάνικο τραγούδι του 1898
σε στίχους του Giovanni Capurro και μουσική του Eduardo di Capua.
(απόσπασμα σε ελεύθερη απόδοση στα Ελληνικά από Nameliart)

18 σχόλια:

  1. Πολύ δύσκολο θέμα Μελίνα μου. Ίσως έπρεπε να φαίνονταν ο ήλιος και το κίτρινο-μωβ-πράσινο να άπλωνε περισσότερο σε ουρανό και θάλασσα. Πάντως τον ήλιο τον αποδίδουν τόσο όμορφα οι στίχοι. Καλό απόγευμα.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ντίνο,
      έχεις απόλυτο δίκιο. Το πορτοκαλί της θάλασσας δεν αντιστοιχεί στο πορτοκαλί του ουρανού. Στο καθρέφτισμα δηλαδή υπάρχει το είδωλο αλλά όχι το αντικείμενο... Επεσήμανες ακριβώς αυτό που μου έφταιγε σ' αυτό το έργο. Τι σου είναι όμως το έμπειρο μάτι του ζωγράφου!..
      Σ' ευχαριστώ πολύ Ντίνο! Καλό σου βράδυ!

      Διαγραφή
  2. Βγάζει όμως μια τρυφερότητα απίστευτη το έργο!Φυσικά η ματιά του αγαπημένου Ντίνου μας, έχει την ¨"αυστηρότητα" του ειδικού, που πάντα μας βοηθάει!Φιλιά και καλό φθινόπωρο Μελινάκι!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Όλγα, είναι πάρα πολύ χρήσιμες οι επισημάνσεις που προκύπτουν μετά από αυστηρή ματιά κάποιου όπως ο Ντίνος. Αν το ξανάφτιαχνα, θα ακολουθούσα τη προτροπή του και είμαι βέβαιη ότι θα γινόταν πολύ καλύτερο!
      Χαίρομαι πολύ όμως που διέκρινες τρυφερότητα στις πινελιές του. Ίσως αυτό είναι που δίνει μιά διάσταση στο έργο κάπως νοσταλγική...κατά τη γνώμη μου.
      Φιλιά πολλά κι από μένα Όλγα μου και καλές φθινοπωρινές εμπνεύσεις!

      Διαγραφή
  3. Σίγουρα πολύ ατμοσφαιρικό και ιδιαίτερο έργο , με ένα δικό σου προσωπικό ήλιο , πολύ καλά κρυμμένο . Εμείς αρκούμαστε μόνο στα εκτυφλωτικά καθρεφτίσματα του στην ήρεμη γαλάζια θάλασσα και στους υπέροχους στίχους του πολύ μελωδικού τραγουδιού που τόσο όμορφα ταιριάζει με το έργο σου !!!
    Μπράβο Μελίνα !!!
    Καλημέρα !!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Στέλιο, αυτό το έργο είναι εμπνευσμένο από κάποια ασπρόμαυρη φωτογραφία. Όπως καταλαβαίνεις, έπεσε πολύς αυτοσχεδιασμός στο χρώμα. Αυτό έχει και τα καλά του, έχει και τις αδυναμίες του... Το τραγούδι δίνει βέβαια έμφαση στον ήλιο, τον οποίο όμως θα πρέπει, πράγματι, να τον μαντέψει κάποιος κρυμμένο πίσω από ανάλαφρα σύννεφα...
      Σ' ευχαριστώ και εύχομαι καλό ξημέρωμα!

      Διαγραφή
  4. Μου άρεσε πολύ το θέμα σου και αν δεν ανέφερε ο Ντίνος την λεπτομέρεια αυτή δεν θα την έπαιρνα χαμπάρι. Αυτές οι συμβουλές και παρατηρήσεις κάνουν σε όλους μας καλό.

    Όπως πάντα βέβαια ο συνδυασμός με τη μουσική και το στίχο έξοχος!!!

    Φιλιά πολλά Μελινάκι μου

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Margo, όπως καταλαβαίνεις...ούτε εγώ το είχα προσέξει. Ωστόσο κάτι μου έφταιγε, κάτι μου έφταιγε... Ταυτόχρονα όμως, κάτι μου άρεσε, κάτι μου άρεσε σ' αυτό το έργο. Ίσως το ότι βγάζει ένα ρομαντισμό, μια νοσταλγία, κάτι αλλόκοσμο...
    Πάντως, είναι γεγονός πως ένας από τους σημαντικπτερους λόγους που αξίζουν αυτοί οι μπλογκοδιάλογοι είναι ακριβώς αυτή η ανταλλαγή γνώσης και εμπειρίας. Έτσι μέσα από μια πολύ ευχάριστη επιοινωνία μπορούμε να γινόμαστε όλο και καλύτεροι σ' αυτό που κάνουμε.
    Φιλιά πολλά κι από μένα Μαράκι και καλή εβδομάδα! Και συγχώρεσέ με για την αργοπορία της απάντησής μου, ήμουν άνευ δικτύου για κάποιες μέρες...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. Καλό φθινόπωρο, Μελίνα μου, με χίλια δυο καθρεφτίσματα, όμως τον ήλιο, το φεγγάρι κι όλα τ' αστέρια τ' ουρανού στο πρόσωπό της.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Καλό φθινόπωρο και σ’ εσένα Τόλη! Είναι μια εποχή που αγαπώ γιατί τα χρώματα και οι φωτισμοί ευνοούν την έμπνευση για ζωγραφική. Αλλά και για ποίηση… Σωστά; Εύχομαι λοιπόν φωτεινά καθρεφτίσματα κάθε δημιουργικής λάμψης της ψυχής, επάνω στον καμβά αλλά και στο χαρτί!
      Φιλιά και καλή εβδομάδα!

      Διαγραφή
  7. Το φως καθρεφτίζει στο πρόσωπο της γης
    την αλχημεία του χρωστήρα
    Καθιζάνει την απόλυτη ομορφιά
    μιας σπάταλης ηλιαχτίδας
    συγκρατώντας μυθικά απαυγάσματα μικρών Θεών
    που ανυψώνονται στο μέγα πλάτος της τέχνης
    Με συγκίνησε το έργο σου και σε ευχαριστώ
    Λουσμένη στο φως της τεχνικής σου σε χαιρετώ
    Πολλά φιλιά

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Αγαπημένη Ελένη καλώς ήλθες! Το σχόλιό σου, όπως κάθε φορά, εκπέμπει ποιητική διάθεση και ευαισθησία! Είναι από τις μεγαλύτερες χαρές μου να ακούω από τους φίλους ποιητές ότι μια ζωγραφιά μου τους συγκινεί, γι αυτό σ’ ευχαριστώ πολύ που με τα λόγια σου μου δίνεις αυτή τη χαρά! Φιλιά πολλά κι από μένα και να είσαι καλά!

      Διαγραφή
  8. ωωωω Μελίνα μου..τι ωραία καθρεφτίσματα-)))Είναι σαν να κοιμάται όλο το χωριό,και η ΄φύση ξαγρυπνά-)))Επίσης τα χρώματά σου είναι απολύτος ταιριαστά για αυτό το θέμα-)))
    μπράβο ζουζούνα-))
    πολλά φιλιά

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  9. Σ' ευχαριστώ Χρυσούλα! Πολύ ωραία η ερμηνεία που έδωσες! Έχει στ' αλήθεια μια διάχυτη ηρεμία στα κτήρια και μια έντονη "δραστηριότητα" στον ουρανό, που αντανακλάται και στη θάλασσα. Ναι, ναι, μ' αρέσει!!
    Φιλιά πολλά Χρυσούλα και ΚΑΛΗ ΕΠΙΤΥΧΙΑ!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  10. Μελίνα μου εγώ δεν ξέρω τι λέτε ο γνώστης προφανώς Ντίνος κι εσύ. Εγώ λέω ότι τα καθρεφτίσματα του φωτός και των κτιρίων στο νερό είναι πανέμορφα σχεδόν ονειρικά και αιχμαλωτίζουν γλυκά το βλέμμα!
    Εντάξει για το τραγούδι και την φωνή ας μείνω άφωνος καλύτερα.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Είμαστε λίγο τελειομανείς Χριστόφορε όλοι οι ζωγράφοι. Κι αυτός είναι ένας λόγος που ένα έργο, από τη στιγμή που υποτίθεται ότι έχει τελειώσει, ζωγραφίζεται για τουλάχιστον άλλο τόσο χρόνο.. Και ενίοτε, διόρθωση στη διόρθωση, χαλάει... Η φράση "το καλύτερο είναι εχθρός του καλού" πουθενά δεν βρίσκει τόση εφαρμογή όση στη ζωγραφική...
      Σ' ευχαριστώ πολύ όμως, γιατί εκτός από τελειομανία, έχουμε και κάποια αδυναμία στο να θαυμάζουν τα έργα μας, ακόμη και όταν εμείς δεν τα πολυθαυμάζουμε χαχα...
      Καλή μέρα Χριστόφορε, να είσαι καλά!

      Διαγραφή
  11. Μελινάκι μου είναι πανέμορφο αυτό το έργο σου!!!!!!!!
    Φιλάκια!!!!!!!!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Σ' ευχαριστώ πολύ Έφη! Κι από μένα φιλιά και καλές εμπνεύσεις για τις όμορφες δημιουργίες σου!

      Διαγραφή