Waves

Waves

Τρίτη, 18 Ιουνίου 2013

ο καχύποπτος



Σ’ ΕΝΑ ΓΑΤΟ
Είσαι πολύ πιο σιωπηλός απ’ τους καθρέφτες
και πιο κρυφός από την πολυκύμαντη αυγή
είσαι κείνος ο πάνθηρας που μόνο από μακριά,
κάτω απ’ το φεγγαρόφωτο, μας επιτρέπει να κοιτάζουμε η μοίρα.
Μάταια σε ψάχνουμε μες στους ανεξιχνίαστους
μηχανισμούς κάποιου θεϊκού νόμου
πιο απόμακρος κι από το δειλινό ή απ’ το Γάγγη
εσύ κρατάς το μυστικό κλειδί της μοναξιάς.
Η ράχη σου αφήνεται στο ανάλαφρο
του χεριού μου το χάδι. Αιώνες τώρα
που πια έχουν γίνει λησμονιά, αφήνεις μόνο
στο χέρι το δισταχτικό να σ’ αγαπά.
Ζεις σε αλλιώτικους καιρούς. Εξουσιάζεις
έναν κόσμο κατάκλειστο, όπως του ονείρου.

Jorge Luis Borges

16 σχόλια:

  1. Πω πω τι θυμωμένος γατούλης είναι αυτός!
    Υπέροχος όμως.
    Παλιό έργο σου, το θυμάμαι..
    Για το ποίημα δεν έχω λέξεις..
    Μπόρχες είναι αυτός..
    Καλό βράδυ κυρία μου!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Γεια σου Στρατή!
      Είναι απίθανη φάτσα ο γάτος! Και δυστυχώς στη φωτογραφία δεν διακρίνεται καλά η μύτη του, η οποία (μαζί με τα μουστάκια τα οποία επίσης δεν καλοφαίνονται) τον κάνει ακόμη πιο «απειλητικό». Στη πραγματικότητα όμως είναι πάντα πρόθυμος για χάδια – καβγατζής γίνεται όταν βρίσκεται με άλλους γάτους: Cherchez la femme…

      Σ’ ευχαριστώ Στρατή! Φιλιά και καλό βράδυ!

      Διαγραφή
  2. Υπέροχοι στίχοι σε συνδυασμό με μια πολύ ωραία ζωγραφιά !!!
    Σίγουρα το γατάκι φαίνεται ιδιαίτερα ενοχλημένο από το παζάρισμα, ιδιαίτερα μου άρεσαν τα μάτια του που εκφράζουν πολύ έντονα την καχυποψία και το θυμό του !!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Σ’ ευχαριστώ Στέλιο! Πρέπει να πω πάντως ότι ήταν δύσκολο να φτιάξω ένα κατάμαυρο γάτο. Μέχρι τη τελευταία στιγμή ήταν σαν μια μαύρη μουτζούρα επάνω σε γαλάζιο φόντο, μέχρι που μπήκαν τα μάτια του και τα άσπρα μουστάκια.
      Και μάλλον έχεις δίκιο, η ιδέα ότι τον φωτογραφίζουν δεν πρέπει να του πολυάρεσε…
      Να είσαι καλά Στέλιο! Καλό βράδυ και καλές ζωγραφικές!

      Διαγραφή
  3. Και πολύ μούρη ο γάτος!!!!! ωραίο έργο Μελινάκι....

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Είναι αυτό που λέμε «πρώτη μούρη στο Καβούρι» χαχα… Ούτως ή άλλως ένας γάτος κλέβει πάντα τη παράσταση, όπου και να βρίσκεται!
      Φιλιά Μαριέλα, σ’ ευχαριστώ!

      Διαγραφή
  4. Τις αγαπώ για το ατίθασο
    που έχουν!!
    Θαυμάσιο κι αρκετά παραστατικό
    το έργο σου Μελινάκι

    φιλιά

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ελένη μου, προσωπικά έχω τρέλα με τις γάτες! Και ένας λόγος (από τους πολλούς) είναι ότι έχουν άποψη και στο δίνουν να το καταλάβεις με όλους τους τρόπους. Επί πλέον μπορώ να συνεννοηθώ τέλεια μαζί τους, πράγμα που δεν μου συμβαίνει με πολλούς ανθρώπους…
      Σε φιλώ και σ’ ευχαριστώ πολύ!

      Διαγραφή
  5. Όπως τον βλέπω κοιτάζει λοξά τον αναρτημένο στο ιστολόγιό σου δικό μου κόκκινο-ροζ γάτο και είναι έτοιμος να του ορμήξει. Ε ρε παιχνίδι που θα γινόταν αν ήταν ζωντανά. Φιλώ εσένα και χαϊδεύω τον όμορφο γατούλη σου μπας και τον ηρεμήσω.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. χαχα κι εγώ το πρόσεξα: Είναι έτοιμοι να αρπαχτούν! Ο δικός σου έχει και τεντωμένη τη ράχη, κλασσική στάση απειλής. Τι τα θες, είναι υπέροχα πλάσματα ακόμη και όταν απειλούν.

      Φιλιά κι από μένα Ντίνο και μείνε ήσυχος. Θα τους μάθω να συμβιώνουν μια χαρά! ...Αρκεί να μη φέρω θηλυκά ανάμεσά τους...

      Διαγραφή
  6. Μελινάκι μου, είναι πολύ φατσούλης ο γατουλίνος σου!Μπράβο σου!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ζόρικος αλλά αξιαγάπητος!

      Σ' ευχαριστώ Όλγα!

      Διαγραφή
  7. Πραγματικά καχύποπτος Μελίνα μου,αν και λογικό για αυτό το όμορφο ζώο''γάτα''!!!!
    Υπέροχο έργο,ζωγραφισμένο με πολύ αγάπη!!!!
    Πολλά φιλιά και καλή συνέχεια-)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Πράγματι με πολλή αγάπη!
      Σ'ευχαριστώ πολύ Χρυσούλα μου - φιλιά κι από μένα!

      Διαγραφή
  8. Μεγάλωσα με γάτες, με γατάκια και με γατούδια. Έτσι λοιπόν, περνώντας από δω καθυστερημένος, δεν μπορούσα να μην αφήσω ένα χάδι στο μικρότερο αιλουροειδές. Και το πιο χαριτωμένο, μετά τη γυναίκα βέβαια.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Κι εγώ το ίδιο Τόλη!

      Ακόμη και τώρα που δεν έχω γάτα στο σπίτι (διαμέρισμα γαρ, και με εμένα κατά κανόνα απούσα) έχω συχνά την αίσθηση ότι μία γατίσια ουρά κάνει σλάλομ ανάμεσα στις γάμπες μου.

      Συγνώμη για τη καθυστερημένη απάντηση (...πάλι απούσα βλέπεις και εκτός δικτύων...) και ένα μεγάλο ευχαριστώ εκ μέρους όλων των μικρών και μεγάλων αιλουροειδών!

      Διαγραφή