Waves

Waves

Τετάρτη, 12 Σεπτεμβρίου 2012

κλεψύδρα (λάδι σε καμβά)


Όλα τα πήρε το καλοκαίρι
τ' άγρια μαλλιά σου στην τρικυμία
το ραντεβού μας η ώρα μία.
Όλα τα πήρε το καλοκαίρι
τα μαύρα μάτια σου το μαντίλι
την εκκλησούλα με το καντήλι.
Όλα τα πήρε το καλοκαίρι
κι εμάς τους δύο χέρι με χέρι.
 

Όλα τα πήρε το καλοκαίρι
με τα μισόλογα τα σβησμένα
τα καραβόπανα τα σχισμένα.
Μες στις αφρόσκονες και τα φύκια
όλα τα πήρε τα πήγε πέρα
τους όρκους που έτρεμαν στον αέρα.
Όλα τα πήρε το καλοκαίρι
κι εμάς τους δύο χέρι με χέρι.

Οδυσσέας Ελύτης
"Όλα τα πήρε το καλοκαίρι" από τα "Ρω του Έρωτα"

27 σχόλια:

  1. Μελίνα μου, ΕΚΠΛΗΚΤΙΚΟ ΕΡΓΟ, μου άρεσε τρομερά,
    μπράβο!!! πάντα τέτοια

    φιλιά

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Λένα μου σ' ευχαριστώ πολύ! Θυμάσαι που σου περιέγραφα, περίπου, μια ιδέα που είχα για ζωγραφική; Αυτήν την ιδέα προσπάθησα να υλοποιήσω και βέβαια, όπως συμβαίνει σχεδόν πάντα, από κάποια στιγμή και μετά το έργο με πήγαινε παρά το πήγαινα... Εντάξει, ευχαριστημένη είμαι τέλικά...
      Φιλιά πολλά και καλό ξημέρωμα!

      Διαγραφή


  2. Κάποιες φορές η ποίηση καταφέρνει πολλά κι όταν αυτό συμπράττει με την ζωγραφική κάτι σοβαρό έχει επιτευχθεί.
    Κυρία Μελίνα διέπρεψες!
    Αυτό σου το έργο πραγματικά πολύ μου αρέσει.
    Γιατί έχει φαντασία, γιατί έχει απογείωση.
    Χωρίς να το θέλω δε με πήγε και προς ένα ποίημα του Ελυάρ που (αν μου επιτρέπεις) παραθέτω.
    Συγχαίρω και πάλι και εύχομαι καλή φθινοπωρινή ανηφοριά.
    Θα νικήσουμε!

    ΝΑ ΚΟΙΜΑΣΑΙ - Πωλ Ελυάρ

    Να κοιμάσαι
    Με τον ήλιο στο ένα μάτι και με το φεγγάρι στο άλλο
    Μ' έναν έρωτα στο στόμα κι ένα ωραίο πουλί μέσ' στα μαλλιά
    Στολισμένη σαν τους κάμπους, σαν τα δάση, σαν τη θάλασσα
    Στολισμένη και πεντάμορφη σαν το γύρο του κόσμου.

    Να φεύγεις και να χάνεσαι
    Μέσ' απ' τους κλώνους των καπνών και τους καρπούς του ανέμου
    Πόδια πέτρινα με κάλτσες άμμου
    Γερά πιασμένη από του ποταμού τους μυώνες

    Και μιαν έγνοια, τη στερνή, στην καινούργια σου όψη επάνω.

    Μετάφραση: Οδυσσέας Ελύτης

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Στρατή το σχόλιό σου με συγκίνησε.. Σ' ευχαριστώ πολύ! Το ποίημα υπέροχο και απίστευτα ταιριαστό με το έργο - με ενθουσίασε πραγματικά ο συνειρμός σου! Τόσο, που θα ήθελα κάποια στιγμή να το ξανα-αναρτήσω (στην ετικέτα "αναδρομές") και να το συνοδέψω μ' αυτούς τους στίχους.

      Καλές φθινοπωρινές διαδρομές και σ' εσένα. Τις αγαπάμε τις ανηφοριές, ανεβάζουν και τους παλμούς!
      Και - Φυσικά - θα νικήσουμε!!
      Σε φιλώ

      Διαγραφή
  3. Θαυμάσιο έργο Μελίνα μου. Όλο εκπλήξεις είσαι. Μπράβο.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Εγώ πάλι Ντίνο μου γιατί νομίζω ότι σπανιότατα σας εκπλήσσω; Έχω την αίσθηση ότι συνήθως επαναλαμβάνομαι..
      Τώρα διανύω μια περίοδο επανασύνδεσής μου με τον καμβά. Ήμουν "σε διάσταση" μαζί του για μεγάλο διάστημα, κυρίως λόγω αναθυμιάσεων από τα λάδια και το νέφτι. Ελπίζω τώρα που επανασυνδέομαι χειμωνιάτικα και κεκλεισμένων των θυρών, να μη με βρουν κάποια στιγμή λιπόθυμη πάνω στο καβαλέτο...
      Σ' ευχαριστώ πολύ! Φιλιά και καλό ξημέρωμα!

      Διαγραφή
  4. Θερμά συγχαρητήρια φίλη Μελίνα !!!
    Σίγουρα από τα καλύτερα σου , είναι φανταστικό έργο από κάθε άποψη και πραγματικά υπέροχοι οι στίχοι και η μουσική που το συνοδεύουν !!!
    Καλή συνέχεια !!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Πολύ ενθαρρυντικά τα λόγια σου Στέλιο, επί πλέον και ως προερχόμενα από έναν έμπειρο δημιουργό ελαιογραφιών. Όπως καλά θα ξέρεις, τα λάδια είναι υλικά δύστροπα, βάζουν τους όρους τους και αν δεν τους ενστερνιστείς σε εκδικούνται...
      Χίλια ευχαριστώ! Να είσαι καλά και καλές δημιουργίες!

      Διαγραφή
  5. Μελινάκι μου , μου αρέσει που συνδιάζεις τα όμορφα έργα σου με ποίηση και μουσική!!!!!!!!!!!
    Όμορφος πίνακας κι αυτός!!!!!!!!!!!!!
    Πολλά φιλιά!!!!!!!!!!!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Προσπαθώ Έφη μου όσο μπορώ να διακαιώνω τον τίτλο του ιστολογίου (χρωματισμοί και λυρισμοί) αν και συχνά, εκ των υστέρων, ανακαλύπτω κάποιο ποίημα (ή τραγούδι) που θα ταίριαζε ίσως περισσότερο με το έργο. Ευτυχώς, ο κόσμος της ποίησης είναι ανεξάντλητος!
      Φιλιά κι από μένα και σ' ευχαριστώ!

      Διαγραφή
  6. Ουάου!!!!!!!
    Έκπληξη αυτό σου το έργο. Λάδια και συμβολισμός... δεν μας έχεις συνηθίσει. Εκπληκτικό έργο, αναμένουμε και άλλες τέτοιες εκπλήξεις ;-)

    Έχεις δοκιμάσει Μελίνα μου λάδια νερού; Λογικά δεν έχουν αναθυμιάσεις όμως δεν ξέρω ποιοτικά αν είναι τα ίδια.

    Φιλιά πολλά!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Σ' ευχαριστώ πολύ Μαράκι γι αυτό το επιφώνημα θαυμασμού (λέει όσα πολλές λέξεις μαζεμένες)!
      Όσο για την "αναμονή" σου, σου αποκαλύπτω (...αποκλειστική είδηση...) ότι έχω ήδη ξεκινήσει κάτι ανάλογο, να δούμε βέβαια τι θα προκύψει, διότι, όπως λέει (...περίπου...) και το τραγούδι "αλλού κοιμάται το κορμί κι αλλού η ψυχή ξυπνάει"... Έχω υποσχεθεί στον εαυτό μου να φτιάξω μία σειρά με σχετική θεματολογία, να δούμε πόσο συνεπής θα φανώ απέναντί του...
      Σχετικά με τα λάδια νερού, δεν τα έχω δοκιμάσει, αλλά έχω την εντύπωση ότι το αποτέλεσμα είναι υποδεέστερο. Δεν υπάρχει αυτή η βελούδινη υφή που έχουν τα κλασσικά λάδια και ο τρόπος που αναδύεται το ένα μέσα από το άλλο κατά τη διάρκεια του στεγνώματος δεν δίνει την ίδια αίσθηση βάθους. Κι έτσι παραμένω σε παραδοσιακές τεχνικές. Είπαμε - η τέχνη θέλει θυσίες...
      Φιλιά!

      Διαγραφή
  7. Ούτε κατά διάνοιαν δεν μπορώ καν φανταστώ πως συνέθεσες τούτο το όλο συμβολισμούς, οπτικές διαδρομές και απύθμενη ομορφιά πίνακα. Έχω την εντύπωση ότι ίσως είναι από τα πιο όμορφα - αλλά αυτό δεν λέει και πολλά - και τα πιο ενδιαφέροντα σε περιεχόμενα έργα ζωγραφικής που είδα. Μοιάζει σαν τα "σύμπαντα" με τα άστρα και τους γαλαξίες τους να ερωτεύονται και να ετοιμάζονται να φιληθούν οπότε ποιος ξέρει τι θα προκύψει από την επαφή αυτή!
    Υ Π Ε Ρ Ο Χ Ο ! !

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ποιός ξέρει Χριστόφορε... Αν είναι πάντως ερωτευμένα, κάτι καλό θα προκύψει!
      Πολύ με κολακεύει το ότι συγκαταλέγεις τη κλεψύδρα μου ανάμεσα στα πιο όμορφα και πιο ενδιαφέροντα έργα που είδες! Να δούμε τώρα όμως, πώς θα καταφέρω να συνεχίσω σε εξίσου υψηλά standards?.. Νομίζω πως αυτό το έργο προέκυψε από κάποια στιγμή ιδιαίτερης έμπνευσης - σίγουρα κάποια σύμπαντα θα είχαν συνομοτήσει - που δεν την πολυβλέπω να παραμένει... Θα δούμε...
      Χριστόφορε σε υπερευχαριστώ! Καλή σου νύχτα!

      Διαγραφή
  8. Επτασφράγιστο φιλί στο μάτι των αστερισμών...
    Κλεψύδρας ύστατο δάκρυ
    Αιωρείσαι στην απεραντοσύνη των κυμάτων
    με το σκουφί του χρόνου
    να σου χαϊδεύει το παγωμένο μάγουλο
    Αναριγείς!
    Μελίνα είσαι κάτι παραπάνω από υπέροχη
    φιλιά πολλά

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ελένη μου, τι να πω; Είναι τόσο ωραία αυτά που γράφεις που οποιαδήποτε δική μου γραφή πλάι τους στέκεται φτωχή και ταπεινή. Σ' ευχαριστώ ειλικρινά για τα λόγια σου, έχουν πάντα τη μοναδική σου σφραγίδα και νιώθω τυχερή που τα φιλοξενώ στη σελίδα μου!
      Να είσαι πάντα καλά και πάντα αναδύουσα το υπέροχο άρωμα της ποίησής σου!
      Καλή σου εβδομάδα!

      Διαγραφή
  9. καλημέρα Μελίνα,αγαπημένη μου καλλιτέχνη-))
    ρομαντισμός,υπόσχεση,εμπιστοσύνη,αγάπη,αγωνία....αυτά μου βγάζουν το όμορφο έργο σου.Θα συμφωνήσω για τα λάδια,νομίζω αυτά που χρησιμοποιείς είναι τα καλύτερα-))
    Είσαι σε πάρα πολύ καλό δρόμο και χαίρομαι για σένα-)))
    πολλά φιλιά και καλή εβδομάδα-)))

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Χρυσούλα ξέρεις να μου ανεβάζεις πάντα το ηθικό! Είσαι πολύ γενναιόδωρη στους επαίνους και σ' ευχαριστώ ιδιαίτερα γι' αυτό! Χαίρομαι που έχεις την ίδια εμπειρία για τα λάδια, είναι σημαντικό να επιβεβαιώνουμε τις επιλόγές μας.
      Φιλιά πολλά κι από μένα και ευχές για καλή και δημιουργική εβδομάδα!

      Διαγραφή
  10. Hello, how are you?
    I love your blog, I always visit now.
    I invite you to visit my FAN PAGE on facebook : http://www.facebook.com/couturetrend1
    And also visit my blog, you'll love it. In addition to the fashion world, we will cover various topics such as: the beauty, the architecture, the decor, pop culture, travel, places, people and food.
    BLOG : http://couturetrend.blogspot.it/

    I hope your visit!

    kisses

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Dear friend, welcome! Thank you very much for your comment!
      I visited your web pages. They are very fresh, very female, a real Italian finesse! I really liked Them! Complimenti!!! I will keep visiting you...

      Have a nice day !

      Διαγραφή
  11. Θαυμάζω όσους ασχολούνται με λάδι και εσένα πιο πολύ!!!Μπράβο υπομονή!!!!Εγώ τα συχαίνομαι λόγω αναθυμιάσεων,μπλιάχ, ούτε να τα δω δε θέλω:):) Εσύ όμως τα πας περίφημα!!!
    Καλό φθινόπωρο Μελινάκι μου, να είσαι πάντα καλά.
    Φιλί

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Καλό φθινόπωρο και σε σένα Βασούλα! Εμπνευστικό και Δημιουργικό!
      Τα λάδια πράγματι σου κάνουν λίγο κεφάλι, αλλά η εμπειρία του να τα δουλεύεις είναι πολύ ιδιαίτερη. Παίρνουν τις δικές τους πρωτοβουλίες - αλλού τα πας εσύ και αλλού φεύγουν αυτά...

      Χάρηκα πολύ με την επίσκεψή σου! Φιλιά και να μη χανόμαστε..

      Διαγραφή
  12. Εγώ αυτόν τον πίνακα έκπληξη θα τον ονόμαζα «σκοτεινό πάθος». Έχει κάτι επιθετικά σαρκοβόρο (αρσενικό) και αμυντικά σαρκοβόρο (θηλυκό). Κατά τη γνώμη μου, δεν του ταιριάζουν τα ποιήματα του γαλανού Αιγαίου ή οτιδήποτε άλλο λυρικό.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Πραγματικά πολύ ενδιαφέρουσα η ερμηνεία σου Τόλη! Ναι, θα μπορούσε να δει κάποιος τέτοια διάσταση στο έργο - το βγάζει αυτό που λες. Έχω συχνά σκεφτεί ότι θα είχε πολύ ενδιαφέρον να μη προκαταλαμβάνω τους έπισκέπτες μου ως προς το τι θα διακρίνουν σ' ένα πίνακα. Τα ποιήματα ή τα τραγούδια με τα οποία συνοδεύω τα έργα έχουν αναπόφευκτα μία τέτοια επίδραση. Με τι θα συνόδευες αλήθεια αυτό το "σκοτεινό πάθος"; Σου φέρνει κάτι στο νου;

      Διαγραφή
    2. Καθυστερημένη απάντηση : Θα το συνόδευα με φλαμέγκο, τον πιο παθιασμένα αρσενικό και ταυτόχρονα θηλυκό χορό.

      Διαγραφή
  13. μελίνα!
    με το που ξεμύτισα ξανά εδώ στα νετ έτρεξα να σου ευχηθώ καλό φθινόπωρο!
    και να που έπεσα σε ένα πολύ ιδιαίτερο έργο σου ! μου βγάζει μία απελευθέρωση αλλά και βάθος.. είναι πολύ όμορφο..

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Φόρα χαίρομαι πολύ που σε ξαναβρίσκω εδώ! Η αλήθεια είναι ότι κι εγώ δεν πολυσυχνάζω στο δίκτυο, εδώ και πολύ καιρό. Δύσκολοι καιροί ακόμη και για blogging...
      Σ' ευχαριστώ πολύ που ήρθες και σου εύχομαι κι εγώ καλό φθινόπωρο και καλές φθινοπωρινές εμπνεύσεις!

      Διαγραφή