Waves

Waves

Παρασκευή, 10 Μαΐου 2013

τι εστί γυνή; (λαδοπαστέλ)

Τίτλος παρμένος από τα νεανικά λευκώματα
<<<<<<< ? >>>>>>>
 Μη λοιδόρει γυναίκα μηδέ νουθέτει
 (Μένανδρος)

Ουδέν εστι θηρίον γυναικός αμαχώτερον
(Αριστοφάνης)

Τα τετραθέμελα του κόσμου τούτου: ψωμί, κρασί, φωτιά, γυναίκα
(Νίκος Καζαντζάκης)

Ολάνθιστος γκρεμός της γυναικός το σώμα
 (Νίκος Καζαντζάκης)

Υπάρχει μια γυναίκα στην αρχή όλων των μεγάλων πραγμάτων
(Alphonse de Lamartine)
 
Η γυναίκα είναι το μεγαλύτερο αριστούργημα του Θεού,
κυρίως όταν έχει το διάβολο στο κορμί της
(Alphonse Allais)

  Ο Θεός δημιούργησε τον άνδρα,
μετά κατάλαβε πως είναι ικανός για κάτι περισσότερο
και δημιούργησε τη γυναίκα
(Henry St John)

Η γυναίκα ήταν η δεύτερη γκάφα του Θεού
(Friedrich Nietzsche)

 Η γυναίκα είναι το τελευταίο πράγμα που έκανε ο Θεός.
Αναγκάστηκε να την φτιάξει Σάββατο βράδυ. Η κούραση είναι εμφανής
(Αλέξανδρος Δουμάς)
 
Υπάρχουν τρία πράγματα που πάντα αγαπούσα και ποτέ δεν κατάλαβα:
τη ζωγραφική, τη μουσική και τις γυναίκες 
 (Fontenelle)

 Οι μεταφράσεις είναι σαν τις γυναίκες.
Όταν είναι ωραίες δεν είναι πιστές και όταν είναι πιστές δεν είναι ωραίες
(Edmond Jaloux)

Γιατί να διαφωνείς με μια γυναίκα;
Είναι τόσο πιο απλό να περιμένεις ν’ αλλάξει γνώμη…
(Jean Anouilh)

Ευτυχώς οι γυναίκες έχουν την αξιοθαύμαστη ικανότητα
να αλλάζουν το νόημα των πράξεών τους εκ των υστέρων
(Milan Kundera)
  
Η μεγαλύτερη ερώτηση που δεν έχει απαντηθεί ποτέ
και που κι εγώ δεν έχω κατορθώσει να απαντήσω μετά από τριάντα χρόνια έρευνας, είναι:
«τι θέλει μια γυναίκα;»
( Sigmund Freud)

18 σχόλια:

  1. Και το δικό μου: "Γυναίκα" με το κτητικό "μου" είναι μαρασμός. "Γυναίκα" σκέτο είναι ελιξίριο.
    Πολύ όμορφη ζωγραφιά Μελίνα μου, γιαυτό πολλά φιλιά και για καλό Σαββατοκύριακο.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ντίνο, χαίρομαι όχι μόνο για το σχόλιό σου, αλλά και γιατί ήμουν σχεδόν βέβαιη (και το περίμενα με πολύ ενδιαφέρον) ότι θα είχα τη τύχη να διαβάσω και το δικό σου γνωμικό! Το οποίο ομολογώ ότι μου αρέσει πολύ, παρά το ότι δίνει ένα αδιαφιλονίκητο προβάδισμα στη γυναίκα-άνευ-κτητικού... Τόσο που, αν έπρεπε να διαλέξω ρόλο, μάλλον θα διάλεγα του ελιξίριου και ας έμενα γεροντοκόρη - χαχα...

      Σ' ευχαριστώ πολύ για τα καλά σου λόγια για τη ζωγραφιά, αλλά κυρίως για την πάντα μεταδοτική χιουμοριστική σου διάθεση!

      Φιλιά πολλά και καλό Σ/Κ!

      Διαγραφή
  2. Καλημέρα Μελίνα, πολύ εντυπωσιακή η ζωγραφιά σου και πραγματικά μεγάλο το ερώτημα που θέτεις. Σίγουρα η γυναίκα είναι η ίδια η ζωή, το Α και το Ω (Μάνα, θηλυκό, σύζυγος, σύντροφος, γυναίκα)!!!
    Καλό Σαββατοκύριακο και καλή συνέχεια !!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Καλημέρα Στέλιο!
      Το ερώτημα μάλλον ανήκει στα παλαιότερα που έχουν τεθεί και που, όπως λέει και ο Φρόυντ, μάλλον ουδέποτε έχει απαντηθεί ικανοποιητικά. Δεν ξέρω αν υπάρχει άλλο "υποκείμενο" που να συγκεντρώνει τόσους αντιφαντικούς ορισμούς. Ο δικός σου πάντως είναι πολύ τιμητικός και σ' ευχαριστώ εκ μέρους όλων των γυναικών.

      Καλό Σαββατοκύριακο και σε σένα!

      Διαγραφή
  3. Πυρ γυνή και θάλασσα τα βασικά αυτού του πλανήτη!!!:):)
    Τα χρώματα σου αυτό αποδεικνύουν για μένα:):)
    Ορίστε σου δικαιολόγησα και ότι σου έγραψα :):)
    φιλί -καλό σ/κ Μελινάκι μου

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Για σκέψου αλήθεια πώς θα ήταν ο πλανήτης, αν δεν είχε τουλάχιστον ένα απ' αυτά τα τρία;..

    Σ' ευχαριστώ πολύ Βασούλα, φιλί, καλό Σαββατόβραδο και με μια ευχάριστη Κυριακή!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Οι μεταφράσεις είναι σαν τις γυναίκες.
    Όταν είναι ωραίες δεν είναι πιστές και όταν είναι πιστές δεν είναι ωραίες
    (Edmond Jaloux)

    Πολύ όμορφη η σύγκριση
    και το έργο σου παραπέμπει στην γονιμότητα
    Μπράβο Μελινάκι


    φιλί

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ελένη μου σ' ευχαριστώ!
      Χαίρομαι που διαπίστωσες παραπομπή σε γονιμότητα. Ήταν κάτι που επεδίωξα σ' αυτό το έργο.

      Φιλί κι από μένα και καλή εβδομάδα!

      Διαγραφή
  6. Τι με νοιάζει τι θέλει μια γυναίκα; εγώ ξέρω ότι είναι το μοναδικό κλειδί που μ' αυτό ξεκλειδώνω τον παράδεισο.
    Η ζωγραφική σου έχει πάντα το ιδιαίτερο ύφος που με παραπέμπει σε σένα.
    Αυτό για πολλούς λόγους είναι προτέρημα.
    Πήρα την γυμνή κοπέλα σου και στόλισα ένα ποίημα μου..
    Δεν ρωτώ πια- αυθαιρετώ..
    Φιλιά

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Πολύ σωστά κάνεις και αυθαιρετείς Στρατή! Άλλωστε αυτό μου δίνει ιδιαίτερη χαρά και με τιμά και ως ζωγράφο! Θα σε επισκεφτώ στη σελίδα σου για να δω το έργο μου αναβαθμισμένο.
      Όσο για το "τι θέλει" ή το "τι είναι" η γυναίκα, σαν να έχεις δίκιο. Τι σημασία έχουν οι απαντήσεις; Η πολλή ανάλυση οδηγεί στην απομυθοποίηση και αυτή είναι ό,τι αντενδείκνυται για τη διαδρομή προς τον παράδεισο...

      Σ' ευχαριστώ πολύ! Φιλιά κι από μένα και καλή εβδομάδα!

      Διαγραφή
  7. αγαπημένη παλέτα χρησιμοποίησες και απολύτως θυληκή.. άλλο ένα πανέμορφο έργο.. όσο για το τι εστί γυναίκα.. εμένα όλα ρευστά και ακαθόριστα μου φαίνονται και οι λέξεις τόσο πλάνες..
    προτιμώ τα χρώματα!
    φιλιά πολλά μελίνα , έχω καταχαρεί που ξανάδα έργα σου!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Είναι ένα έργο φτιαγμένο με φρέσκα παστέλ (πριν ακόμη ξεραθούν) και γι αυτό διατηρείται η ζωντάνια των χρωμάτων. Επίσης έχω βάλει όλα σχεδόν τα χρώματα της συσκευασίας στο φόντο, παίζοντας με τους συνδυασμούς και λίγο πειραματικά.
      Ίσως τελικά αυτή η πολυχρωμία και η εναλλαγή φωτεινών και σκοτεινών περιοχών, παραπέμπει κάπως και στην απάντηση του τι εστί γυνή...

      Φιλιά πολλά κι από μένα Φόρα μου και καλό Σ/Κ!

      Διαγραφή
  8. με γύρισες στα μαθητικά χρόνια με τούτες τις ρήσεις που αληθινά έχουν την ομορφιά τους... όχι περισσότερο βέβαια από την ανεξιχνίαστη και αχαρτογράφητη ομορφιά της ίδιας της Γυναίκας... νομίζω με τον πίνακά σου εισδύεις στο μυστήριο πολύ βαθύτερα... και ιδιαίτερα γιατί διαλέγεις τούτα τα χρώματα που ζωντανεύουν το Αρχέγονο και μαζί ισορροπούν με το παιγνιώδες αλλά και... επικίνδυνο της 'γεύσης' αυτής... σα να προσεδαφίζεσαι σ'έναν άγνωστο πλανήτη, σε έναν 'τοξικό' βιότοπο που όμως, απαιτεί από σένα όλη σου την ετοιμότητα, όλο σου το βλέμμα για να τον περπατήσεις, να τον γνωρίσεις, να τον απολαύσεις... τοξικές τελικά αποδεικνύονται οι δικές μας σκέψεις, οι ιδεασμοί, ακόμη και οι ποιητικές αποδόσεις... πως να χωρέσεις έναν ωκεανό στη χούφτα σου... γεύεσαι ό,τι σε αξιώνει το Απειρο κι είσαι ένας μικρός θεός!
    Να'σαι καλά αγαπημένη φίλη... υπέροχο το ταξίδι σου!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Να'σαι καλά κι εσύ Νημερτή! Μου άρεσε πολύ το σχόλιό σου!!!
      Με άγγιξε ιδιαίτερα και σαν γυναίκα και σαν δημιουργό! Είναι βαθιά η ικανοποίηση του να γεννά μια προσωπική μου δημιουργία τόσο όμορφες σκέψεις.

      Σ' ευχαριστώ πολύ!

      Διαγραφή
  9. Γειά σου Μελίνα μου
    Υπέροχη η ''γυμνή''σου!!!Και ειδικά το φόντο.Πολύ εντυπωσιακό!!!
    Τι εστί γυναίκα.......φυσικά ΤΑ ΠΑΝΤΑ!!!!-)))
    Συνέχισε,μου αρέσεις-)))
    Πολλά φιλιά και...
    ___ (¯`(*)´¯) _____(¯`(*)´¯)
    ___¶¶ (_.^._)¶¶__¶_¶¶(_.^._)¶¶
    _¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶__¶¶¶¶¶(¯`v´¯)¶
    ¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶(¯`(*)´¯)¶
    ¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶(_.^._)¶¶
    ¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶(¯`v´¯)¶¶¶¶¶
    _¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶(¯`(*)´¯)¶¶¶
    ___¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶(_.^._)¶¶
    ______¶¶¶¶¶¶(¯`v´¯)¶¶¶¶¶
    ________¶¶¶(¯`(*)´¯)¶¶
    ___________¶(_.^._)¶
    ____________ ¶¶¶¶¶
    _____________¶¶¶
    ΚΑΛΟ ΣΑΒΒΑΤΟΚΥΡΙΑΚΟ !!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Όλη αυτή η ανθισμένη καρδιά για μένα;; Ωωωωω!!! Υπερ-υπερ-ευχαριστώ!!!

      Φιλιά κι από μένα Χρυσούλα μου - Να είσαι καλά!!!

      Διαγραφή
  10. Κάθομαι και σκέφτομαι τι έδωσε νόημα, τι έδωσε άρωμα, τι έδωσε έμπνευση στη ζωή μου. Ποιος με γέννησε, ποιος με μεγάλωσε, ποιος με ερωτεύτηκε και με αγάπησε, ποιος με στήριξε στις κρίσιμες στιγμές και ποιος μου κράτησε το χέρι. Ποιος θέλω να μου κλείσει τα μάτια. Αυτή, Μελίνα μου, υπήρξε για μένα η γυναίκα. Τα πάντα.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Τόλη χαίρομαι πολύ που σε βρίσκω κι εδώ, γιατί ομολογώ ότι περίμενα με πολύ ενδιαφέρον τη προσωπική σου κατάθεση σ' αυτή την ανάρτηση. Και οι προσδοκίες μου δικαιώθηκαν! Αλλά και ως γυναίκα ένιωσα να δικαιώνομαι.. Μου άρεσαν πολύ τα λόγια σου και σ' ευχαριστώ πολύ, και ως nameliarte και ως Μελίνα.

      Διαγραφή