Waves

Waves

Κυριακή, 30 Σεπτεμβρίου 2012

φτερουγίσματα (λάδι σε καμβά)


Η δύσκολη Κυριακή

Απ’ το πρωί κοιτάζω προς τ’ απάνω ένα πουλί καλύτερο
απ’ το πρωί χαίρομαι ένα φίδι τυλιγμένο στο λαιμό μου

Σπασμένα φλυτζάνια στα χαλιά
πορφυρά λουλούδια τα μάγουλα της μάντισσας
όταν ανασηκώνει της μοίρας το φουστάνι
κάτι θα φυτρώσει απ’ αυτή τη χαρά
ένα νέο δέντρο χωρίς ανθούς
ή ένα αγνό νέο βλέφαρο
ή ένας λατρεμένος λόγος
που να μη φίλησε στο στόμα τη λησμονιά

Έξω αλαλάζουν οι καμπάνες
έξω με περιμένουν αφάνταστοι φίλοι
σηκώσανε ψηλά στριφογυρίζουνε μια χαραυγή
τι κούραση τι κούραση
κίτρινο φόρεμα – κεντημένος ένας αετός –
πράσινος παπαγάλος – κλείνω τα μάτια – κράζει
πάντα πάντα πάντα
η ορχήστρα παίζει κίβδηλους σκοπούς
τι μάτια παθιασμένα τι γυναίκες
τι έρωτες τι φωνές τι έρωτες
φίλε αγάπη αίμα φίλε
φίλε δωσ’ μου το χέρι σου τι κρύο

Ήτανε παγωνιά
δεν ξέρω πια την ώρα που πεθάναν όλοι
κι έμεινα μ’ έναν ακρωτηριασμένο φίλο
και μ’ ένα ματωμένο κλαδάκι συντροφιά
 
Μίλτος Σαχτούρης

32 σχόλια:

  1. πάρα πολύ όμορφο έργο Μελίνα-)))Πάντα μου αρέσουν τα χρώματά σου,και το μυστήριο που αφήνεις-)))
    πολλά φιλιά και καλή υπόλοιπη Κυριακή

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Σ' ευχαριστώ Χριστίνα! Εδώ με τα χρώματα παιδεύομαι λίγο περισσότερο από τα παστέλ γιατί τα τα ανακατεύω μόνη μου για να τα δημιουργήσω, αλλά έχει κι αυτό τη χάρη του...
      Φιλιά για καλή εβδομάδα και καλό μήνα!

      Διαγραφή
  2. Τολμηρό το έργο σου Μελίνα
    με αποχρώσεις του μπλε που αγαπώ
    Ο Σαχτούρης πολύ αγαπημένος
    δένει με τα φτερουγίσματα σου
    Καλή Κυριακή να έχεις
    φιλί

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ελένη μου σ' ευχαριστώ! Είπα να ξεφύγω λίγο από τις ρεαλιστικές απεικονίσεις. Βέβαια έχω υπόψη μου ότι ο τολμών δεν νικά πάντα, αλλά από την άλλη ο μη τολμών έχει κάπως πιο περιορισμένα περιθώρια για νίκες...
      Το μπλε το αγαπώ κι εγώ ιδιαίτερα και γι αυτό κυριαρχεί στα περισσότερα έργα μου.
      Φιλιά πολλά και καλό μήνα!

      Διαγραφή
  3. Ναι είσαι σε μια άλλη διάσταση...
    θα την ζήλεύε κι ο Χριστόφορος..
    στίχοι και ήχοι και χρώματα συνταιριασμένα..
    και οι παρέες σου υπέροχες και αγαπητές..
    καλό βράδυ!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Τι να ζηλέψει από μένα ο χριστόφορος Στρατή μου;
      Είναι πρωτομάστορας στα ψυχεδελικά! Ωστόσο τον εκλαμβάνω σαν ιδιαίτερα κολακευτικό αυτό το παραλληλισμό, δεδομένου ότι μου αρέσει πολύ αυτή η διάσταση του αφηγηματογράφου μας!
      Σ' ευχαριστώ πολύ! Καλό και εμπνευστικό μήνα εύχομαι!

      Διαγραφή
  4. Πολύ όμορφη συνέχεια Μελίνα μου. Καλή εβδομάδα, φιλιά.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Πολύ με ενθαρρύνεις ζωγράφε μου! Σ' ευχαριστώ!
      Καλό σου μήνα! Φιλιά.

      Διαγραφή
  5. Ακόμη καλύτερο από το προηγούμενο. Με κάνεις να ανυπομονώ ακόμη περισσότερο για το επόμενο :-)
    Χαίρομαι που επιμένεις πάντως σου πάει πολύ!

    Καλή σου νύχτα Μελινάκι μου

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Μαράκι μου το επόμενο το ξεκίνησα για κάτι παρόμοιο, αλλά το άλλαξα στη πορεία γιατί είχα την αίσθηση ότι επαναλαμβάνομαι επικίνδυνα... θα επανέλθω όμως σ' αυτή τη θεματολογία.. Τώρα δριμύτερη ή όχι δεν ξέρω, αλλά κάνω σχέδια (προς το παρόν στο κεφάλι μου...)
      Σ' ευχαριστώ πολύ! Και καλό μήνα!

      Διαγραφή
  6. Μελίνα μου, θα μου επιτρέψεις να το χαρακτηρίσω ψυχεδελικό κι αν λάβεις υπόψη σου πως όλη μέρα σήμερα άκουγα τέτοια μουσική καταλαβαίνεις πως ταιριάζει πολύ στα γούστα μου. Υπέροχο, έτσι το είδα

    φιλιά, θα τα πούμε σύντομα

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Κι εγώ έτσι το χαρακτηρίζω Λένα. Και θα του πήγαινε πολύ μια τέτοια μουσική όπως λες! Χαίρομαι πολύ που σου άρεσε! Φιλιά πολλά και καλή δύναμη για τον απαιτητικό Οκτώβρη!

      Διαγραφή
  7. Μελινάκι μου γειά σου!!!!!!!
    Το έργο σου μου αρέσει και με αγγίζει πολύ!
    Ο Σαχτούρης, καλά ε!!!!!....ματωμένο κλαδάκι....τι να πω...Απίθανος!!!!!!
    Πολλά φιλιά και καλή εβδομάδα!!!!!!!!!!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Έφη καλή σου μέρα! Ο Σαχτούρης είναι μεγάλος ποιητής (κατά τη ταπεινή μου γνώμη) και δυστυχώς πολύ αδικημένος, από τότε που ήταν ακόμη εν ζωή. Είναι σημαντικό για μένα που σε άγγιξε σαν σύνολο η ανάρτηση. Σ' ευχαριστώ πολύ και σου εύχομαι καλή βδομάδα και καλό Οκτώβρη!

      Διαγραφή
  8. Πολύ όμορφος πίνακας!!!Και το ποίημα πανέμορφο!! φιλάκια και καλό μήνα!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Καλό μήνα Φανούλα! Σ' ευχαριστώ για τις τονωτικές ενέσεις που δίνεις κάθε τόσο! Πολύ σημαντικό για μένα! Να είσαι καλά! Φιλάκια...

      Διαγραφή
  9. Θα το προσαρμόσω πάνω μου:

    Κυριακή κι Εγώ..
    και Ναι, ώρες ώρες Δύσκολη!...

    μα με Κέρδισες με ένα φτερούγισμα και μία υπόνοια που έκλεψα Ελευθερίας.....


    Φιλί.... σαν Φ-τερούγισμα....

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Κάκια μου η επίσκεψή σου με χαροποιεί πάντα! Ιδιαίτερα αν βρίσκεις κάτι καλό να "κλέψεις" για σένα! Σ' ευχαριστώ πολύ! Μακάρι να σε κερδίζω συχνά έτσι...
      Φιλί ίδιο κι από μένα!

      Διαγραφή
  10. το ύφος του προηγούμενου έργου ήρθε για να μείνει και πολύ καλά έκανε!
    τα χρωματα εδώ μαγνητίζουν.. αναρωτιέμαι αν η γενική αίσθηση είναι μάλλον θερμή παρά τα γαλάζια.. φιλιά μελινακι..
    ... και καλό μήνα!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Φόρα, κι σ' εμένα αυτό "χτύπησε" περισσότερο όταν το είδα τελειωμένο. Το ότι τα θερμά χρώματα καταφέρνουν να πάρουν το πάνω χέρι σε ένα universe ψυχρών αποχρώσεων. Νομίζω...ευτυχώς... Είναι απ' αυτά που βγαίνουν από μιά εσώτερη προτροπή, σχεδόν υποσυνείδητη, όταν ζωγραφίζουμε.
      Καλό μήνα και σ' εσένα και φιλιά! Σ' ευχαριστώ!

      Διαγραφή

  11. Καλο μηνα....

    Chris Rea - Only To Fly


    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. like a bird
      rising through the sky
      you are only
      only to fly

      Πολύ ωραίο Velvet... Σ' ευχαριστώ!
      Καλό μήνα!

      Διαγραφή
  12. ένα πρόσωπο ξαπλωμένο απ'το οποίο εξέρχεται ένα πουλί... πέρα από το γεγονός ότι τα χρώματά σου, ακόμα και τα 'ψυχρά' είναι ζεστά, ακόμα και τα 'καυτά' είναι απαλά... ανεξήγητο πως... γι'αυτό και αγαπώ τόσο τις συνθέσεις σου... με βάζεις σε διαδικασία να ψάξω... κι ύστερα απλώς θέλω να απολαύσω αυτό που βλέπω... όσο για τον Σαχτούρη, εξαιρετική επιλογή και δεν έχεις άδικο να τον θεωρείς μεγάλο ποιητή...
    όμορφη καλησπέρα Μελίνα μου... ήλθον, εθαύμασον και εξέρχομαι πλήρης...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Να έρχεσαι Νημερτή, το πέρασμά σου αφήνει πάντα μια αίσθηση απαλού χαδιού.. Σ' ευχαριστώ από καρδιάς!

      Διαγραφή
  13. Αγαπημένος Σαχτούρης!... Αγαπημένη Μελίνα!...

    :)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Και Γιώργος αγαπημένος!..
      Σ' ευχαριστώ Γιώργο.. :)

      Διαγραφή
  14. Επιστρέφω μετά από μια μικρή απουσία και με χαρά διαπιστώνω ότι τα πας περίφημα και με τα λάδια , το τελευταίο έργο σου είναι εξαιρετικό !!!
    Μου αρέσουν πολύ τα σχήματα που βγαίνουν μέσα από τις μορφές και γίνονται ένα με το φυσικό τοπίο , ακόμη περισσότερο μου αρέσει ο τρόπος που δένεις μεταξύ τους , τα ψυχρά και τα ζεστά χρώματα !!!
    Μπράβο Μελίνα , καλή Κυριακή και καλή συνέχεια !!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Καλή βδομάδα Στέλιο. Σ' ευχαριστώ πολύ! Θα επιμείνω στα λάδια για κάποιο διάστημα, μέχρι να τους πάρω τον αέρα γιατί προς το παρόν δεν τα έχω τιθασεύσει εντελώς, κάνουν λίγο τα δικά τους...
      Καλή συνέχεια και στις δικές σου δημιουργίες!

      Διαγραφή
  15. Πολύ όμορφο, κυρίως ονειρικό!
    καλό φθινόπωρο Μελινάκι...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Σ' ευχαριστώ Μαριέλα και καλώς μας ξανάλθες απ τα νησιά! Καλό φθινόπωρο και σ' εσένα και καλές εμπνεύσεις σε φθινοπωρινά χρώματα!

      Διαγραφή
  16. Μου αρέσει πιο πολύ από την "Κλεψύδρα" , είναι πολύ ερωτικό!!!
    Μπράβο βρε Μελινάκι μου- σε θαυμάζω!!!!!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Είναι πιο μυστηριωδώς ερωτικό ίσως, ενώ η κλεψύδρα είναι πιο επιθετικά ερωτικό...ίσως..
      Πάντως από κοντά, η κλεψύδρα φαίνεται πιο καλοδουλεμένη. Ίσως γιατί (...κρατάς μυστικό;..) τα φτερουγίσματα είναι επιζωγράφιση πάνω από κάποιο που δεν μου άρεσε. Φαντάζεσαι τι έχουν να βρουν οι επόμενες γενιές αν αποφασίσουν να το αναλύσουν; χαχαχα - πολύ μακρυά το πήγα...
      Φιλιά Βασούλα! Να είσαι καλά!!! Και σ' ευχαριστώ πολύ!!!

      Διαγραφή