Waves

Waves

Κυριακή, 11 Νοεμβρίου 2012

σύγκλιση (ακρυλικά, 300x100 - σε 3 μέρη)



 
Οι τρεις εικόνες αποτελούν τμήματα του ίδιου έργου,
με διάταξη από τ' αριστερά προς τα δεξιά.
 
****************************
Μία φορά στις τόσες αποφασίζω να τακτοποιήσω το γραφείο μου. Μια τέτοια φορά ήταν και το απόγευμα της Παρασκευής, όπου ανάμεσα σε διάφορα ατάκτως ερριμένα ανακάλυψα και ένα μεγάλο χαρτόνι τυλιγμένο σε ρολό. Επειδή κάτι μου θύμισε, το ξετύλιξα ανυπόμονα και διαπίστωσα ότι, όπως υποπτευόμουν,  ήταν ένα έργο διαστάσεων περίπου 3x1 (σε μέτρα),  ζωγραφισμένο στις αρχές του 2006. Το σημαντικό μ’ αυτό το έργο, είναι ότι αποτελεί προϊόν της συνεργασίας τριών ανθρώπων οι οποίοι ζωγράφιζαν ταυτόχρονα, έχοντας αρχικά αναλάβει ένα τμήμα ο καθένας και στη συνέχεια κάνοντας μικροπαρεμβάσεις σε όλη την έκτασή του, επεμβαίνοντας και στις περιοχές που είχαν ήδη ζωγραφιστεί, είτε από τους ίδιους, είτε από τους άλλους δύο. Αν θυμάμαι καλά, το δικό μου (αρχικό) τμήμα ήταν το αριστερότερο, το  πρώτο  δηλαδή που εμφανίζεται στην ανάρτηση. Μετά από σχεδόν επτά χρόνια που είχα να το δω, μπορώ να πω ότι εντυπωσιάστηκα, όχι τόσο γιατί εμφανίστηκε μπροστά μου μια  ωραία σύνθεση φορμών και χρωμάτων, όσο  γιατί το όλο αποτέλεσμα έβγαζε μια πολύ αρμονική σύγκλιση τριών δημιουργών, με αρκετά διαφορετικές προσωπικές τεχνοτροπίες.
 
Το αφιερώνω στη Σοφία και τον Μάνο (καλή τους ώρα όπου κι αν βρίσκονται)
αλλά και σ’ εσάς
συντροφευμένο με τη φωνή του John lenon στο stand by me.
 


When the night has come
And the land is dark
And the moon is the only light we'll see
No I won't be afraid, no I won't be afraid
Just as long as you stand, stand by me

32 σχόλια:

  1. Το τελικό αποτέλεσμα της συνεργασίας είναι πολύ ενδιαφέρον και εντυπωσιακό και φανερώνει την άρτια και πολύ αρμονική σύγκλιση των δημιουργών !!!
    Ένα μεγάλο μπράβο σε όλη την ομάδα !!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ευχαριστώ Στέλιο, και εκ μέρους των άλλων δύο. Το έργο είναι πράγματι δείγμα του ότι η σύμπνοια, όταν επιτευχθεί, μπορεί να οδηγήσει στη δημιουργία. Πιστεύω, όχι μόνο στον καλλιτεχνικό τομέα, αλλά και σε πολλούς άλλους.
      Καλή εβδομάδα σου εύχομαι!

      Διαγραφή
  2. Πάρα πολύ ενδιαφέρον Μελίνα μου και συγκινητικό για σένα που ξαναβλέπεις μετά τόσα χρόνια την αρμονία που έδωσαν τρεις διαφορετικοί δημιουργοί σ'αυτό το έργο. Καλή εβδομάδα. Φιλιά.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Πραγματικά συγκινήθηκα όταν το άνοιξα Ντίνο. Είχα να το δω από τότε που ζωγραφίστηκε. Θυμάμαι ότι το είχαμε πραγματικά διασκεδάσει, αφήνοντας εντελώς ελεύθερους και τους εαυτούς μας να εκφραστούν με ελεύθερες και γρήγορες πινελιές (σκέψου ότι το όλο εγχείρημα δεν μας πήρε πάνω από 1 ώρα) αλλά και ο καθένας από εμάς, τους άλλους δύο να επεμβαίνουν σε ό,τι είχε ήδη φτιάξει. Νομίζω ότι σαν πείραμα δεν πήγε καθόλου άσχημα.
      Σ’ ευχαριστώ! Φιλιά και καλή βδομάδα!

      Διαγραφή
  3. Μου άρεσε πάρα πολύ, ξέρεις και τα γούστα μου οπότε..

    καλό βράδυ Μελίνα μου

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Λένα μου, περιττό να πω πως μόλις το είδα σκέφτηκα “μα αυτό θυμίζει τεχνοτροπία Silena’s». Σκέψου ότι συνδυαστήκαμε τρεις ζωγράφοι, για να φτιάξουμε κάτι που εσύ καταφέρνεις μόνη σου! Πρέπει να σου πω ότι η τεχνοτροπία του καθενός από τους τρεις μας απορροφήθηκε πλήρως στο τελικό αποτέλεσμα, χωρίς να μπορεί να ανιχνευτεί εύκολα, έστω και κατά τόπους. Ο καθένας μόνος του ζωγράφιζε (τότε τουλάχιστον) αρκετά διαφορετικά απ’ αυτό που φαίνεται σ’ αυτό το έργο.
      Σε φιλώ και εύχομαι καλή βδομάδα!

      Διαγραφή
  4. Είναι πραγματικά εξαιρετικά ενδιαφέρουσα η σύνθεση αυτή τριών δημιουργών. Και είναι ακόμη πιο ενδιαφέρουσα αν αναλογιστεί κανείς την έκπληξή σου όταν την ξαναείδες χρόνια μετά.
    Η πρώτη πάνω,αναγνωρίζεται σαν δική σου από κείνους που σε ξέρουν και θα μπορούσα να τον ονομάσω:
    Κόκκινος Πύργος στο Ακρωτήρι. Η δεύτερη δημιουργεί την αίσθηση της άφιξης ενός μυθικού πλάσματος πάνω από την θάλασσα. Η τρίτη συγγενεύει με την δική σου ιδωμένη από άλλη γωνία! Φυσικά όλα τα παραπάνω είναι η δική μου αίσθηση και μόνο.
    Όμορφο θησαυρό ανακάλυψες Μελίνα μου.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Χριστόφορε, πώς να μη συμφωνήσω με τον τίτλο που έδωσε ένας μαιτρ της αφήγησης; Μου άρεσε πολύ αυτό το «Κόκκινος Πύργος στο Ακρωτήρι». Όσο για τις υπόλοιπες επισημάνσεις που κάνεις, σε πληροφορώ ότι έπεσες πολύ μέσα! Το μεσαίο κομμάτι ήταν κυρίως της Σοφίας, η οποία είναι μια πολύ καλή συγγραφέας παιδικών αναγνωσμάτων. Όπως καταλαβαίνεις, η αίσθηση της άφιξης ενός μυθικού πλάσματος πάνω από την θάλασσα που περιέγραψες, ταιριάζει απόλυτα στη οπτική της και πραγματικά με εντυπωσίασε το πώς το εισέπραξες! Ο τρίτος της παρέας είχε κάπως συγγενή τεχνοτροπία με τη δική μου, στο πιο ελεύθερο όμως. Εξαιρετικές οι προσλαμβάνουσές σου Χριστόφορε! Δεν είναι τυχαίο που συγγράφεις τόσο σκηνοθετικά!
      Σ’ ευχαριστώ και εύχομαι μια βδομάδα με πολλή συγγραφή!

      Διαγραφή
  5. Αποθησαύρισες από το παρελθόν
    τρεις πανέμορφους πίνακες
    και καλά έκανες και μας τους παρουσίασες
    Πραγματικά συγκλίνουν μεταξύ τους
    όπως κι εσύ σωστά επισημαίνεις
    λες και έγιναν από τον ίδιο άνθρωπο
    Φαντάζομαι την συγκίνηση σου
    όταν τους ανακάλυψες!!
    Να είσαι καλά Μελίνα μου
    καλή βδομάδα να έχεις



    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Και συγκινήθηκα, αλλά κυρίως «ξαφνιάστηκα» πολύ ευχάριστα. Πρέπει να ομολογήσω ότι τότε δεν είχα εκτιμήσει και πολύ το προϊόν του παιχνιδιού μας (γιατί σαν παιχνίδι το είχαμε δει) αλλά τώρα, παίρνοντας πλέον τις αποστάσεις που δημιουργεί η παρέλευση τόσων χρόνων, το είδα με εντελώς άλλα μάτια. Και, ναι, μου άρεσε.. Κυρίως ως προς την ελευθερία έκφρασης που αναδίδει.
      Σ’ ευχαριστώ Ελένη μου! Καλή σου εβδομάδα!

      Διαγραφή
    2. η ισχύς εν τη ενώσει... εδώ εν τη συνθέσει... πολύ όμορφο το τελικό αποτέλεσμα... αρμονικό θα έλεγα... οι τρεις 'γραφές' συνομιλούν με εσωτερικότητα... καλό σου απόγευμα Μελίνα μου...

      Διαγραφή
    3. Καλησπέρα Νημερτή! Με καλή θέληση από το καθένα ώστε να μην αγκυλωθεί στα προσωπικά του standards και να τα αφήσει να ωσμωθούν με αυτά των υπολοίπων της ομάδας, προέκυψε ένα αποτέλεσμα που, αν μη τι άλλο, δεν βγάζει θόρυβο. Αυτή την αίσθηση είχα βλέποντάς το μετά από χρόνια και γι αυτό θέλησα να τη μοιραστώ μαζί σας, έχοντας και λίγο την υπόνοια ότι μπορεί να μεροληπτώ… Χαίρομαι πολύ που κι εσύ βρίσκεις το αποτέλεσμα αρμονικό και σ’ ευχαριστώ!
      Η ισχύς εν τη ενώσει λοιπόν, σε κάθε τι! Εξ ου και το «στάσου πλάι μου» σαν μουσική υπόκρουση.

      Διαγραφή
  6. Θα τολμούσα να πω "Συμπόρευση στην Πατρίδα της Έμπνευσης", όπου η Ελευθερία αποτυπώσεων αναλογεί στην Υπεύθυνη Ελευθερία με την οποία ο καθένας ΖωγραφίΖΕΙ Ζωή σε κάθε ευκαιρία καθημερινής Δημιουργίας Αριστουργηματικού Βιώματος.....


    Φιλάκι...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Να ένας ωραίος τίτλος για το έργο στο σύνολό του: "Συμπόρευση στην Πατρίδα της Έμπνευσης".!. Μία Πατρίδα ελεύθερη που δίνει χώρο στην έκφραση και στη δημιουργία, μέσα από την αρμονική συνύπαρξη. Σ’ ευχαριστώ πολύ Κάκια!
      Φιλί κι από μένα!

      Διαγραφή
  7. Είναι εξαιρετικές αυτές οι δουλειές... το έχω κάνει και στους μαθητές μου σε ομάδα 4 ατόμων, αλλά λίγο διαφορετικά.
    δημιούργησαν τέσσερα έργα όπου συμμετείχαν όλοι εκ περιτροπής... έχει πολύ ενδιαφέρον!
    Μου αρέσει αυτό που βλέπω εδώ! Αναρωτήθηκα πριν διαβάσω γιατί είναι τόσο διαφορετικό από το γνωστό σου στυλ...
    σε φιλώ πολύ!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Καλησπέρα Μαριέλα μου! Ήταν πράγματι μια ιδέα του Δασκάλου. Χωριστήκαμε σε ομάδες των τριών και αφεθήκαμε να παίξουμε σαν παιδιά, με πολύ κέφι και διάθεση για ό,τι «σκανταλιάρικο» μας ερχόταν στο μυαλό. Το χαρήκαμε πάρα πολύ και απ’ αυτή τη δράση προέκυψαν κάποιες πολύ ενδιαφέρουσες και κυρίως παιχνιδιάρικες συνθέσεις. Αυτό που αποκόμισα προσωπικά, είναι ότι όσο πιο ελεύθερο αφήνεις τον εαυτό σου να παίξει με τα πινέλα και τα χρώματα, τόσο πιο πολύ τον ανακαλύπτεις ακόμη και σε πτυχές που δεν υποπτεύεσαι. Εγώ τουλάχιστον το είχα ανάγκη, γιατί όταν ζωγραφίζω, «μαγκώνομαι» πολύ ανάμεσα στους κανόνες και στα πρέπει των τεχνικών. Δυστυχώς, ακόμη δεν έχω καταφέρει να απελευθερωθώ αρκετά… Η ομαδική ζωγραφική είναι μια εξαιρετική άσκηση σ’ αυτή τη κατεύθυνση! Ήμουν πρακτικά σίγουρη ότι την εφαρμόζεις κι εσύ στους μαθητές σου και γι αυτό περίμενα με πολύ ενδιαφέρον το σχόλιό σου. Χαίρομαι πραγματικά που σου άρεσε! Φιλιά πολλά και σ’ ευχαριστώ!

      Διαγραφή
  8. Αν δεν εγραφες για την συμμετοχή σου
    Θα ηταν δυσκολο για μενα να καταλαβω
    οτι το ενα απο τα τρια εργα ειναι δικο σου
    Βεβαια το μπλε του ουρανου που χρησιμοποιείς στα εργα σου
    σε χαρακτηρίζει και σε προδιδει τωρα πια σαν το σημα κατατεθέν σου
    Μου αρεσε....


    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Το αγαπώ πολύ το μπλε σαν χρώμα. Και είμαι ευτυχής που ουρανός και θάλασσα μου δίνουν την ευκαιρία να το χρησιμοποιώ στα έργα μου σε όλους τους τόνους και τις αποχρώσεις του. Συχνά βέβαια το χρησιμοποιώ κι εκεί που δεν υπάρχει..
      Σ’ ευχαριστώ Velvet! Χαίρομαι που σου άρεσε η σύνθεση!
      Καλό σου βράδυ!

      Διαγραφή
  9. Όμορφα αυτά τα "παιχνίδια" τόσο για το αποτέλεσμα που είναι τόσο ενδιαφέρον αλλά και για την διαδικασία της συνεργασίας.
    Ευχαριστώ για το μοίρασμα!

    Καλό ξημέρωμα Μελίνα μου

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Καλησπέρα Μαράκι! Είναι αλήθεια ότι δεν έχω ξαναυπάρξει τόσο παραγωγική σαν ζωγράφος, όσο την εποχή που δούλευα σε ομάδες. Ακόμη και όταν ο καθένας ήταν αποκλειστικά απασχολημένος με το δικό του έργο, η αίσθηση της συν-δημιουργίας υπήρχε και έδινε ώθηση (και μέσα από την καλώς εννοούμενη άμιλλα), κυρίως όταν όλοι δουλεύαμε το ίδιο θέμα. Είχε πολύ ενδιαφέρον η διαφορετικότητα στη σύλληψη και στην αποτύπωση, και ο αλληλο-επηρεασμός ήταν πολύ γόνιμος συνήθως.
      Κι εγώ σ’ ευχαριστώ ! Καλό βράδυ να έχεις!

      Διαγραφή
  10. εύγε σε όλους,για αυτή την όμορφη συνεργασία-)))
    μου άρεσαν και τα 3 πάρα πολύ,και το δικό έχει όπως πάντα το "εσύ" σου-))))
    πολλά φιλιά Μελίνα-)))

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Σ' ευχαριστώ Χρυσούλα μου! Στην ουσία ο όρος "δικό μου" είχε εξαφανιστεί σ' αυτή τη συνεργασία. Όλοι ενσκύψαμε στα κομμάτια όλων κι έτσι βγήκε αυτό που βλέπεις. Τώρα βέβαια, τα χαρακτηριστκά του καθενός, για κάποιον που τα γνωρίζει, κάπου ξεπροβάλλουν μέσα στη σύνθεση.
      Να είσαι καλά και φιλιά πολλά κι από μένα!

      Διαγραφή
  11. Μελίνα μου, πραγματικά πανέμορφο και αρμονικό το έργο σας!!!Καταλαβαίνω τη συγκίνησή σου, μετά από τόσα χρόνια, μια τόσο όμορφη συνεργασία με φίλους!! Καταπληκτικό!! Όπως και το τραγούδι που μας αφιέρωσες!!Ευχαριστούμε!!φιλάκια πολλά!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Εγώ σας ευχαριστώ Φανή μου! Χωρίς τη παρουσία σας εδώ και τα καλά σας λόγια, πολύ δύσκολα θα συνέχιζα να φέρνω έργα σ' αυτό το blog. Φιλάκια κι από μένα και καλή βδομάδα!

      Διαγραφή
  12. Καλημέρα Μελινάκι μου!
    Πολύ μου αρέσει η σύνθεση αυτή!!!!!!!
    Φιλάκια!!!!!!!!!!!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Βγάζει κάτι χαρούμενο και λίγο παραμυθένιο σαν σύνθεση, οπότε σ' έναν καλλιτέχνη όπως εσύ, που τα έργα του αποπνέουν χαρά και αγάπη για τη ζωή, θα περίμενα πράγματι να αρέσει. Σ' ευχαριστώ Έφη μου!
      Φιλάκια!

      Διαγραφή
  13. Μελινάκι με ενθουσίασε το έργο σου!Βγάζει πολύ δυνατά συναισθήματα!Μπράβο σου!Φιλιά πολλά!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Βγάζει πράγματι ένα δυναμισμό, που ίσως οφείλεται στη συνισταμένη προσπάθεια τριών ανθρώπων που δούλεψαν με πολύ κέφι! Όλγα μου σ' ευχαριστώ! Φιλιά και καλή βδομάδα!

      Διαγραφή
  14. Ενδιαφέρουσα η σύγκλιση και η σύνθεση. Μία από τις περιπτώσεις στις οποίες μου αρέσει κάτι χωρίς να έχω ιδέα γιατί. Και καθώς δεν έχω καμία εμπιστοσύνη στις εκλογικεύσεις, αρκούμαι στην αυθόρμητη αποδοχή. Στην ανταπόκριση που πηγάζει κάπου μέσα μου βαθιά.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Και σ' εμένα Τόλη, ως επί το πλείστον, κάπως έτσι αρέσουν τα έργα ζωγραφικής (αλλά και τα ποιήματα). Με μαγνητίζουν κατ' αρχήν χωρίς να ξέρω το λόγο, αλλά συνήθως δεν έχω και τη διάθεση να τον αναζητήσω. Η εκλογίκευση τα κάνει να χάνουν κάτι απ τη μαγεία τους και καλά κάνεις και δεν την εμπιστεύεσαι. Γι αυτό χαίρομαι πολύ με τη προσέγγισή σου! Αυτό το κάτι που πηγάζει από κάπου μέσα βαθιά προσπαθώ πάντα να κινητοποιήσω. Σ' ευχαριστώ πολύ!

      Διαγραφή
  15. Τέτοιου είδους συνεργασίες πάντα αξίζουν!! και ειδικά οι παρεμβάσεις που γίνονται σε όλα τα επίπεδα απο τους ίδιους καλλιτέχνες και στα τρια έργα είναι αυτό που συναρπάζει!!!!Ωραια ιδέα να μπορουσαμε να ζωγραφισουμε μαζι, μου αρέσει!!
    Πάντως το πρώτο με το τρίτο έχουν κάποια στοιχεία κοινά και με παρεπέμπουν σε ταινία που ανοίγει και κλείνει με ανάποδο πλάνο!!!
    Υπέροχα και συγχαρητήρια και στους τρείς σας!!!!!!!
    φιλί καρδιάς και καλή εβδομάδα.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Καλή βδομάδα Βασιλική μου! Χαίρομαι που σε βρίσκω εδώ! Θα ήθελα κι εγώ πολύ να συναντηθούμε κάποια στιγμή πάνω από το καμβά. Και είμαι βέβαιη ότι θα έβγαινε ένα αποτέλεσμα με πολλή ψυχή! Κάτι σαν συντονισμός συναισθημάτων στις ίδιες συχνότητες! Ας το έχουμε λοιπόν κατά νου...
      Σ' ευχαριστώ πολύ εκ μέρους όλων των συντελεστών του έργου και ανταποδίδω το εγκάρδιο φιλί!

      Διαγραφή